Az online felkészülés kihívásai
hirdetés
Idén először, éppen a tizedik K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő középdöntője és döntője a megszokott személyes verseny helyett online platformra került át. Az egész tanéven átívelő pénzügyi vetélkedő szervezői kíváncsiak voltak, hogy hogyan vették a felkészítők az online középdöntőre és döntőre való felkészülés akadályait, valamint a digitális oktatásra való átállás esetleges nehézségeit – ezért 2020 júniusában kérdőívvel keresték meg a végső online fordulókba jutott csapatok felkészítő pedagógusait.
Az online fordulókra online is kellett felkészülni: a válaszadók több mint fele szerint ez teljesen gördülékenyen ment, míg 43 százalékuk számára nehézségeket okozott a virtuális térben történő közös gyakorlás. Ennek ellenére a tantermi környezet hiánya 61% számára nem volt teljesen problémamentes, legtöbben (37%) a kapcsolattartás nehézségét nevezték meg, de a diákok motiválása, a technikai hiányosságok és a diákok munkájának ellenőrzése is gondokat okozott időnként.
hirdetés
Továbbá megoszlanak a vélemények arról, hogy az online felkészítés plusz terheket rótt-e a pedagógusokra: 50 százalékuk szerint nem, másik 50 százalék szerint igen. Akik szerint igen, azok leginkább a folyamatos írásos kommunikációban és a technikai háttér megtanulásában látták a többletmunkát, valamint voltak, akik állandó hétvégi időpontban tudtak csak készülni az egyéb online órák miatt. Abban viszont a pénzügyi vetélkedőre felkészítő pedagógusok 73 százaléka egyetértett, hogy ahhoz, hogy diákjait támogatni tudja a felkészülésben, neki magának is fejlesztenie kellett tudását.
A vetélkedő szervezői arra is kíváncsiak voltak, hogy milyen platformon folyt a felkészülés: a válaszadó tanárok 58%-a Facebookon és emailben tartotta a kapcsolatot a diákjaival, míg Google Classroomot és Zoomot ennél jóval alacsonyabb arányban vették igénybe.
Forrás: LWp Kommunikáció