Az állampapírokat, THM-t és a pénzváltást is jól ismerik
hirdetés
Idén több mint 1500 csapat, azaz 6000 diák jelentkezett, hogy fejlessze és megmérje pénzügyi tudását a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn. Az online első forduló és a regionális középdöntők próbatételei után pedig 130 fiatal mérhette össze pénzügyi tudását június 7-én és 8-án a verseny döntőjében.
A diákoknak sok egyéb más mellett a valuta és a deviza közti különbséget, valamint a családoknak járó juttatásokat és egyszerűbb adónemeket kellett ismerniük, emellett gyakorlati feladatokban bizonyították, hogy egy kisebb felújítás költségeit is képesek megtervezni. Egészen biztos, hogy Gazdagrét, Zalaegerszeg és Szentes diákjai sok felnőttnél is felkészültebbek, pénzügyi tudásuk magasan kortársaiké felett áll.
hirdetés
Négy korcsoportra bontva rendezték meg a K&H országos pénzügyi vetélkedőjét, amely immár több mint tíz éve támogatja a fiatalok pénzügyi készségfejlesztését. „Kiemelkedő társadalmi felelősségvállalási feladatunknak tekintjük, hogy a pénzügyi világot értő és abban magabiztosan mozgó generációk nőjenek fel. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedővel közelebb hozzuk a felnövekvő generációhoz a pénz világát, hiszen felnőttként elkerülhetetlen lesz meghozniuk olyan döntéseket, melyek kihatással lesznek saját pénzügyi helyzetükre” - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Alkalmazható tudás gyakorlati haszonnal
A versenyen idén sem volt elég a pénzügyi fogalmak puszta ismerete: a versenyzőknek tudniuk kellett azokat kontextusba helyezni és a megadott körülmények figyelembevételével pénzösszegekről dönteni. A vetélkedő legfőbb célja, hogy a gyerekek a pénzügyi fogalmak széleskörű megismerése mellett mindennapjaik során is alkalmazható tudást szerezzenek. A verseny szakértői való életből merített pénzügyi példákat, döntési helyzeteket modelleztek le egy-egy feladatban, így minden korosztálynak a saját tudásához mérten egy otthoni felújítás költségtervét kellett megalkotniuk.
Különösen felértékelődött ez a fajta tudás a pandémia időszakában, hiszen sok családnak kellett újra és újra megterveznie kiadásait, igazodva a folyamatosan változó körülményekhez. Az okos pénzügyi döntések meghozatala mellett a pandémia ideje alatt kiemelt szerepet kapott a pénzügyi digitalizáció – erről is sokat tanultak a gyerekek a vetélkedő hónapjaiban. Nem csoda, hiszen egyre több felnőtt fordul az online vásárlás és bankkártyás fizetés felé – a gyerekeknek is ismerniük kell ezek működését, veszélyeit és előnyeit.
Online felkészülés, online verseny, kézzelfogható nyeremények
Minden kategóriában csupán a legjobb 8-8 csapat kapta meg a lehetőséget, hogy a döntőben összemérjék egymással a tanév során szerzett pénzügyi ismereteiket. Erre egy online felületen került sor -immár második alkalommal. De nem csak maga a verseny, már a felkészülés is online zajlott: a szórakoztató ismeretanyagban KáPé, az animált vlogger mesél családja és barátai pénzügyeiről, valamint a vigyázz#KáPé mobilalkalmazás is segítette a csapatokat a felkészülésben.
A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő döntőjében 130 diák mérte össze tudását szerte az országból. A 2021-es verseny győztes csapatai pedig az alábbiak lettek:
- 3-4. osztály: Kann und Hat, Gazdagrét-Törökugrató Általános Iskola, Budapest
- 5-6. osztály: Szerencsetallérok, Zrínyi Miklós Gimnázium, Zalaegerszeg
- 7-8. osztály: Árzabálók, Zrínyi Miklós Gimnázium, Zalaegerszeg
- 9-11. osztály: Tőzsdecápák, HSZC Boros Sámuel Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, Szentes
A pénzügyekben legjáratosabbnak bizonyuló csapatok idén is értékes nyereményekkel térhettek haza. Az első helyezett csapatok korcsoportjuktól függően e-könyv olvasót vagy mobiltelefont nyertek, de a dobogó többi fokán állók is értékes nyereményekkel - vezeték nélküli hangszórókkal és drónokkal - gazdagodtak. A nyertes iskolák sem maradtak ajándék nélkül: könyv- és sportutalványokat osztottak ki közöttük több százezer forint értékben.
Ősszel pedig újra várja a legjobb pénzügyeseket a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő.
forrás: LWp Kommunikáció