Nemzetközi taxisvállalat áll az UBER helyére Pesten
hirdetés
A múlt hétvégi tüntetéssel az UBER befejezte magyarországi működését. Nem maradunk azonban modern technológiára épülő, utas központú taxisszolgáltatás nélkül: augusztus elején indulnak a Taxify sárga autói.
A három éve Észtországból indult vállalkozás tavaly hárommilliónál is több fuvart bonyolított. Befektetői között olyan gigacéget is találunk, mint a Skype, amelynek idejekorán tűnt fel, hogy a startup hónapról hónapra 15-20%-os növekedést produkál, és rendületlenül terjeszkedik. Prága, Amszterdam, Helsinki és megannyi európai nagyváros után Budapesten is debütál a Taxify, amely úgy tartja be az úgynevezett taxisrendelet minden pontját, hogy közben technológiában és életérzésben hozza mindazt, amit az UBER-ben szeretett a felhasználó. A szolgáltatás eléréséhez szükséges mobilalkalmazás Android és iOS telefonokra is letölthető.
hirdetés
Hivatalos, ráadásul megbízható is
Nemcsak az utasok, de az „überes” sofőrök is örülnek az új nemzetközi multi érkezésének, mert azoknak a közösségi fuvarozóknak továbbra is lesz munkája, akik időközben megszerezték a személyszállítói vizsgát, a pályaalkalmasságit és a taxiengedélyt. Az UBER-t megkedvelő felhasználók sem maradnak az utasok érdekeit és kényelmét szem előtt tartó szolgáltató nélkül, és a magasabb, kötelezően előírt, fix tarifáért cserébe mindent megkapnak, amit egy hagyományos taxis szolgáltató tud adni. Így például adott lesz a készpénzes fizetés lehetősége is, és a fuvar után kapott e-mailből gombnyomásra igényelhető e-számla mellett megjelenik a taxióra által kinyomott bizonylat is, mert ahogy minden más hivatalos taxiban, a Taxify autókban is hitelesített óra működik majd. Ez a kettős kontroll – vagyis hogy az utas és a társaság is össze tudja vetni az alkalmazás által, GPS alapon rögzített utat az óra által mért kilométerekkel – minden szempontból megbízható személyfuvarozóvá teszi a Taxifyt. Az, hogy az autó mozgása visszakövethető, azoknak is biztonságérzetet ad, akik egy fiatalkorút, egy egyedül utazó hölgyet vagy idős utast bíznak a számukra ismeretlen sofőrre.
Nem taxistársaság, csak amennyire muszáj
A Taxify inkább tech-startup cégnek tartja magát, és nem titkoltan azokat célozza meg, akik megszerették az UBER-t, és megszokták, hogy sosincs foglalt jelzés, sem fölösleges várakozás, hogy a szolgáltatás nem a sofőrökért, hanem az utasokért működik. A Taxify egyébként olyan mértékig írja elő a sofőrök helyes viselkedését, hogy még azt is rögzíti számukra, miként kell üdvözölni az autóba beszálló vendéget. Az utas elégedettsége ugyanis mindennél fontosabb: ahogy a közösségi szállásfoglalás és használtcikk kereskedelem esetében, itt is fontos szerepet játszik az értékelés, és az utasok fele él is az utazás végén felkínált digitális osztályzás lehetőségével. A szolgáltató a megfelelő magatartás mellett a jogkövető adófizetést is előírja alvállalkozóinak.
A Taxifyról
600.000 felhasználójával a Taxify a leggyorsabban növekvő technológia alapú személyszállítási vállalat a Baltikumban és a kelet-európai régióban. A Taxify olyan okostelefon applikációt fejleszt, amely az utasokat köti össze a helyi taxikkal. A 2013 augusztusában, Észtországban alakult szolgáltatás a következő 12 országban működik: Magyarország, Észtország, Litvánia, Lettország, Finnország, Fehéroroszország, Csehország, Szerbia, Örményország, Mexikó, Hollandia és Dél-Afrika, de további európai terjeszkedés előtt áll idén. Skype, Pipedrive, Adcash, Rubylight, TMT Investments – néhány azon cégek közül, amik összesen másfél millió dollárt fektettek a startup vállalkozásba.
Szöveg, fotó: Momentum Mundi