Sokkoló dolgot árult el TikTokon egy plus-size modell a fotózásokról
hirdetés
Karoline Bjørnelykke 25 éves plus-size modell meglepő dolgokat mesélt munkájáról.
Karoline Bjørnelykke plus-size modell meglepő dolgokat mesélt arról, hogyan zajlik a munka egy átlagos fotózáson. A lány TikTokon avatta be követőit a részletekbe. Karoline elmondása szerint azokhoz a munkákhoz, ahol az ő alkatánál nagyobb méretű ruhákat is reklámoznia kell, elvárt, hogy szivacsokat vigyen magával, amikkel kitömheti a ruhákat. „Ez azért van, mert azt szeretnék, hogy a nyak és az arc nagyon vékony legyen, ez pedig nem csak valószerűtlen, hanem teljesíthetetlen elvárásokat kreál.” - mondta. „Sok esetben csak arra kellenek, hogy egy kicsit kitöltsék a ruhát, ha a modell túl kicsi. De vannak esetek, amikor nem plus-size modellek vannak szerződtetve plus-size munkákra, és kitömik őket akár 44-es méretig is. Szerintem ilyenkor kezd kritikussá válni a dolog.”
hirdetés
Karoline elárulta, miért osztotta meg ezeket a titkokat: „Őszinte természetem van, és nem látom, miért kellene ezt titokban tartania a szakmának. Szerintem a plus-size nőknek joguk van tudni, mi folyik zárt ajtók mögött, így aztán talán kevésbé érzik rosszul magukat, hogy nem úgy néznek ki, mint a plus-size modellek, akiken a ruháikat látják.” - mesélte a BuzzFeed megkeresésére. A lap egy másik plus-size modellt is megkeresett a kérdéssel. Sharon Clawson így reagált: „Vannak barátaim a szakmában, akiknek szintén ezt kellett csinálniuk. Én személy szerint nem örülök ennek. Annyi gyönyörű plus-size nő van, akiket szerződtetni lehetne ilyen munkákra, bármilyen méretben, amelyet a kliens elvár.”
Sharon egy másik problémát is felvetett: „Gyakran látom, hogy sok márka inkább a homokóra alkatot részesíti előnyben. Olyan modelleket, akiknek vékony a derekuk, nagy a mellük, széles a csípőjük. Vannak márkák, amelyek próbálnak változtatni és többféle modellt alkalmazni, de azt kívánom, bárcsak normalizálnánk a normális testeket. Karoline szerint pedig változásra lenne szükség a szakmában: „A dizájnerek és castingigazgatók vannak a hierarchia csúcsán a modellszakmában, és azt remélem, hogy többféle embert alkalmaznak majd a munkájuk során. De azt is gondolom, hogy mi, a fogyasztók is tudatosabban költhetnénk a pénzünket. Ha olyan termékeket veszünk, amelyeket csakis hagyományos, vékony, fehér modellek reklámoznak, akkor tudattalanul mi is hozzájárulunk a problémához.” - mesélte.
Forrás: Starity