A Mastercard partnereivel összefogva 100 millió fát ültet a következő öt évben
hirdetés
A Mastercard bejelentette a Priceless Planet Koalíció nevű platform létrehozását, melynek célja, hogy összehangolja a vállalatok fenntarthatósági törekvéseit és érdemi beruházások megvalósításával szolgálja a környezetvédelmet. Első lépésként 100 millió fa ültetését tűzték kis célul a következő öt évben. A koalíció alapító partnerei a Citibank, a Santander UK, az IHS Markit, a bunq, a Saks Fifth Avenue, az L. L. Bean, az American Airlines, a New York-i Közlekedési Hatóság, valamint a London közlekedési hálózatáért felelős Transport for London.
„Nem számít, ki vagy és mit csinálsz, az éghajlatváltozás hatással van rád, és még nagyobb hatással van a társadalmi és gazdasági szempontból kiszolgáltatott embertársaidra. Többé már nem tagadhatjuk le, hogy milyen nagy a biológiai lábnyomunk. Érdemi változásokra van szükség és csak akkor van esélyünk, ha a vállalatok és a fogyasztók összefognak és együttműködnek a cél érdekében" - mondta Ajay Banga, a Mastercard elnöke.
hirdetés
„Elkötelezettek vagyunk a változás előmozdításában. Ehhez rendelkezésünkre áll egy rendkívül kiterjedt partneri kör és az a közel hárommilliárd ember, akikhez rajtuk keresztül érhetünk el. Őket szeretnénk a jó ügy érdekében mozgósítani a Priceless Planet Koalíción keresztül" - tette hozzá Banga.
A koalíció tagjai már hosszú ideje nagy hangsúlyt fektetnek saját fenntarthatósági programjaikra, de hisznek abban, hogy a mostani összefogással még nagyobb hatást érhetnek el.
A Mastercard és a Doconomy közötti együttműködés is ilyen célt szolgál. A Doconomy kártyabirtokosok egy felhőalapú index segítségével látják vásárlásaik környezetre gyakorolt hatását, így tudatosabb döntéseket tudnak hozni a kártyahasználat során.
De már több olyan konkrét kezdeményezés is elindult, amelyet a Priceless Planet hívott életre. Az egyik első ilyen program során több nagyvárosban is arra bíztatják a fogyasztókat, hogy a tömegközlekedést válasszák az autóhasználat helyett, cserébe a szervezők egy-egy fa ültetésével segítik a levegő minőségének javulását. A kezdeményezéshez világszerte már olyan városok csatlakoztak, mint London, New York, Stockholm, Helsinki, Ankara vagy Barcelona.
A Citi Treasury and Trade Solutions és vállalati partnere az IHS Markit Kártyahasználatot ösztönző programot indított, melynek köszönhetően az IHS dolgozói vállalati bankkártyájuk használatával új fák ültetését is segítik.
A Mastercard további partnerek csatlakozására is várja, hiszen globális fizetési rendszere számos lehetőséget kínál a fentiekhez hasonló kezdeményezésekre. Ilyen lehet például, ha a kereskedők felajánlják ügyfeleiknek a vásárlások végösszegének felkerekítését, a befolyt összeggel támogatva a Priceless Planet célkitűzéseit.
„Úgy gondoljuk, hogy az üzleti vállalkozásoknak jelentős szerepet kell játszaniuk a környezetvédelemben és fenntarthatóságban, hiszen a gazdasági növekedésnek nem lehet saját bolygónk a kárvallottja. Nálunk a Mastercardnál ez nagyon fontos ügy, de tudjuk, hogy partnereink és a fogyasztók is így gondolkodnak. Elkötelezetten dolgozunk azon, hogy partnerhálózatunk erejével fenntartható és gyümölcsöző gazdaságot teremtsünk" - mondta Kristina Kloberdanz, a Mastercard fenntarthatóságért felelős vezetője.
Miért pont faültetés?
A természetes éghajlatot befolyásoló megoldások és különösen a faültetési programok hatékony módszert jelentenek a globális felmelegedés kezelésére. Az Egyesült Nemzetek Éghajlat-változási Kormányközi Testületének (IPCC) jelentése szerint ahhoz, hogy az átlaghőmérséklet emelkedése 2030-ig ne haladja meg a kritikus 1,5 celsius fokot, 1 milliárd hektárnyi fa ültetésére van szükség.
Az ilyen nagyszabású erdősítési programokat azonban körültekintően kell végrehajtani, figyelembe véve számos tényezőt, többek között a helyi éghajlatot, a biodiverzitás káros hatásait, a nem megfelelő erdőgazdálkodási gyakorlatokat, vagy éppen a társadalmi hatásokat. A Mastercard olyan globális környezetvédelmi szervezetekkel dolgozik majd együtt, mint a Conservation International és a World Resources Institute (WRI).
A Mastercard egy tanácsadó bizottságot is felállít annak érdekében, hogy a célnak megfelelő és jó döntések születhessenek. A bizottság szakértői a legfrissebb tudományos adatok és háttérinformációk felhasználásával irányítják a programokat és segítik a döntéshozókat.
Forrás: LocalTime PR