hirdetés

Partnereink

Így készülnek a cégek a kis januárra

hirdetés

Így készülnek a cégek a kis januárra

A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.

Ahogy véget ér a nyár, és mindenki kipihenten visszatér a szabadságáról, a legtöbb cégnél újból előveszik az év elején kitűzött célokat és megvizsgálják, mit sikerült abból mostanáig teljesíteni. 


Akárhogy is állnak, a vállalkozások szeretnék még sikeresebben zárni az esztendőt, ezért szeptembertől újult erővel egy nagy év végi hajrára készülnek fel, erősen ráállnak a hirdetésekre. Emiatt az utolsó negyedévben erősebb versenyre lehet számítani, hiszen sokan fognak újból hirdetni.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese ezzel kapcsolatban elmondta: a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.

„Tudom, hogy nem volt érettségi tétel az üzleti kommunikáció, de fontos ezen a téren fejlődni. Mind a cégek, mind az ügyfeleik az internetre menekültek a koronavírus-járvány következtében, ami egy sikeres megoldás volt. Ha valaki versenyképes szeretne maradni, akkor kiemelten fontos erre figyelmet fordítania a jövőben is ” – magyarázta.

A rendszeresség a siker kulcsa

A szakértő azt javasolja, hogy ne meggondolatlanul kezdjenek el a cégek dolgozni, azaz ne az összes létező csatornán próbáljanak meg mindent csinálni.


„Az egyáltalán nem baj, ha adott esetben mindenhol jelen vagyunk, de fontos lefektetni a stratégiát, és ennek mentén építeni a kommunikációt az utolsó negyedévben is. Ha 40-45 év körüli édesapák a célközönségünk, akkor nem biztos, hogy a TikTokon kell hirdetni, az vélhetően csak pénzkidobás lenne. Mindennek az alapja a megfelelő stratégia, oda kell csoportosítani az erőforrásokat, ahol a potenciális vásárlók jelen vannak” – értékelt Nagy Lehel.

A Langmár Kommunikáció üzleti kommunikációs szakértője ugyanakkor kiemelte azt is, hogy az alapcsatornákat nem szabad kihagyni. A rendszeres blogolás, hírlevelezés és a közösségi médiában való megjelenések kiemelten fontosak, és itt a rendszerességen van a hangsúly. Ha valaki megnézi egy cég oldalát, és a vállalat hetek óta nem ad hírt magáról, az nem tudatos márkaépítés.

A meglévő ügyfelekkel nélkülözhetetlen fenntartani a kommunikációt, hiszen ők egyszer már bizalmat szavaztak a vállalatnak. Statisztikailag alátámasztott tény, hogy a korábbi ügyfeleket sokkal kevesebb pénzbe kerül újabb vásárlásra ösztönözni, mint új vevőket szerezni.

Egy újabb járványhullám sem csendesítené el a versenyt

Nagy Lehel azt is tanácsolta, hogy érdemes friss szemmel ránézni az utolsó negyedév előtt a weblapra. Át lehet tekinteni a Rólunk menüpontot, hiszen itt kezdődik a bizalomépítés, és egyáltalán nem mindegy, mennyire hatásos szöveget talál ott egy érdeklődő, hogyan szólítjuk meg a célközönséget. Ha nincs figyelemfelkeltés, akkor az eredmények is szerényebbek lesznek. 


Mint mondta, a Google Cégem felületét is egyre többen böngészik a keresőkben, éppen ezért egyre inkább felértékelődik a szerepe a hétköznapokban.

„Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ha az első benyomás a Google Cégem felületén rossz, akkor lehet akár milliárdos árbevételű is egy cég, vásárlók tucatjaitól eshet el. Tapasztalataink szerint sok esetben elhanyagolják az üzleti kommunikációnak ezt a részét, és az online kirakat véletlenül sem tükrözi azt a profizmust, amit egyébként az adott vállalkozás képvisel” – magyarázta.

Nagy Lehel arra is felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány esetleges negyedik hulláma sem csendesítené el a versenyt, az elmúlt két év tapasztalatai alapján ugyanis a cégvezetők már felkészültebbek egy ilyen forgatókönyv esetén. Az viszont hátrányban lehet, aki kihagyja az online kommunikációt a stratégiájából.

A Langmár Kommunikáció az év végi utolsó nagy hajrához számtalan tippet gyűjtött össze a cégeknek a fentieken kívül, melyekhez a langmar.hu oldalon az INGYEN menüpontban bárki díjmentesen hozzáférhet.

„Ha a tudásod aranyat ér, kezdd el készpénzre váltani” – fejezte be az üzleti kommunikációs szakértő.

Forrás: akoczka.com, Langmár Kommunikáció

hirdetés

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.21.

Ma Olivér napja van.

Padlizsános-répás rizstészta mogyoróval

Pillanatok alatt elkészíthető, energiadús fogás. Különösen ajánlott azoknak, akik imádják a keleties ízvilágú ételeket.

  • 2022-02-15 21:00
Egyedi rózsaszín kerül a híres kék festésbe

A BWT és az Alpine F1 Csapata stratégiai, hosszú távú partnerséget írt alá, amelynek értelmében az osztrák víztechnológia cég 2022-től az Alpine F1 Te...

  • 2022-02-15 18:02
Nagykőrösön találta meg új helyét hazánk egyetlen autós szafariparkja

Korábbi életterüknél jóval nagyobb, több mint harminchektáros területre költöznek a Magyar Nemzeti Cirkusz vadállatai, akik a nemzetközi állatvédelmi ...

  • 2022-02-15 16:44
Ingyen osztogatja részvényeit a startupper

Már egy 20 ezer forintos diszkont funkciós kártya vásárlásával is a Benefit Barcode Inc. részvényesévé válhatnak az új csatlakozók a startup alapítójá...

  • 2022-02-15 15:10
Itt van a leggyorsabb hamis carbonara!

Lehet, hogy szentségtörésnek fogható fel a következő recept az eredeti carbonara-val szemben. Viszont ez egy sokkal olcsóbb és gyorsabb verziója az ig...

  • 2022-02-15 14:00

hirdetés

Jó hírekkel jelentkezett a SZIN

Nemzetközi sztárokat és egy nagy csokor hazai fellépőt jelentett be első körben a legnagyobb nyárzáró bulink, a Szegedi Ifjúsági Napok. A Tisza-parti ...

  • 2022-02-15 12:30
Édesburgonya-krémleves kókusztejjel

Gyorsan összedobható, szuper krémes édesburgonya-krémleves receptet ajánlunk a figyelmetekbe, ami ráadásul teljesen tejmentes is. Egész évben elkészít...

  • 2022-02-14 12:00
A Kosnak szabadnapokra van szüksége

Lehet, hogy ma különösen kalandvágyónak érezheti magát. Ezért előfordulhat, hogy összeszedi a családját, bepattannak az autóba és elindulnak a hegyek ...

  • 2022-02-14 08:12
A jó főnök című film lett a Valenciában rendezett gála nagy nyertese

A jó főnök (El buen patrón) című film lett a nagy nyertes a legfontosabb spanyol filmes elismerés, a Goya-díj a vasárnap hajnalig tartó átadó ünnepség...

  • 2022-02-13 23:04
Tóth Evelin és Maria Mazzotta a Müpában

Két énekesnő lép színpadra a Müpa Dupla W című világzenei sorozatában február 18-án. Tóth Evelin Ewiwa! nevű formációjával zenél, mellette az olasz Ma...

  • 2022-02-13 21:48

Minden cikk

hirdetés

hirdetés