Ingatlanhirdetés: Legyünk frappánsak, de ne túl viccesek!
hirdetés
Biztosan mindenki találkozott már olyan ingatlanhirdetéssel, amelyet olvasva nagyon mulatságosnak talált. Természetesen fontos a választékos, igényes szóhasználat, nyugodtan eltérhetünk a sablonoktól, de ne felejtsük el, hogy nem meglepni, vagy szórakoztatni kell a hirdetésünk olvasóját, hanem a lakás fő jellemzőit kell röviden bemutatnunk.
A lényeges információkat pedig akár kiemeléssel, nagybetűvel jelezhetjük. Az okostelefonok és a social media világában az emberek, így az ingatlanhirdetések olvasói is a rövid, impulzív dolgokat kedvelik, így nem most kell kibontakoztatni írói vénánkat. A szöveg tartalmazzon információt a lakás építésének, felújításának idejéről, a jelenlegi műszaki állapotról és az esetleges átépítési, felújítási ötletekről, 1-2 mondatot a környékről, az infrastruktúráról. Ne ömlesztve, hanem tördelve, bekezdésekre osztva tegyük fel a szöveget, és még egyszer hangsúlyozzuk, feltöltés, élesítés előtt ellenőrizzük, hogy nem maradt-e hiba, elírás benne.
hirdetés
Lépjünk ki az online térből!
Mivel az online felületek ontják ránk az információkat, érdemes más eszközben is gondolkodni. Ha az ingatlan alkalmas rá, használjunk molinót! A szakértők ezt nagyon gyakran javasolják, ha van megfelelő ablak, erkély, kerítés, éljünk ezzel a lehetőséggel! És mi legyen a molinón? Négyzetméter és telefonszám, ha mi magunk hirdetünk. Az ingatlanközvetítők által kihelyezett molinókon inkább csak telefonszám van, mert ők a környéken kereső minden vevőt szeretnének ezzel bevonzani, de ha a saját ingatlanunkat hirdetjük, a lakás méretét mindenképpen ráírhatjuk. Gyakran láthatunk kiragasztott, vagy postaládába dobott cédulákat is, amelyek ingatlant hirdetnek, de ezek általában inkább ingatlanközvetítőkhöz fűződnek, akik ily módon az adott területen pozícionálják magukat, mint szakértők, és hosszú távon bővítik a vevőcsoportjukat. Amúgy eladóként sem haszontalan egy-egy papírt kinyomtatni és a környék forgalmasabb helyein (zöldségesnél, kisboltban, ingyenes hirdetőtáblán) kihelyezni, ez is könnyen hozhat számunkra érdeklődőket.
Forduljunk szakértőhöz!
Miért tegyük ezt? Mert lehet, hogy sokkal hamarabb megérkezik a vevő. Szakértők preferáltan a már felmért adatbázisban kezelt vevőcsoportoknak küldik a hirdetéseket, sokkal inkább információorientáltan, kvázi, hogy miért ez a vevő számára a megfelelő ingatlan. A meglévő adatbázisok jellemzően inkább a nagyobb hálózatoknál vannak jelen. A Central Home szakértője, Ben-Ezra Orran szerint a vevő felkutatásánál még fontosabb, hogy tapasztalataik alapján az adott ingatlanoknak megmondják a reális értékét és az adott értékhez tartozó várható értékesítési időt. Ez azért fontos, hogy az eladó tudjon tervezni, mikor fog elköltözni, hogy induljon el esetlegesen ő is a megfelelő ingatlan vásárlása útján. A bizonytalanságot senki sem szereti, egy területileg tapasztalt szakértő sokat segíthet abban, hogy nagyjából mire számíthatunk, mennyi idő alatt adhatunk el sikeresen egy ingatlant. Jóslásokba senki sem szeret bocsátkozni, de a belvárosi ingatlanok specialistájaként elismert hálózat büszke arra, hogy gyakran előfordul náluk, hogy akár 1-2 hét alatt is el tudnak adni egy ingatlant, hiszen pontosan tudják, hogy ki keres éppen ilyet a potenciális vevőjelöltek között.
Forrás, kép: Arterego