hirdetés

Partnereink

Az e-kereskedelem az ágyunkban van: a magyarok fele vásárolt már a hálószobából

hirdetés

Az e-kereskedelem az ágyunkban van: a magyarok fele vásárolt már a hálószobából

Az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett, szinte nincs olyan élethelyzet, amiben ne rendeltünk volna a netről: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online, ágyában fekve vagy tévénézés közben, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már az internetről.

Honfitársaink több mint fele a bankkártyás fizetést tartja a legmegbízhatóbbnak, 31 százaléka vásárol negyedévente minimum egyszer a világhálón. Arányaiban az 50 évesnél idősebbek között a legtöbb az új belépő, ugyanakkor a webshopok célközönsége jellemzően még mindig a 18-39 éves korosztályból kerül ki – derül ki a Fizetési Élmény Riportból*.

hirdetés

Töretlenül hasít az e-kereskedelem, és ez a pandémia után sem fog megváltozni. 100-ból 30 magyar rendel negyedévente, 20 honfitársunk havonta, 6 pedig hetente minimum egyszer a világhálóról, derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból. Ráadásul nem fogunk csökkenteni a fordulatszámon: 10-ből 9 rendszeres online vásárló magyar minimum annyira aktív tervez maradni idén, mint a tavalyi rekord évben.

A koronavírus kinyitotta a virtuális boltok kapuit az idősebb korosztály előtt. A 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, több mint felük rendel heti rendszerességgel a netről, de a koronavírus ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya (39%). A tipikus hazai online vásárló városban él (77%), legalább érettségivel rendelkezik (84%), és 55 százalékuk háztartásának havi nettó jövedelme 300 ezer forint felett van.

Más fogy a webshopokban. Érdekesség, hogy több olyan terméktípus van, amit kifejezetten a koronavírus alatt kezdtünk el online vásárolni. Ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyv viszont egyértelműen a járvány vesztese, erről nyilatkozták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

Máshogy fizetünk, mint korábban. A magyarok kifejezetten nyitottak az innovációra - főleg akkor, ha az kényelmes: 10-ből 6-an használták ujjlenyomatukat jóváhagyásra. Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszerek szerepének fontosságát jól mutatja, hogy 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de a fizetés előtt végül mégis elállt a tranzakciótól.

Az internet a bizalom földje... A lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál, és az e-vásárlók több mint fele (54%) a bankkártyás opciót preferálja. Már pusztán az, hogy van lehetőség kártyás fizetésre, bizalmat sugároz: 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint ez az opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát. Ebben nagy valószínűséggel komoly szerepet játszik a chargeback funkció, hiszen ellentétben az utánvétellel vagy átutalással a Mastercard kártyabirtokosok visszakapják pénzüket, ha visszaélés áldozataivá váltak, vagy nem azt a terméket kapták, amit szerettek volna.

Az offline életünk minden területére beköltözött az online tér. Annyira szerves része lett az online shoppingolás az életünknek, hogy szinte nincs olyan helyzet, ahol nem rendeltünk a netről. Az ágyból vásárlás vezeti a rangsort, az emberek majdnem 60 százaléka vásárolt már párnák közt fekve. A következő legnépszerűbb helyzet a TV nézés, innen már a magyarok 52 százaléka, míg munkahelyen munkaidőben 45 százalékunk intézett már digitális vásárlást. És közel minden 5. honfitársunk (17%) rendelt már a vécén ücsörögve. Ráadásul az, hogy milyen helyzetben vásárolunk összefügg azzal, hogy mit vásárolunk: például a fürdőszobából, vagy a mellékhelyiségből legtöbbször háztartási termékeket veszünk, a gyerekekkel való foglalkozás közben, a játékok vásárlása a leggyakoribb. Ennek a kiterjesztett "mindig online" jelenlétnek azonban van egy sötét oldala is: az emberek 5 százaléka életveszélyes helyzetben is vásárolt már online, például biciklizés vagy vezetés közben - ezekben a helyzetekben az emberek legtöbbször műszaki cikkeket vásárolnak.

Forrás: LocalTime PR

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 06.24.

Ma Iván napja van.

A Bak ma sok kérdésre választ fog kapni

Az emberek szeretnek Önnel lenni, mert olyan természetes varázsa van, ami lenyűgözi őket. Ugyanakkor lehet, hogy ma nem érzi magát különösebben elbűvö...

  • 2021-06-24 06:13
Diós marlenka

Nem olcsó, nem könnyű, és elképesztő sok kalória van benne. De aki valaha elkészíti vagy megkóstolja ezt a házi diós marlenkát, egészen biztos, hogy f...

  • 2021-06-23 22:36
Ingatlanpiac: nyáron lehet jó üzletet kötni

A koronavírus-járvány lecsengése és az otthonteremtési kedvezmények hatására ugyan az év első felében fellendült az ingatlanpiac, ami az árakban is me...

  • 2021-06-23 21:39
Rejtélyes csontokat találtak Nyírbátorban

A legtöbben csak a fantasztikus filmekből ismerik a sárkányokat, de a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében élők közül sokan úgy tartják, hogy egykor hazánk...

  • 2021-06-23 20:05
Nagy Feró még sosem tett olyat, mint az Akusztik színpadán

A Beatrice rockegyüttes Kossuth-díjas énekese még mindig tud meglepetést okozni a közönségnek. Az M2 Petőfi TV Akusztik című műsorában a Kiss Kata zen...

  • 2021-06-23 18:40

hirdetés

Botrányos a "melegeket megbélyegző" magyar törvénymódosítás 14 tagállam szerint

Tizennégy tagállam közös nyilatkozatban ítélte el a magyar parlament által a múlt héten megszavazott pedofiltörvény módosításait, melyek „összemossák ...

  • 2021-06-23 17:11
Igazi sztárparádé várható a Gyulai Memorialon

Idén is igazi sztárparádé várható a Gyulai Memorialon: július 5-én és 6-án hazánk legjobb atlétái mellett világsztárok versenyeznek Székesfehérváron. ...

  • 2021-06-23 15:21
Erdei Zsolt 10 kilótól szeretne megszabadulni

Erdei Zsolt nemrég egy három hónapos fogyókúrás kihívásba kezdett. Az egykori ökölvívó világbajnok versenysúlyához képest 20 kiló plusszal rendelkezik...

  • 2021-06-23 14:03
Használt sütőolaj-gyűjtéssel csökkenti a környezeti terheket a SPAR

A vállalat a környezettudatosság jegyében a feleslegessé vált otthoni étkezési olajok és zsírok szakszerű összegyűjtését is megkezdi mostantól. Hullad...

  • 2021-06-23 12:23
Rátonyi Krisztának nemcsak a mikrofon, hanem a népviselet is jól áll

Az Észak-Alföld festői szépségű településén, Berettyóújfaluban járt Rátonyi Kriszta a NYÁR 21 riportereként. A bejátszóban történelmi és kulturális ér...

  • 2021-06-23 10:57

Minden cikk

hirdetés

hirdetés