A magyar eladók végzik a legnagyobb örömmel munkájukat
hirdetés
Magyarországon végzik a legnagyobb örömmel munkájukat az értékesítéssel foglalkozó, illetve a szolgáltató iparban dolgozó munkavállalók Európában, a második és harmadik helyet Lengyelország és Litvánia szerezte meg – derül ki egy friss kutatásból.
A világ legnagyobb próbavásárlásokkal foglalkozó cégeket tömörítő szervezete (Mystery Shopping Providers Association - MSPA) tette közzé a 2016 első negyedévére vonatkozó Net Happiness felmérés adatait. A kutatás azt vizsgálja, mennyire szolgálja ki örömmel a munkatárs a vásárlót.
hirdetés
Mindhárom ország a kezdetektől, 2014 óta részt vesz az MSPA Europe Net Happiness Score (NHS) felmérésében. A jelenleg vizsgált első negyedévben mindegyikük több mint 1200 választ gyűjtött össze, melyek átfogóan kiterjedtek az összes fontos iparágra. A magyarországi adatokat többek között a ClientFirst Consulting biztosította.
A legjobb eredményt idén Magyarország érte el 60 ponttal, mögöttünk a lengyelek és litvánok végeztek 55 ás 51 ponttal. Az eredmények azonban egész Európában pozitív tartományban vannak. Az egyes ágazatokat vizsgálva az egészségmegőrző és szépségápolási (Health & Beauty) szektorban voltak a legboldogabbak a munkavállalók Európa szerte az év első negyedévében (64 pont), de nem sokkal lemaradva a pénzügyi szektor (53 pont) és a szabadidő ágazat (51 pont) is az élen végzett. „Kutatásainkból pontosan tudjuk, hogy a vásárlói élményt rendkívüli mértékben befolyásolja az eladó viselkedése, többek között az, hogy örömmel szolgálja-e ki a vevőt. A Net Happiness Score mérés az egyike azoknak a programoknak, melyen keresztül egész Európában népszerűsítjük a mystery shopping (próbavásárlás) módszer, management eszköz értékét, és ezen keresztül az MSPA tagvállalatokat.” – hangsúlyozta Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője, az MSPA Europe Igazgatóságának tagja.
Az MSPA a világ legnagyobb próbavárással foglalkozó cégeket tömörítő szervezete, melynek világszerte több mint négyszáz cég tagja. Külön regionális képviseleteket működtet Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában és Latin-Amerikában. A testület legfőbb célja, hogy működésével és intézkedéseivel erősítse a próbavásárlási (mystery shopping) iparág hírnevét, elismertségét, fontosságát és jelentőségét, etikus működését.
A Net Happiness Score (NHS) mutató hasonlít a Net Promoter Score (NPS) mutatóhoz, viszont teljes egészében a próbavásárló benyomásán alapul, ő mennyire látta boldognak az eladót, mennyire érezte úgy, hogy örömmel szolgálják ki.
0-6-os skálán mozoghat a „hátráltató” viselkedés, 7-8-as értéket kaphat a passzivitás, 9-10-et pedig a pozitív benyomás. A pozitív eredmények százalékos adataiból kivonják a negatív eredmények százalékos mutatóit és így születik meg a Net Happiness Score (NHS) érték. Ha valahol csak pozitív eredmények születnek a mutató 100%-ot, ha csak negatív akkor -100%-ot mutatnak.
Szöveg: One On One Kommunkáció