hirdetés

Partnereink

Nagy lesz a kommunikációs zaj az újranyitáskor

hirdetés

Nagy lesz a kommunikációs zaj az újranyitáskor

A koronavírus-járvány elleni védekezés miatt több mint egy éve élünk korlátozások között, ezért az intézkedések feloldásával költekezési lázra lehet számítani. A szolgáltatóiparban mindenki azon lesz, hogy visszacsalogassa a vendégeket, de mivel várhatóan hatalmas lesz a kommunikációs zaj, a hagyományos hirdetésekkel aligha lehet majd komoly sikert elérni. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy a vendéglátóhelyeknek most hatványozottan fontos fogyasztói szemmel gondolkozniuk, és érdemes lehet valamilyen humort, csavart, egyedi megoldást belevinni az újranyitási kampányba. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.

A járvány lecsengésével fokozatosan kapjuk vissza az elkövetkező hetekben, hónapokban az életünk legfontosabb darabjait, ennek hatására pedig a magyarok megpróbálják majd bepótolni mindazt, amire az elmúlt egy évben nem volt lehetőségük. Mindenki újra át akarja majd élni a vásárlás élményét, a friss kávé illatát, a meleg leves ízét vagy éppen a mozi varázsát.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese úgy látja, hogy a szolgáltatóiparban óriási zajban kell majd kommunikálni, hiszen az összes vendéglátóhely rá fog kapcsolni a hirdetésekre, és próbál minél több vendéget leültetni az asztalokhoz. Éppen ezért közel sem lesz egyszerű kitűnni a tömegből, és a hagyományos kommunikációs módszerek mellett olyan új marketingcsatornákat is használni kell majd, amik növelhetik a kampányok hatékonyságát. 

A hagyományos értelemben vett direkt hirdetésekkel nem fogunk tudni olyan jó eredményeket elérni, mint a járvány előtt. Érdemes videókkal dolgozni, megmutatni a célközönségnek, milyen környezetben várjuk őket, milyen hangulatot tudunk teremteni egy-egy jó vacsorához vagy egy baráti kávézáshoz. Rendkívül fontos ebben a helyzetben, hogy az emberek az élményt keresik majd, tehát erre kell építkezni, fogyasztói szemmel kell gondolkozni” – fogalmazott az üzleti kommunikációs szakértő.

Nagy Lehel elmondása szerint a következő hónapokban a szolgáltatóiparban a biztonságosság nagy hangsúlyt fog kapni. Lesz ugyanis olyan vásárlói réteg, akinek ez a járvány végéhez közeledve is elengedhetetlen, mert például jobban fél az átlagosnál. Egyes esetekben ez is döntő lehet.

Egyetlen erős üzenettel is benne maradhatunk az emberek fejében

Mint mondta, azt is remekül ki lehet használni, ha az asztalok között méteres helyet kell hagyni az előírások szerint. Példaként említette, hogy ha egy fallal választjuk el ezeket, akkor az még meghittebbé tud tenni egy randevút, és a vendégek úgy érezhetik magukat, mintha csak nekik nyitott volna ki az étterem, és ez szintén maradandó élmény lehet.

„Meg kell próbálni kreatívnak lenni, és jó, egyedi ötletekkel előrukkolni. Nem mindig a legbonyolultabb reklám a jó reklám, egy-egy szóval, üzenettel is olyan hatásosan lehet kommunikálni, hogy hónapokig benne maradunk az emberek fejében. Képzeljük bele magunkat a vendégeink helyzetébe, nekünk mi tetszene, mire vágyunk a lezárásokat követően. Az emberek szórakozni, kikapcsolódni jönnek, ezért javasolt a hirdetéseket is könnyedebb hangvételben megfogalmazni” – tette hozzá. 

Megjegyezte azt is, hogy ha sikerült leültetni a vendégeket, akkor meg kell próbálni valamilyen formában elkérni az e-mailes elérhetőségüket. Ez lehet akár egy ingyen süteményért, akár kedvezményért cserébe is, de számtalan más módszert is kitalálhatunk rá. Ennek azért van jelentősége, mert a továbbiakban őket már elérjük, a hírlevelek hatására pedig idővel törzsvendégekké is válhatnak.

Az sem jelenthet akadályt, ha nincs idő és energia a kampány beindításához, mert aki most lemarad, az óriási hátrányba fog kerülni. Ilyen esetekben tanácsos külső segítséget kérni, kommunikációs szakértőhöz fordulni.

A Langmár Kommunikáció Újratervezés 31 nap alatt című sorozatában szedte össze, mire kell figyelni, ha újraindítjuk a kommunikációt. A gyorstalpaló teljesen ingyenes, és segítséget nyújt mindazoknak, akik a krízisből minden eddiginél erősebben szeretnének kilábalni, és villámrajtot akarnak venni az újranyitáskor.

Forrás: akoczka.com, langmar.hu

hirdetés

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 05.10.

Ma Katalin, Kitti napja van.

Ezért vall kudarcot a legtöbb életmódváltás

Ha az életmódváltás és a fogyás valóban olyan egyszerű lenne, mint pusztán a pozitív/negatív kalóriaegyensúly követése és a rendszeres testmozgás beik...

  • 2021-05-10 19:30
Balázs Andi ma már ki meri mondani, ha nincs jól

Humor, lazaság, kiegyensúlyozottság, örök fiatalság – ezek a fogalmak jól jellemzik Balázs Andreát. A színésznő az elmúlt időszakban jött rá élete nag...

  • 2021-05-10 17:44
Kovács Áron: A betegség elvette a gyerekkorom szabadságát

Kovács Áron kilenc évesen szembesült azzal, hogy cukorbeteg. Egy csapásra felnőtt, amikor megtanulta, hogy felelősséggel tartozik saját maga iránt. A ...

  • 2021-05-10 15:59
A milliomosok csábítására épít a legújabb luxus társkereső oldal

A cég közlése szerint nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy ma az emberek már tisztában legyenek azzal, hogy egy sugar kapcsolat merőben mást jelent,...

  • 2021-05-10 14:22
Ezért ne rettegj a fogorvostól koronavírus idején (sem)

A koronavírus-járvány magyarországi megjelenésekor az élet számos területén lettünk tele különböző kérdésekkel, félelmekkel és főleg változásokkal. Az...

  • 2021-05-10 12:05

hirdetés

Durva visszaesés a budapesti forgalomban, dupláztak a megyék a lakáspiacon

Az idén - a járványhatás visszaszorulásával - élénkülés jöhet, főként a tranzakciók száma emelkedhet, jelentősebb, a korábbi éveket jellemző rendkívül...

  • 2021-05-10 11:04
Tárkonyos zöldségleves csirkegombóccal

Isteni finom leves, ami méltó kezdése lehet a hétnek, ráadásul nem is bonyolult elkészíteni.

  • 2021-05-10 09:20
Anyagi felendülés a Halaknál

Ma kellemes meglepetés érheti, ha rájön, hogy sokkal jobb pénzügyi helyzetben van, mint gondolta. Felfedezhette az egyik rejtett tehetségét a pénzkeze...

  • 2021-05-10 07:25
Folly tobozok érkeztek a debreceni Természettárba

A Folly Arborétum és a Természettár együttműködésének köszönhetőn 18 db különféle cédrus és fenyőtoboz utazott különleges gonddal becsomagolva Debrece...

  • 2021-05-10 00:52
Háztáji finomságok a fővárosban is: jön a Rozmaring Pünkösdi termelői vásár

Nagy érdeklődésre tartott számot az első, Húsvéti termelői vásár március végén a Rozmaring Kertvendéglőben, ahol a budapestiek is megismerhették a vid...

  • 2021-05-09 23:35

Minden cikk

hirdetés

hirdetés