hirdetés

Partnereink

Több mint 300 élelmiszertermékkel bővíti idén saját márkás kínálatát a SPAR

hirdetés

Több mint 300 élelmiszertermékkel bővíti idén saját márkás kínálatát a SPAR

Az áruházlánc 3600-nál is több saját márkás árut forgalmaz, amelynek közel fele élelmiszer. A vállalat a hazai beszállítókkal együttműködve és saját élelmiszer-termelő egységeinek bővítésével folyamatosan növeli kapacitását. A bicskei és perbáli Regnum húsüzemek, és az üllői SPAR enjoy. convenience üzem új termékfejlesztéseit a folyamatosan változó fogyasztói szokások indokolják.

„Vállalatunk folyamatosan, évtizedek óta fejleszti a saját márkás termékkínálatát. A mennyiségi növekedésen túl kiemelten fontos szempont a hazai alapanyagok minél nagyobb arányban történő felhasználása. A megbízható, minőségi, egyben pénztárcabarát árucikkek kapcsán áruházláncunk számára elsőbbséget élvez a magyarországi termékek forgalmazása. Választékunk évről évre bővül, mára 31 termékcsalád több mint 3600 saját márkás árucikke érhető el az üzleteink polcain. A vásárlói elvárások folyamatosan változnak, ezért 2021-ben szinte az összes saját márkás áruterületünk kínálatát szélesíteni szeretnénk. A tavalyi év fejlesztési adatait alapul véve idén úgy tervezünk, hogy csak az élelmiszerszegmensben háromszázon felüli új cikkel bővítjük a saját márkás árukínálatunkat. Kiemelkedően sok fejlesztés várható a tejtermékek, a pékáruk és a convenience, azaz a kényelmi árucsoportokban" – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

hirdetés

A kényelmi termékeket gyártó SPAR enjoy. convenience üzem 2018-as megnyitása óta egyre szélesebb szendvics- és salátakínálattal látja el az üzletlánc egységeit. A korábbi technológiai beruházások után 2020-ban a termékkörbővítés került fókuszba: év végén megkezdődött a SPAR márkanevű, 350 grammos termékek előállítása, miközben tojás-, burgonya- és kukoricasalátával, franciasalátával és orosz hússalátával gazdagodott a kínálat. Közel egyéves termékfejlesztés eredményeként a saláták vadonatúj receptúrával készülnek, adalékanyagok hozzáadása nélkül. Az elképzelések szerint idén 22 új árucikkel, közöttük saját gyártású, húspogácsás és vegán hamburgerekkel gazdagítja választékát az üllői üzemegység, melyek esetében a húspogácsa a SPAR enjoy. convenience üzemben készül majd, míg a vegán hamburger – az üllői üzem útmutatásai alapján – speciális táplálkozási igények kielégítésére szolgáló termékek gyártására szakosodott beszállító partnernél kerül majd előállításra. Ezek mellett olyan új kényelmi áruk kerülnek az üzletekbe, mint a csípős körözött, a rántott párizsis és csirkemelles szendvics, csirke nuggets, pulled pork szendvics, szénhidrát-csökkentett sonkás szendvics, uborkasaláta és vegán káposztasaláta. A termelést 2021-től egy új gépsor segíti, amely hamburgerek, hot dogok és csirkefalatok csomagolására alkalmas. A hidegkonyhai termékek kereslete a koronavírus világjárvány okozta átmeneti visszaesést követően mostanra kezd visszatérni a pandémia előtti időszak mutatóihoz. A szendvics- és salátakereslet fokozatos emelkedése a SPAR online shopban is látványos. A jövőt illetően ez bizakodásra ad okot, ugyanis a kényelmi-hidegkonyhai piacban jelentős növekedési tartalék rejlik.

A saját márkás termékfejlesztések másik fontos műhelye, a SPAR hálózatának húsokkal és húskészítményekkel való ellátásáért felelős Regnum Húsüzem és Oktatóközpont. Az egyre növekvő keresletnek köszönhetően a vállalat a gyártási kapacitás bővítése mellett döntött és megvásárolta a ZIMBO Perbál Húsipari Termelő Kft. perbáli üzemegységét, amely 2020 novemberétől Regnum Húsüzem Perbál néven látja el feladatait. Az akvizíció is szerepet játszott abban, hogy a friss húsok értékesítése az előző évben mintegy 20%-ot emelkedett. A koronavírus-világjárvány a vásárlói szokásokat is befolyásolta: a többszöri kisebb bevásárlásokat felváltották a ritkább, de nagyobb mennyiségben történő friss, pultos és előre csomagolt termék-beszerzések. Ezzel párhuzamosan hozzávetőleg 30%-ot nőtt a csomagolt tálcás húsok és húskészítmények eladása. A felvágottak esetében ugyanez a tendencia figyelhető meg. A frisshús-szegmens az online shopos értékesítésben dinamikus fejlődésnek indult 2020-ban: 2019-hez képest a forgalom a négyszeresére növekedett.

A SPAR Magyarország üzletpolitikájának egyik meghatározó eleme, hogy minél több termék származzon hazai, – akár családi – vállalkozásoktól, előállítóktól, gazdáktól és termelőktől. Ez igaz a saját márkás termékek alapanyagaira is. A másik fontos elem, hogy az üzletlánc az új saját márkás termékek fejlesztésénél, illetve a már meglévő cikkek átcsomagolásakor minden esetben egyezteti a partnerével a védjegyhasználat lehetőségét. Többek között ennek köszönhető a saját márkás, védjegyes termékek cikkelemszámában tapasztalható lendületes növekedés: 2019 végén 75 különböző saját márkás árucikken szerepelt védjegy, 2020-ban pedig további 32 termék kapta meg a besorolást, több esetben az egyik legkedveltebb saját márkacsalád, az S-Budget termékei is.

A vállalat legtöbb saját márkás terméke, közel 1700-as darabszámmal, az élelmiszeráruk közé tartozik. Az úgynevezett non-food I. kategóriában – például háztartási vegyi áruk, mosó- és tisztítószerek, higiéniai cikkek, testápolási termékek, állateledelek – 210-féle áru található az üzletekben, a non-food II. csoport – barkácsáruházakban, egyéb szaküzletekben és hipermarketekben értékesített áruk, például szerszámok, autóalkatrészek, kemping-felszerelések, sporteszközök – közel 1300 fajta termékkel képviselteti magát. Az áruházlánc továbbá közel 120 húsüzemi, 70 kényelmi és 200 egyéb gasztroterméket is forgalmaz.

 

Forrás: KRQ, SPAR Magyarország

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 05.10.

Ma Katalin, Kitti napja van.

Ezért vall kudarcot a legtöbb életmódváltás

Ha az életmódváltás és a fogyás valóban olyan egyszerű lenne, mint pusztán a pozitív/negatív kalóriaegyensúly követése és a rendszeres testmozgás beik...

  • 2021-05-10 19:30
Balázs Andi ma már ki meri mondani, ha nincs jól

Humor, lazaság, kiegyensúlyozottság, örök fiatalság – ezek a fogalmak jól jellemzik Balázs Andreát. A színésznő az elmúlt időszakban jött rá élete nag...

  • 2021-05-10 17:44
Kovács Áron: A betegség elvette a gyerekkorom szabadságát

Kovács Áron kilenc évesen szembesült azzal, hogy cukorbeteg. Egy csapásra felnőtt, amikor megtanulta, hogy felelősséggel tartozik saját maga iránt. A ...

  • 2021-05-10 15:59
A milliomosok csábítására épít a legújabb luxus társkereső oldal

A cég közlése szerint nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy ma az emberek már tisztában legyenek azzal, hogy egy sugar kapcsolat merőben mást jelent,...

  • 2021-05-10 14:22
Ezért ne rettegj a fogorvostól koronavírus idején (sem)

A koronavírus-járvány magyarországi megjelenésekor az élet számos területén lettünk tele különböző kérdésekkel, félelmekkel és főleg változásokkal. Az...

  • 2021-05-10 12:05

hirdetés

Durva visszaesés a budapesti forgalomban, dupláztak a megyék a lakáspiacon

Az idén - a járványhatás visszaszorulásával - élénkülés jöhet, főként a tranzakciók száma emelkedhet, jelentősebb, a korábbi éveket jellemző rendkívül...

  • 2021-05-10 11:04
Tárkonyos zöldségleves csirkegombóccal

Isteni finom leves, ami méltó kezdése lehet a hétnek, ráadásul nem is bonyolult elkészíteni.

  • 2021-05-10 09:20
Anyagi felendülés a Halaknál

Ma kellemes meglepetés érheti, ha rájön, hogy sokkal jobb pénzügyi helyzetben van, mint gondolta. Felfedezhette az egyik rejtett tehetségét a pénzkeze...

  • 2021-05-10 07:25
Folly tobozok érkeztek a debreceni Természettárba

A Folly Arborétum és a Természettár együttműködésének köszönhetőn 18 db különféle cédrus és fenyőtoboz utazott különleges gonddal becsomagolva Debrece...

  • 2021-05-10 00:52
Háztáji finomságok a fővárosban is: jön a Rozmaring Pünkösdi termelői vásár

Nagy érdeklődésre tartott számot az első, Húsvéti termelői vásár március végén a Rozmaring Kertvendéglőben, ahol a budapestiek is megismerhették a vid...

  • 2021-05-09 23:35

Minden cikk

hirdetés

hirdetés