Mit keresünk idén a Black Friday-en?
hirdetés
![Mit keresünk idén a Black Friday-en?](https://delina.hu/userfiles/8/4/84ea79d7594fea9b6d5bbc66b0693e1f_thum_300x336.jpg)
Idén novemberben ismét itt a Black Friday – a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérésében arra kereste a választ, hogy mennyire várják az emberek ezt az alkalmat, mennyire számítanak arra, hogy jó áron hozzájutnak majd az egyes termékekhez. A válaszadók fele kifejezetten készül a vásárlásokra, a legtöbben utazásokat és élményeket akarnak vásárolni ezen a napon.
Hogy mikor van Black Friday, már nagyjából beépült a köztudatba, noha egyre nehezebb meghatározni a pontos dátumot: gyakorlatilag az egész november a kedvezményeket kínáló péntekek jegyében telik. Vannak, akik november közepén kezdik az akciókat, máshol november 22-e Black Friday, holott a hivatalos dátum november 29-e. Sokak számára ekkor kezdődik a karácsonyi szezon, ekkor kezdenek először gondolkodni azon, hogy miket is vegyenek a családtagoknak, barátoknak.
hirdetés
Minden második ember készül a Black Friday-ra
A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019 novemberében 467 fő megkérdezésével készített felmérést az erre a napra jellemző vásárlási szokásokról. A válaszadók több mint fele jó kezdeményezésnek tartja a Black Friday-t és ugyanennyien már vásároltak is a korábbi években ezen a napon. A kutatásban részt vevők közel fele idén is figyelemmel kíséri a Black Friday akciókat és tervezi, hogy vásárol majd ezen a napon. A tavalyi akciókkal a válaszadók negyede tökéletesen elégedett, de általánosságban is jellemző, hogy inkább elégedettek az emberek a fekete pénteki akciókkal és azok lebonyolításával.
Magyarországon a Black Friday a virtuális térben indult útjára: mind az előzetes informálódás, mind a vásárlás jelentős része online zajlik. A válaszadók 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes forrásokból tájékozódik az egyes akciókról, negyedük azonban az egyes áruházak hirdetési újságjaiból tájékozódik. Mindössze a válaszadók 7 százaléka járja az üzleteket jó ajánlatokat keresve, anélkül, hogy előre feltérképeznék a kínálatot.
Az idei Black Friday-n a válaszadóktöbbsége már élményt vagy utazást keres, így 65 százalék tervezi, hogy vásárol majd a Bónusz Brigádon, 27 százalék az eMagon, minden negyedik-ötödik ember a Media Markt és az Extreme Digital oldalán készül a Black Friday kedvezményekre.
Népszerű még a Fekete Pénteken a Libri-Bookline és az Alza.hu is. Minden negyedik válaszadó nem is tervez máshol vásárolni, kizárólag online boltokban.
Karácsonyra vagy magunknak?
November végén a legtöbben elővesszük a karácsonyi ötleteinket, ki mit kér, milyen összeg áll rendelkezésre, élménnyel vagy tárggyal gondoltuk-e meglepni szeretteinket. A Black Friday jó alkalom arra, hogy nekikezdjünk a karácsonyi vásárlásnak, sokan mégis inkább magukat lepik meg ilyenkor. A kérdőívet kitöltők fele magának keres akciós ajánlatokat, 40 százalékuk viszont már karácsonyra keresgél. 16 százalék számára a Black Friday a karácsonyi szezon kezdetét jelzi, 23 százaléknak még fogalma nincs, mit akar venni karácsonyra, így nem is vásárol ekkor még semmit erre a célra.
Élmény, élmény, élmény
A válaszadók 43 százalékának nincs konkrét elképzelése arról, hogy mit is szeretne venni, 12 százalék konkrét termékkört, míg 14 százalék még ennél is szűkebben keres: ők egy konkrét termék leárazását várják.
A legtöbben saját maguknak utazásokat szeretnének (59%) jó áron vásárolni a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása alapján, második helyen az élmény-ajándékok (36%), és a színház-, koncert- és mozijegyek (36%) szerepelnek. A kutatásból tehát az derült ki, hogy az emberek leginkább élményekre vágynak a Bónusz Brigád vásárlói Black Friday alkalmából, és csupán a 4. helyen találhatók a konyhai felszerelések, mint a listán szereplő első tárgyak. Mobiltelefont és ruhát minden negyedik ember szeretne jó áron szerezni a novemberi kedvezményes péntekeken.
Ami az ajándékokat illeti, ezek között is az utazások vezetnek, a válaszadók fele szeretne ajándékba vásárolni utazást a Black Friday-n. Második helyen az élményajándékok végeztek, 46 százalék lepi meg tervei szerint valami különleges programmal egyik rokonát vagy barátját. A Bónusz Brigád is készül hihetetlen utazási ajánlatokkal és természetesen élményekkel, hiszen idén is folytatódik az az évek óta tartó tendencia: az emberek továbbra is élményeket vásárolnak egymásnak karácsonyra.
Nem tudják, mennyit fognak költeni
Érdekes, hogy nagyon sokan nem tudják, milyen összeggel készüljenek erre a napra: 41 százalék nyilatkozott így. Azoknak, akik tudatosan készülnek egy adott összeggel erre a napra, 16 százalékuk 10 és 20 ezer forint között tervezi, hogy költ a fekete pénteki akciók során, 13 százalék 30 és 50 ezer forint között készül költeni.
Vonzó-e a nyereményjáték?
A Bónusz Brigád és a GKI Digital arra is kíváncsi volt, hogy egy nyereményjáték mennyiben befolyásolja a vásárlói döntéseket: úgy tűnik ez nem döntő tényező - ha már úgyis megvan a döntés, akkor plusz örömmel tölti el a vásárlókat egy lehetséges nyeremény felvillantása. A Bónusz Brigád vásárlói között karácsony előtt egy iPhone 11-et sorsolnak ki, ez is egy ösztönző lehet a Black Friday hatalmas akciói mellett.
Forrás: LWp Kommunikáció, Bónusz Brigád
Fotó: iStock
Hozzászólások
hírdetés
Kapcsolódó cikkek
![7 nap, 7 outfit: így öltözik Palvin Barbi egy átlagos héten](https://delina.hu/userfiles/8/f/8f1695be57d44e5e48d33a249481a1a0_thum_130x135.jpg)
![A Barcelona futballdrukkerei imádni fogják ezt az új órát](https://delina.hu/userfiles/6/b/6b428389250948992b352f17e57a81bc_thum_130x135.jpg)
![Miles Davis ikonikus stílusa újraéledt egy szemüvegben](https://delina.hu/userfiles/0/f/0f92b9698f132a64b463018cb04bd205_thum_130x135.jpg)
![Limitált szériás karórával tiszteleg a Casio a Rubik kocka előtt](https://delina.hu/userfiles/5/4/547ed43ae524086d6f0db0bebb7e543c_thum_130x135.jpg)
![Befellegzett a személyes értékesítésnek? Új trendek alakulnak 2022-ben](https://delina.hu/userfiles/d/f/df01f04be9de711004f054714efc7056_thum_130x135.jpg)
![Rekordszintű volt a svájci órák exportja tavaly](https://delina.hu/userfiles/e/8/e852093d83ae7fc19291fc5d0d41e227_thum_130x135.jpg)
![Az Apple visszavette a vezetést a kínai okostelefon-piacon a tavalyi utolsó negyedévben](https://delina.hu/userfiles/1/d/1ddd951356d0be34384eaf1421fdb9e2_thum_130x135.jpg)
![Valódi időutazásra hív Koltay Anna otthona és gardróbja](https://delina.hu/userfiles/5/6/56de4b001de5a81791d018b818f5f8e4_thum_130x135.jpg)