Ettől függ, mit látsz a Google találati listáin
hirdetés
Napi szinten használjuk a Google keresőt, mégis nagyon kevesen tudják, hogy pontosan mi alapján választja ki az algoritmus az oldalakat, és honnan tudja, hogy pontosan mire van szükségünk. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan jut el egy weboldal odáig, hogy megjelenjen a keresőben, valamint arra is kitérünk, hogy hogyan tudsz a Google első oldalára kerülni anélkül, hogy fizetnél érte.
Így működik a kereső algoritmus
Az algoritmus pontos működését lehetetlen megmondani, hiszen több mint 200 faktort vizsgál minden egyes oldal esetében a másodperc tört része alatt. Azonban az évek során számtalan tesztet és vizsgálatot végeztek a szakemberek annak érdekében, hogy megfejtsék melyek azok a tényezők amelyek a leginkább befolyásolják, hogy egy weboldal hányadik helyen jelenik meg a találati listában. Ahhoz, hogy egy webhely egyáltalán bekerüljön a keresőbe 3 fontos lépésnek kell teljesülnie:
hirdetés
-
A keresőrobotoknak fel kell térképeznie az oldalt.
-
A Googlenek el kell tárolnia az oldalhoz kapcsolódó fontos információkat az indexben.
-
Egy releváns keresés során az algoritmusnak össze kell hasonlítania a releváns oldalakat és ennek fejében kialakítania a találati listát.
Az algorimust már több évtizede folyamatosan fejlesztik a Google mérnökei, ezért a rendszer pontosan tudja, hogy milyen helyzetben, milyen oldalakat kell megjeleníteni ahhoz, hogy a felhasználók elégedettek legyenek. Az oldalad helyezései tehát attól függnek, hogy mennyire releváns az oldalad a Google kereső és ezzel együtt a keresést indító felhasználók számára.
Hogyan épül fel a Google találati listája?
A keresőben megjelenő találatokat 2 fő csoportra oszthatjuk: ide tartoznak a fizetett, úgynevezett PPC hirdetések és az organikus ingyenes találatok.
A Google Ads fizetett hirdetések hatalmas előnye, hogy azonnal a találati oldal elejére tudsz kerülni egy jól beállított kampánnyal, akár egy ma létrehozott weboldallal is. Ebből pedig azonnal olvasókat, vásárlókat vagy ügyfeleket szerezhetsz, cserébe viszont minden kattintás után fizetned kell a Google számára - témától függően akár több száz, vagy több ezer forintot is kattintásonként.
Ezzel szemben az organikus találatok ingyenesek és a megfelelő stratégia alkalmazásával kiemelkedő eredményeket tudsz vele elérni. A jó organikus helyezések egyértelmű előnye, hogy akkor is fognak látogatók érkezni az oldaladra, amikor nem futnak fizetett hirdetéseid.
Hogyan tudsz jobb helyezéseket elérni organikusan?
A találati lista organikus helyezéseire, azaz a nem fizetett találatokra az úgynevezett Search Engine Optimization, vagy magyarul keresőoptimalizálás fejlesztésével tudsz hatással lenni. A SEO 3 fontos pillérből áll, aminek az együttes optimalizálásával látványosan javíthatsz a helyezésiden, ezzel növelve az oldalad látogatottságát. A keresőoptimalizálás 3 kulcsfontosságú eleme:
- Technikai SEO
- On-page SEO
- Off-page SEO
Az egésznek az alapját az oldalad technikai része képezi, ami elsősorban azért felel, hogy a webhelyed könnyedén feltérképezhető legyen a robotok számára. Ugyanakkor ide tartoznak olyan fontos elemek is, mint a betöltési sebesség, az SSL tanúsítvány, vagy akár az oldal mobilbarát verziója is.
Az on-page, vagy tartalmi SEO felel azért, hogy a számodra releváns kifejezésekre megjelenjen az oldalad. A tartalmi elemeket annak megfelelően kell összeállítanod és optimalizálnod, hogy milyen kulcsszavakra akarsz előkelő helyen szerepelni.
Az utolsó, ugyanakkor kulcsfontosságú faktor a weboldalad hitelességi mutatója. Egy honlap annál hitelesebb a Google szemében, minél több releváns külső oldal hivatkozik, vagyis linkel rá. A keresőnek tehát a tartalom felépítése és szerkezete mellett az is lényeges, hogy hiteles legyél a szakterületednek számító témában.
Fontos, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú távú befektetés, ezért pár nap vagy pár hét alatt nem tudsz vele radikális eredményeket elérni a vállalkozásodban. Ugyanakkor a rendszeres fejlesztésekkel és a tudatos tervezés által felépített SEO stratégiával olyan üzleti előnyre tehetsz szert, amellyel nagyon kevés versenytársad rendelkezhet.
Forrás: BP Digital Group