hirdetés

Partnereink

Több mint 13 milliárd forintot költöttek a magyarok tavaly Valentin-napra

hirdetés

Több mint 13 milliárd forintot költöttek a magyarok tavaly Valentin-napra

A szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A költések alapján a magyarok körében is egyre népszerűbb a Valentin-nap, tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet honfitársaink ebben az időszakban, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.

A kártyás vásárlások globális elemzésének köszönhetően a jelentés betekintést nyújt az év legromantikusabb napja körüli költekezési szokásokba és trendekbe.  Ez alapján Európában hétszer (648 százalékkal) több ajándékot és élményt vásárolnak, mint tíz évvel ezelőtt - beleértve az olyan hagyományos ajándékokat és programokat, mint a virágok (272 százalék növekedés) és az éttermi vacsorák (242 százalék növekedés). Virágra Európa-szerte Oroszországban költötték a legtöbbet, ezt követi Svédország és az Egyesült Királyság.

hirdetés

Az ékszerekre fordított kiadások szintén nőttek az elmúlt évtizedben, éves összevetésben 2011 óta 119 százalékos volt a növekedés. Tavaly Olaszországban költöttek a legtöbbet ékszerekre, ezt követi az Egyesült Királyság és Oroszország.

Mivel azonban Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak érvényben, az elviteles és otthon elkészíthető éttermi csomagok, a parkban tett séták, házi készítésű ételek, filmmaratonok és otthoni spa-napok a legnépszerűbb módjai annak, ahogy a párok idén a Valentin-napot töltik.

Az online vásárlás az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és sosem volt még olyan népszerű, mint most. Az elmúlt tíz évben 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban, Európában. A megkérdezettek közel fele (45%) tervezi idén online megvenni a Valentin-napi ajándékokat, a magyarok 35 százaléka nyilatkozott így. Sokan pedig külön figyelnek arra is, hogy a virágot és egyéb ajándékokat helyi vállalkozásoktól szerezzék be – az európai átlaghoz (49%) hasonlóan a magyarok 47 százaléka tervez így tenni.  

A járvány ugyan megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, de abban nem, hogy a szerelem így is rájuk találjon. Minden ötödik európai válaszadó (19%) online talált kapcsolatra az elmúlt évben, 19 százalék pedig Zoomon vagy más videós platformon randevút is tartott. Közel minden harmadik megkérdezett (30 százalék) a social distancing jegyében sétálni ment kedvesével, és 21 százalék regisztrált online társkereső oldalakra az elmúlt évben.

A Mastercard jelentése a kapcsolatokhoz való hozzáállásunkra is rámutat; így arra is, hogy a mostani Valentin-nap miként lehet minden eddiginél értékesebb. A megkérdezettek 45 százaléka idén jobban átgondolja a szerelmesek napját, és 46 százalékuk a korábbiakhoz képest több kreativitást szeretne az ünnepbe csempészni.  A magyar válaszadók mindkét esetben lelkesebbek az európai átlagnál, a hazai válaszadók fele (50%) fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és 52 százalékuk a szokásosnál is kreatívabb szeretne lenni.

„A Mastercard Love Index csaknem egy évtizede nyújt betekintést a globális vásárlási szokásokba és a trendekbe az év legromantikusabb napja kapcsán. Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. "Mindez kétség kívül katalizálta az e-kereskedelmet, és ennek eredményeként egyre több embernek tudunk gyors, kényelmes és biztonságos online vásárlási élményt biztosítani, segítve őket a digitális átállásban."

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Európa)

1. Otthon elkészített ételek 49%

2. Éttermekből rendelt ételek 27%

3. Séta a parkban 21%

4. Filmmaraton 20%

5. Séta a városban, lakhelyen 19%

6. Házi spa-nap 13%

7. Játék este 12%

8. Beltéri piknik 11%

9. Pop-up piknik a szabadban 6%

10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Magyarország)

1. Otthon elkészített ételek 41%

2. Éttermekből rendelt ételek 26%

3. Séta a parkban 22%

4. Filmmaraton 21%

5. Játék este 19%

6. Séta a városban, lakhelyen 18%

7. Beltéri piknik 18%

8. Házi spa-nap 16%

9. Pop-up piknik a szabadban 7%

10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

 

 Forrás: LocalTime PR

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 05.16.

Ma Botond, Mózes napja van.

Veszélyben a német spárgaszezon

Késő tavasszal dübörög a spárgaszezon Németországban. A piacokat ellepik a spárgára éhes németek, a termőföldeket pedig a spárgát a földből kihúzó kel...

  • 2021-05-16 13:58
Dér Heni: „Fogalmam sem volt, hogy egy babakocsin és kiságyon kívül még mire lehet szüksége egy kisbabának"

A várandósság minden kismama számára más, mindenki más ütemben és intenzitással éli meg a változásokat. A kisbabás, illetve az azt megelőző várandós m...

  • 2021-05-16 12:21
Hogyan lehet a legtöbbet spórolni ingatlanvásárláskor?

A koronavírus-járvány lecsengésével az ingatlanpiac is elkezdett visszarendeződni, a növekvő kereslet mellett, lassú áremelkedés is tapasztalható már....

  • 2021-05-16 10:53
Így készül a vegán bounty

Ha a csokoládé és a kókusz kombinációjáról beszélünk, rögtön a Bounty jut eszünkbe. Érdemes otthon kipróbálni, mert csak 5 hozzávalót igényel! Ráadásu...

  • 2021-05-16 09:33
A Rák bizonyítani akar

Ha úgy gondolja, be kell bizonyítania, hogy milyen értékes ember, fontolja meg alaposan, hogy mi lehet ennek az oka. Ön természetéből adódóan barátság...

  • 2021-05-16 07:16

hirdetés

Riportfilm a popkultúra szereplőivel

Ismert zenészek, valamint koncert- és fesztiválszervezők részvételével készült az a húszperces riportfilm, amelyet május 12-én este 7-kor a YouTube-on...

  • 2021-05-15 22:48
Papírzacskóval a fejükön dalolnak a magyar hírességek!

A Griffin család hamarosan visszatér, és nincsenek egyedül! Május 17-én 22:00-kor debütál a Comedy Centralon a nagysikerű Family Guy 19. szezonja, ame...

  • 2021-05-15 21:48
Egyre többet fizetünk a sztárokért az interneten

Az elmúlt egy évben Magyarországon is látványosan emelkedett azoknak az ismert embereknek a száma, akik erősítették vagy éppen megteremtették az inter...

  • 2021-05-15 20:14
Rodinnel nyit a londoni Tate Modern

Csaknem öt hónap után újra látogatható a londoni Tate Modern. A francia szobrászat kemelkedő alakja, Auguste Rodin munkásságát bemutató, a pandémia mi...

  • 2021-05-15 18:44
Magasan a becsült ár fölött kelt el egy Basquiat-festmény New Yorkban

Magasan a becsült ár fölött kelt el egy New York-i árverésen Jean-Michel Basquiat In This Case című festménye: 93,1 millió dollárért, vagyis mintegy 2...

  • 2021-05-15 17:29

Minden cikk

hirdetés

hirdetés