3 tipp a jó ingatlanhirdetéshez
hirdetés
Pörög a magyarországi ingatlanpiac, úgy tűnik, hogy nagy a kereslet, de sokan mégis hónapokig, évekig hiába hirdetik ingatlanjukat.
Ben-Ezra Orran, a Central Home ingatlanközvetítő hálózat vezetője foglalja össze, hogy szakértői szemmel milyen a jó ingatlanhirdetés, melyek azok a csapdák, amelyeket érdemes elkerülni ahhoz, hogy rövid idő alatt sikeres üzlet köttessen, mely mindkét fél megelégedésére zárul.
hirdetés
Találjuk meg a megfelelő hirdetési csatornát!
Többnyire mindenki az online lehetőségekben gondolkodik, hiszen így 0-24-ben elérhető a hirdetés, olcsóbb eszköz, emiatt sok ember használja. Bár jegyezzük meg, hogy a legtöbb releváns oldalon a részletes, például fényképes megjelenítéshez már fizetnünk is kell valamennyit. Ha nem kiemelt a hirdetésünk, ezt hátrébb sorolja a kereső. Az ingatlanközvetítő hálózatok általában csomag-előfizetést használnak, így náluk többnyire jobb helyre kerül a hirdetés, illetve a saját honlapjukon, hirdetési felületeiken is meg tudják jeleníteni azt. Ha privát személyként hirdet valaki, első lépés mindenképpen, hogy nézzen körül, van-e hasonló ingatlan, azt milyen módon hirdetik, hasonlítsuk össze a paramétereket, így tippet, ötletet nyerhetünk az árképzéshez is. Ebben azért mindenképpen érdemes szakértői segítséget is igénybe venni, hiszen az ingatlanközvetítők nem csak a hirdetések áraival, hanem a megköttetett ügyletekkel is tisztában vannak, így segítenek abban, hogy ne legyen kint egy hirdetés túl sokáig irreális áron.
Legyünk precízek, pontosak!
A hirdetés szövegében semmiképpen se ejtsünk helyesírási hibát, és inkább többször ellenőrizzünk le minden fontos részletet, akár a négyzetmétert, akár a közös költség összegét, de leginkább magát a telefonos elérhetőséget. Aktiváláskor győződjünk meg róla, hogy a hirdetés már valóban él, ezt egy külön ablakban nézhetjük meg, és igyekezzünk rendszeresen ellenőrizni azt is, hogy látogatják-e, kattintják-e a hirdetésünket. Ha nem, módosítsunk, szövegen, fotón, kiemelésen, lehet, hogy nem lett elég figyelemfelhívó az ajánlatunk.
Fotó, fotó, fotó!
Az első dolog, amire a vevő felfigyel, az ár és a lokáció keresése után minden bizonnyal a kép lesz. Fontos arra is törekedni, hogy a kép minősége megfelelő legyen, és ehhez már egy jó minőségű okostelefon is megfelelő megoldást nyújt. Legalább ennyire lényeges, hogy miről szól a kép. Törekedni kell arra, hogy a helység, amelyik a képen szerepel, rendezett és tiszta legyen, próbáljunk olyan szögből fényképezni, amely a helység legnagyobb előnyeit emeli ki. Semmiképp sem érdemes torzítani, panorámafotót készíteni, különleges effekteket használni, mert az a fő, hogy a lakás önmaga legyen, különben kellemetlenek lesznek a későbbi vevői megtekintések. Ügyeljünk a helyes fényviszonyokra, a napsütés sokat segít a vonzó fotók elkészítésében. Ha a lakás panorámás, érdemes ezt is mellékelni, ha a ház kívülről nagyon rendben van, javasolt esetleg erről is feltenni egy képet. Igyekezzünk minden helységet lefotózni, akár körbejárható sorrendben, a hirdetést böngésző vevőjelöltnek fontos, hogy a feltöltött alaprajzhoz képest nagyjából tudja, hogy mit lát a képen. Az alaprajz elkészítéséhez számos programot használhatunk. Ha ingatlanközvetítővel dolgozunk, akkor egyértelmű, hogy pontosan leméri a helységeket és méretarányos alaprajz készül a hirdetéshez.
Forrás, kép: Arterego