Botrány a divatvilágban!
hirdetés
A Victoria’s Secret márkának már nem egyszer sikerült kivernie úgymond a biztosítékot az emberek szemében. Ha pedig egy kicsit is visszatekintünk a múltba, akkor már-már egy sémát is felfedezhetünk, hiszen újra és újra képesek botrányt kelteni valamivel. Némelyik meglehetősen kínos, némelyik vicces, viszont némelyik még elszomorító is.
Először is tisztázzuk, hogy a márkát szerte a világon ismerik, első sorban természetesen a fehérneműi miatt. A kampányaiban, hirdetéseiben sok esetben borotvaélen táncolnak és olyan eszközöket vetnek be, amelyek finoman szólva is tabunak számítanak. Azt a bizonyos határt viszont már sokszor átlépték a közönség szerint, ugyanis már nem egyszer vádolták rasszizmussal és szexizmussal is.
hirdetés
2010-ben, az egyik divatbemutatójuk alkalmából, a Wild Things, azaz magyarul vad dolgok szekciójában, törzsi testfestéssel díszített sötét bőrű modellek sétáltak a kifutón. Meg is lett az eredménye, mégpedig botrány. Nagyon sok úgy vélték, hogy a divatcég azt sugallja, hogy a fekete nők modern kori barbár rabszolgalányok. Akikkel nem mellesleg a férfiak azt tehetnek meg, amit csak akarnak. A feldühödött közönség aztán ezt rasszizmusnak nyilvánította, mindamellett, hogy a nők egyenjogúságát sem éppen támogatta a kampány.
A következő botrányra nem is kellett sokat várni, mivel még ugyanebben a show-ban be is következett. A Country Girl szekcióban ugyanis csak fehér bőrű modellek vonultak fel, mégpedig aprókockás fétis ruházatban. A kritikusoknak itt pedig az volt a bajuk, hogy a fehér nőkről is rasszista kliséket mutattak be. Ugyan, ebben az esetben a tömeg hangja nem volt annyira éles, de ők is úgy gondolták, hogy talán nem kellene a tabukat folyamatosan feszegetni. Továbbá a kampány során nem vették figyelembe, hogy ez miként érintheti az átlagembert, hiszen a nőket szexuális tárgyként kezelő mintát mutat.
A következő botrányért 2012. Szeptemberéig kell visszamennünk, akkor ugyanis egy keleti tematikájú Go East kollekció váltott ki nagy indulatokat az emberekből. A Sexy Little Geisha fantázianevű összeállítás magyarul annyit jelent, hogy szexis kis gésa. A fehérneműt kiegészítette egy mini legyező, valamint egy kimonóöv. Természetesen leginkább az ázsiai nők számára volt ez sértő, mégpedig a kampány minden egyes részlete. A címe leginkább azt sugallja, hogy a nők szexuális tárgyként szolgálják a férfiakat, amelyet még az összeállítás is eléggé sugallt. Aki esetleg nem tudná, a gésák keleten a prostituáltak magyar megfelelője. A közönség nyomására a Victoria’s Secret végül törölte az egész kollekciót.
Botrány botrány hátán és még mindig 2012-ben vagyunk. Egy novemberi divatbemutatón ugyanis Karlie Klosst szexi fehérneműben és indián törzsfőnöki fejdísszel küldték ki a kifutóra. Hát persze, hogy a bennszülött amerikai lakosság nem örült ennek a húzásnak. Nemes egyszerűséggel megalázónak és rasszistának nyilvánították a húzást, amiben van valami. A márka végül elnézést kért tőlük és a show decemberi közvetítésében már nem használták a fejdíszt, valamint minden marketing anyagból kivették.
Ha az összes botrányt fel szeretnénk sorolni, akkor bizony elég hosszúra sikerülne a cikk, ezért most beszámolunk a legfrissebbről. Ez év szeptemberén került sor a legújabb botrányra, amely kínos is és vicces is. Az egyik facebook poszton ugyanis a háttal pózoló modell egyik farpofáját szinte eltüntették a photoshop-szakik. A Cheeky, azaz pimasz kollekció egyik bugyiját viselő modell tehát picit megfogyatkozott. Miután észrevették a kínos hibát, levették a facebookról, de hát, ami az internetre egyszer felkerül…
Mi még nem döntöttük el, hogy tudatosan kevernek mindig botrányt vagy tényleg ennyire birkák. Egy biztos hölgyeim, a divatmárkák plakátjain mindig irreális képet festenek le a nőkről, úgyhogy senkinek semmi oka a búslakodásra.