Kétmillió forint szervezetek támogatására
hirdetés
A JOY Tündér ismét szárnyalt, a népszerű női magazin kiadója, a Marquard Media és a lapok árushelyi forgalmazását végző Lapker Zrt. minden egyes eladott novemberi JOY magazin árából 10-10 forintot ajánlott fel jótékony célra.
Összesen kétmillió forint gyűlt össze, mellyel a United Way Magyarország alapítvány Könyvforgató programját támogatják. A program főként hátrányos helyzetű gyermekeket segít könyvadományokkal és az értő olvasást fejlesztő edukációs programokkal. A kampány során használt gyerekkönyveket is le lehetett adni 40 Immedio üzletben, több mint 850 könyv gyűlt össze.
hirdetés
A nem rég publikált PIRLS eredmények ugyan javulást mutatnak, de a legfrissebb PISA-felmérések eredménye szerint Magyarországon a 15 évesek több mint negyede küzd a funkcionális analfabetizmussal, melynek lényege, hogy az érintett ugyan tud írni-olvasni és helyesen betűzi ki a szöveget, de az értő olvasásra képtelen. Nem tudja megragadni a fő üzenetet, nem tudja eldönteni, mi lehet releváns információ. A JOY Magazin és a Lapker Zrt. éppen ezért tartja kiemelkedően fontosnak, hogy támogassanak olyan szervezeteket, programokat, melyek célja, hogy fejlesszék a fiatalok olvasás és íráskészségét. Amellett, hogy a funkcionális analfabetizmus jelentősen korlátozza a gyerekek jövőbeli lehetőségeit és szinte lehetetlenné teszi a tanulmányi előmenetelüket, az olvasás örömétől is megfosztja őket.
„A „Z” generációs fiatalok a fizikai valóság, az online környezet és az okos eszközök érdekes keveredésében szocializálódnak. Az online környezetben megszokják, hogy minden információhoz azonnal, személyre szabottan férnek hozzá, de hogy mindez valóban elérhetővé váljon számukra elengedhetetlen az értő olvasás. Társaságunk évek óta támogatja az olvasás népszerűsítését a fiatalok körében és fontos feladatának tartja a társadalmi felelősségvállalást, ezért nagyon örülünk neki, hogy a JOY magazinnal közösen hozzájárulhatunk a United Way Alapítvány munkájához” – mondta el Nagy Marianna, a Lapker Zrt. HR és kommunikációs igazgatója.
A kampány során befolyt 2 millió forintot az alapítvány egyrészt Somogy megyei hátrányos helyzetű, 6-8 éves gyerekek tanórán kívüli olvasási készségének fejlesztésére, másrészt olyan továbbképzési programra fordítja, melynek során a tanítók egy speciális élménypedagógiai módszertannal és oktatócsomaggal gazdagodnak.
Szöveg és kép: Red Lemon Media