Tényleg érdemes ingatlanirodát nyitni a válság idején?
hirdetés
Egységben az erő – ez a mondás igaznak bizonyul 2020-ban, és minden bizonnyal a következő időszakban is mindazok számára, akik ingatlanközvetítéssel szeretnének foglalkozni. A koronavírus okozta változások hozzájárultak ahhoz, hogy egy kicsit letisztuljon a piac, és lassan eltűntek, vagy ellehetetlenültek mindazok az ingatlanközvetítők, akik egyénileg, irodai támogatás, szakértői háttér nélkül munkálkodtak. Így sokan keresik mostanában a csatlakozási lehetőséget olyan cégekhez, ahol a cégfilozófia, a már kipróbált know-how sokat segíthet az értékesítésekben.
A 2018 óta nyitott franchise-ként működő Central Home is több megkeresést kapott az utóbbi időben, így a cég vezetője, Ben-Ezra Orran összegzi a tapasztalatokat és meglátásokat.
hirdetés
„Nyilván az elmúlt években más helyzetben érkeztek új csatlakozók a hálózatunkhoz, akik Budapest Belvárosában kívántak ingatlannal foglalkozni. Jelenleg viszont pozitív és negatív hatások is egyaránt érvényesülnek, ezeket érdemes alaposan átgondolnunk mielőtt irodanyitásra adjuk a fejünket. Próbálunk segíteni, mutatjuk a legfontosabb szempontokat!” – kezdi a szakértő.
Hol dolgozzunk?
Ideális a helyzet az irodanyitáshoz abból a szempontból, hogy rengeteg szabad üzlethelyiség, iroda van a piacon jelenleg. Ami eddig az egyik legnehezebb feladat volt, azaz a megfelelő működési helyszín megtalálása, ez most lényegesen könnyedebbnek ígérkezik. Gondos és körültekintő utánajárással lehet kifejezetten kedvező bérleti lehetőségeket találni olyan lokációban, amely a későbbi eredményes működést elősegítheti.
Kivel dolgozzunk?
A munkaerőpiaci folyamatokat tekintve megállapíthatjuk, hogy az értékesítőtoborzás és annak körülményei most jóval kedvezőbbek, mint akár 2-3 évvel ezelőtti időszakokban. Megfigyelhető, hogy a jelentkezők sokkal elhivatottabban, céltudatosabban lépnek színre, tudják mit várhatnak a jelenlegi piactól és azt is, hogy nekik mit kell a saját sikereik elérésének érdekében tenniük. Mindazonáltal egy működőképes franchise struktúra már tudja kezelni az újonnan érkezőket, és előnyöket biztosíthat számukra, hogy mihamarabb sikeresen végezhessék értékesítői tevékenységüket. Gondoljunk például az átképzésre, mentori rendszerre, marketing tevékenységekre és a kiépült, stabil vevői és befektetői körrel, amikkel a franchise tulajdonosa már rendelkezik.
„Természetesen mi is tudjuk, hogy minden vállalkozás, illetve befektetés tartogat kockázatokat és veszélyeket, így lássuk a jelenlegi, piaci helyzetre jellemző negatívumokat is” – folytatja a Central Home szakértője. -„Nem kérdés, hogy vásárlói szempontból csökkent az aktivitás. Lecsökkent a vevőcsoporti szegmens és a piaci szereplők között kialakuló brutális versenyhelyzet miatt napjainkban sokkal nehezebb az ingatlanközvetítői munka hatékony és eredményes végzése. Összességében az a meglátásunk, ha az ember hosszútávon gondolkodik, jelenleg nagyon kedvező a piaci helyzet az új iroda megnyitásához, ám fontos szem előtt tartani azt, hogy a befektetett pénz és energia a jelenlegi gazdasági és piaci viszonyokat ismerve, hosszabb idő alatt fognak megtérülni.”
Forrás: Arterego, Central Home