Egy praktikus eszköz lenne a partidrogok italban való felismeréséhez
hirdetés
Egyre több veszély leselkedik ránk, hogy a jól induló buli végzetessé váljon számunkra, vagy gyermekeink számára. És végre itt lehet a megoldás a hatékonyabb védekezésre!
Egyre elképesztőbb dolgokat hallunk a bulikon történtekről, egyre több a bűncselekmény. S hát hiába papolja el a szülő a jótanácsait, ha gyermeke nem maga okozza a bajt, hanem tudtán kívül verik át partidrogokat csempészve például annak az italába. A legfelháborítóbb pedig az, hogy a fiatalok jó heccnek is tartják, hogy a lányok italába partidrogokat csempésszenek, amíg azok gyanútlanul kimennek a mosdóba. Amikor pedig szegény párák öntudatlan állapotba kerülnek, jobb nem is belegondolni, mi mindent képesek művelni velük a fiatalurak. De számos drogfüggőséghez is az első lépés vezet el. S nem egy halálesetről is találtunk már bejegyzést emiatt.
hirdetés
Hiába minden felhívás, hogy ez mennyire nem szép dolog, egyre többször esik meg a baj és aggódva merül fel bennünk a kérdés, mit tehetünk, hogyan tudnánk védekezni ezen aljasságok ellen? Először is legyünk elővigyázatosak, bontsuk fel mi magunk az üveges italunkat és próbáljuk meg azonnal elfogyasztani! Másrészt most kínálkozni látszik egyfajta megoldás ezzel az új eszközzel: A közösségi finanszírozás (Indiegogo) keretein belül kampányt indítottak a partidrogok italba való belecsempészése, s ezzel együtt a szexuális bűncselekmények ellen. Gyűjtik a pénzt a pd.id (personal drink ID) nevű pendrive-ra emlékeztető, elemmel táplált eszközre, amelyet ha az italba merítünk, az ellenőrzi annak összetevőit. Az eszköz háromféle tesztet hajt végre, amelyek: fény, áram, hőmérséklet. Ehhez csupán néhány másodpercre van szüksége, és zöld színű LED-del jelzi, hogy bátran ihatunk, míg pirossal, hogy baj van.
http://www.youtube.com/watch?v=A44lMMOAjIU
Ráadásul A pd.id okostelefonnal is párosítható, így egy hatalmas adatbázishoz hozzáférve pontosan meghatározza az összetevőket, és akár hívással vagy sms-sel figyelmeztethet, hogy az italt módosították.
A kampány egy hete indult, és a célul kitűzött 100 ezer dollárból eddig 6500 dollár jött össze. Van még híjja bőven, drukkolunk a sikerért, hiszen az ötletet nagyon hasznosnak találjuk. S mondjuk meg őszintén, sajnáljuk is, hogy a tervnek a jónép szándékán kell múlnia!