hirdetés

Partnereink

Így készülnek a cégek a kis januárra

hirdetés

Így készülnek a cégek a kis januárra

A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.

Ahogy véget ér a nyár, és mindenki kipihenten visszatér a szabadságáról, a legtöbb cégnél újból előveszik az év elején kitűzött célokat és megvizsgálják, mit sikerült abból mostanáig teljesíteni. 


Akárhogy is állnak, a vállalkozások szeretnék még sikeresebben zárni az esztendőt, ezért szeptembertől újult erővel egy nagy év végi hajrára készülnek fel, erősen ráállnak a hirdetésekre. Emiatt az utolsó negyedévben erősebb versenyre lehet számítani, hiszen sokan fognak újból hirdetni.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese ezzel kapcsolatban elmondta: a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.

„Tudom, hogy nem volt érettségi tétel az üzleti kommunikáció, de fontos ezen a téren fejlődni. Mind a cégek, mind az ügyfeleik az internetre menekültek a koronavírus-járvány következtében, ami egy sikeres megoldás volt. Ha valaki versenyképes szeretne maradni, akkor kiemelten fontos erre figyelmet fordítania a jövőben is ” – magyarázta.

A rendszeresség a siker kulcsa

A szakértő azt javasolja, hogy ne meggondolatlanul kezdjenek el a cégek dolgozni, azaz ne az összes létező csatornán próbáljanak meg mindent csinálni.


„Az egyáltalán nem baj, ha adott esetben mindenhol jelen vagyunk, de fontos lefektetni a stratégiát, és ennek mentén építeni a kommunikációt az utolsó negyedévben is. Ha 40-45 év körüli édesapák a célközönségünk, akkor nem biztos, hogy a TikTokon kell hirdetni, az vélhetően csak pénzkidobás lenne. Mindennek az alapja a megfelelő stratégia, oda kell csoportosítani az erőforrásokat, ahol a potenciális vásárlók jelen vannak” – értékelt Nagy Lehel.

A Langmár Kommunikáció üzleti kommunikációs szakértője ugyanakkor kiemelte azt is, hogy az alapcsatornákat nem szabad kihagyni. A rendszeres blogolás, hírlevelezés és a közösségi médiában való megjelenések kiemelten fontosak, és itt a rendszerességen van a hangsúly. Ha valaki megnézi egy cég oldalát, és a vállalat hetek óta nem ad hírt magáról, az nem tudatos márkaépítés.

A meglévő ügyfelekkel nélkülözhetetlen fenntartani a kommunikációt, hiszen ők egyszer már bizalmat szavaztak a vállalatnak. Statisztikailag alátámasztott tény, hogy a korábbi ügyfeleket sokkal kevesebb pénzbe kerül újabb vásárlásra ösztönözni, mint új vevőket szerezni.

Egy újabb járványhullám sem csendesítené el a versenyt

Nagy Lehel azt is tanácsolta, hogy érdemes friss szemmel ránézni az utolsó negyedév előtt a weblapra. Át lehet tekinteni a Rólunk menüpontot, hiszen itt kezdődik a bizalomépítés, és egyáltalán nem mindegy, mennyire hatásos szöveget talál ott egy érdeklődő, hogyan szólítjuk meg a célközönséget. Ha nincs figyelemfelkeltés, akkor az eredmények is szerényebbek lesznek. 


Mint mondta, a Google Cégem felületét is egyre többen böngészik a keresőkben, éppen ezért egyre inkább felértékelődik a szerepe a hétköznapokban.

„Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ha az első benyomás a Google Cégem felületén rossz, akkor lehet akár milliárdos árbevételű is egy cég, vásárlók tucatjaitól eshet el. Tapasztalataink szerint sok esetben elhanyagolják az üzleti kommunikációnak ezt a részét, és az online kirakat véletlenül sem tükrözi azt a profizmust, amit egyébként az adott vállalkozás képvisel” – magyarázta.

Nagy Lehel arra is felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány esetleges negyedik hulláma sem csendesítené el a versenyt, az elmúlt két év tapasztalatai alapján ugyanis a cégvezetők már felkészültebbek egy ilyen forgatókönyv esetén. Az viszont hátrányban lehet, aki kihagyja az online kommunikációt a stratégiájából.

A Langmár Kommunikáció az év végi utolsó nagy hajrához számtalan tippet gyűjtött össze a cégeknek a fentieken kívül, melyekhez a langmar.hu oldalon az INGYEN menüpontban bárki díjmentesen hozzáférhet.

„Ha a tudásod aranyat ér, kezdd el készpénzre váltani” – fejezte be az üzleti kommunikációs szakértő.

Forrás: akoczka.com, Langmár Kommunikáció

hirdetés

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 12.05.

Ma Vilma napja van.

A Szűz most a legegyszerűbb megoldásokat kell megkeresse

Ha ma probléma merül fel, keresse meg a legegyszerűbb megoldást. Nem minden probléma olyan bonyolult, mint amivé alakítja. Gyakran a legkézenfekvőbb v...

  • 2021-12-05 06:57
Szűzpecsenye áfonyaöntettel

Sertésszüzet elkészíteni egyáltalán nem olyan nehéz, mint azt sokan gondolnák, ugyanakkor egészen fenséges fogásokat hozhatunk össze belőle - a vörösá...

  • 2021-12-04 23:04
Megvan az év legfinomabb diós bejglije

Elkezdődött az idei advent és ezzel együtt a karácsonyi sütik időszaka is. Az ünnep közeledtét jól jelzi, hogy a Magyar Cukrász Ipartestület eredményt...

  • 2021-12-04 21:16
Visszatér a Gina a Radnóti Teslába

Borosékhoz, a vidéken élő konszolidált családhoz az éjszaka közepén egy nyomozónő állít be és közli, hogy a fiukat, és vele együtt az egész vízilabdac...

  • 2021-12-04 19:47
Ismét Meghannak adott igazat a bíróság

Hosszú ideje húzódik a botrány, ugyanis Meghan Markle és Harry herceg házassága megosztó volt az emberek számára. Nem egyszer röppent fel valamilyen p...

  • 2021-12-04 18:30

hirdetés

Átadták a Prima Primissima Díjakat

Tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat a magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport jeles képviselői a Müpában közönség ...

  • 2021-12-04 17:06
Újabb feketelista a vállalkozásokról

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény értelmében már 2017 óta kötelező a vállalkozásoknak minő...

  • 2021-12-04 15:37
Idén már advent idején elindul a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR jótékonysági gyűjtése

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország idén is elindítja az Adni Öröm! akciót. A karácsonyi gyűjtés keretében a vásárlók adománykárt...

  • 2021-12-04 13:56
Zöld fogadalmak karácsonyra, te mit teszel a környezetedért?

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon… már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már ros...

  • 2021-12-04 12:15
Az Oroszlán legyen most nagylelkű

Ajánlja fel a segítségét másoknak, és meglátja, nagylelkűségét megjutalmazzák majd. A dolgok eleinte meglehetősen zavarosak lehetnek, de ha belekezd, ...

  • 2021-12-04 10:00

Minden cikk

hirdetés

hirdetés