A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást
hirdetés
A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.
A Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésében 11 európai ország 18 000 lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. E mellett a többség a kanapéról vásárol (82 %), de sokan használják ki, hogy fel sem kell kelniük az ágyból ahhoz, hogy beszerezzék a kiszemelt árucikkeket (25 %). A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban mi is ruhát és elektronikai cikkeket vásárlunk mobilról (43 %). Ugyanakkor látható az is, hogy melyik ágazatok fektetnek nagy energiát online és mobil szolgáltatásaik fejlesztésébe: hazánkban a mobilos élelmiszer bevásárlás (37 %) és a parkolójegy vásárlás is (34 %) jár ebben élen. A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve, otthona nyugalmából, mobiltelefonról szerzi be. A megkérdezettek többsége (64%) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról. Az is kiderült, leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretünk online rendelni telefonunkról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.
hirdetés
„Az európaiak nem csak elfogadják, kifejezetten szeretik az okostelefonos vásárlást, hiszen gyors, egyszerű és biztonságos – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországi igazgatója. „Nem kérdés, hogy az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét. Ezt a folyamatot mutatja a karácsonyi vásárlás átalakulása is, hogy az emberek otthonról vagy ingázás közben veszik meg az ajándékokat.”
Tízből nyolc európai vásárol okostelefonnal
Nem csak Magyarországon, de egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek közel fele (47%) legalább heti egyszer vagy akár még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.
Már a karácsonyi bevásárlást is mobilról intézzük
Az európaiak közel háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az karácsonyi ünnepekre készülve sokan élnek a gyors és egyszerű mobilos vásárlás lehetőségével kihasználva a várakozással töltött időt vagy szüneteiket. Az ajándékok közel ötödét pedig tömegközlekedés közben (19 %) vagy munkahelyi szünetekben (18 %) szerzik be a felhasználók, sokan pedig az ebédszünetben vásárolgatnak (9 %). Amikor a részvevőket arra kérték, hogy válasszák ki a három kedvenc karácsonyi bevásárló idejüket, az európaiak többsége a hétköznapi szabad percekre szavaztak, nem a hétvégi szabadnapokra.
Az gyorsaság és a kényelem a mobiltelefonos vásárlás legfőbb előnyei
Számos előnyét látjuk a mobilos vásárlásnak: a megkérdezettek 44 százaléka szerint ezek közül a gyorsaság a legfontosabb, mások az egy-kattintásos vásárlást (33 %), az egyszerű tájékozódást (30 %) és a megerősített biztonságot (14 %) nevezték meg. Különösen az angolok (22%), írek (21%), spanyolok és a franciák (20%) tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát. A lengyel (63%), német (59%) és svájci (56%) fogyasztók a leghatékonyabbak, ők minden előnyénél többre tartják a gyorsaságot.
A ruhák és a kiegészítők a legnépszerűbb mobilon vásárolt termékek
A megkérdezettek több mint fele (54 %) vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány már meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket a sorban. Néhány cikk, például a tömegközlekedési jegyek tekintetében nagy különbség van az egyes piacokon: például a svájciak közel fele vásárol (48 %) vonaljegyet mobilról, míg ez az oroszoknál mindössze 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csupán 12 százaléka oldja meg mobilról a jegyvásárlást.
Szöveg: LocaTime PR
Fotó: Mastercard