Fontos változás következett be a porszívókkal kapcsolatban
hirdetés
Egy európai uniós rendelkezésnek köszönhetően hamarosan eltűnhetnek a boltokból a 900 Wattnál erősebb porszívók. „Bár a készülékek teljesítményének csökkentése már régóta folyamatban van, tapasztalataink szerint a vásárlók többsége csak most szembesül ezzel” – hívta fel a figyelmet Lucza András a Sencor termékmenedzsere.
A szabályozás első lépcsőjeként 2014 szeptemberétől az 1600 Wattnál erősebb porszívók kerültek ki fokozatosan a boltok polcairól. Ez év szeptember elsejétől pedig már a 900 Wattnál erősebb készülékek tűnhetnek el az üzletekből. Ezt követően az ennél erősebb porszívókat csak a korábban berendelt készletek kimerüléséig lehet árusítani. A szigorításra az energiatakarékosság jegyében került sor. Fontos cél volt, hogy csökkenjen a porszívók által felhasznált energia mennyiség. Ennek eredményeképpen zajkibocsátásuk is kisebb lesz.
hirdetés
„A vásárlókban a szabályozás eleinte aggodalmat keltett, hiszen sokan úgy gondolták, hogy csak annak a készüléknek van erős szívóteljesítménye, amelyik nagy teljesítménnyel rendelkezik” – emlékeztetett a Sencor termékmenedzsere. Hozzátette: ma már sokkal fontosabb az úgynevezett DPU-érték, vagyis a szívóteljesítményt jelző érték. Ez mutatja meg érdemben, hogy milyen hatásfokkal képes felszívni a szennyeződéseket az adott porszívó. Az új rendelkezés szerint egy készüléknek minimálisan szőnyegen 0,75 dpu-s, míg padlón 0,98 dpu-s szívóteljesítményt kell elérnie. A vásárlók a készülékek energiacímkéjén erre vonatkozóan betűs jelölésekkel találkozhatnak. Az „A”-val jelölt számít a legjobbnak, még a G-betűvel jelölt a legrosszabbnak.
Egy porszívó szívóteljesítménye sok mindentől függ. Fontos tényező, hogy a szívófej por- és szennyeződés felszedő képessége kiváló legyen, de a készülék megfelelő szigetelése is kiemelt jelentőséggel bír a tökéletes vákuum teljesítmény szempontjából. „A papír helyett a szintetikus anyagokból készülő porzsákok is növelhetik a szívóteljesítményt, hiszen ezeken jobban átjut a levegő” – tette hozzá Lucza András. Egy jó minőségű porszívónál elképzelhetetlen, hogy a felszívott finom por visszajusson a levegőbe.
A SENCOR
A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több mint 50 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva azokat – bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós szórakoztató és irodatechnikai eszközök.
Szöveg, kép: oneonone.hu