Többnyelvű chatbot veszi fel a küzdelmet a koronavírusról szóló téves információkkal
hirdetés
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Rakuten Viber a mai napon bejelentette legújabb partnerségét - a COVID-19-ről szóló téves információk leküzdésére egy interaktív, többnyelvű chatbotot hoztak létre, amely világszerte elérhető. A bot célja a vírusról gyorsan terjedő hamis hírek és valótlan információk leküzdése.
A chatbot hamarosan több mint 20 nyelven válik elérhetővé. Jelenleg angol, orosz és arab nyelven nyújt segítséget azoknak, akik pontos és hiteles információkat keresnek, illetve választ ad a pandémiával kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre és a legfrissebb híreket szolgáltatja.
hirdetés
A „Legfrissebb hírek” menüpont valós időben, közvetlenül a WHO honlapjával megegyezően frissül, így a legújabb információk egyenesen a kezedben landolnak. A további fő menüpontok a következők: „Védd magad”, „Maszk használata”, „Utazási ajánlatok” és egy interaktív „Mítoszok” kvíz a vírusról való ismeretek próbára tételére. Az „Adakozz most” gomb arra ösztönzi a felhasználókat, hogy támogassák a WHO világjárvány elleni küzdelmét a COVID-19 Szolidaritási Felelősségi Alap számára felajánlott adományokkal.
„A WHO célja, hogy minél több embert érjen el megbízható egészségügyi információkkal az innovatív, digitális technológián keresztül. Az információ hatalom és életmentő lehet a világjárvány idején” - mondta Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója.
„Segítünk az embereknek a kapcsolattartásban, miközben segítséget nyújtunk a helyi és globális kormányzatoknak és az egész világon működő egészségügyi szervezeteknek, azáltal, hogy felvesszük a küzdelmet a téves információkkal és valós híreket közlünk. A Rakuten Viber és a WHO együttműködnek annak érdekében, hogy az egyének és a közösségek tájékozottak és egészségesek maradjanak ebben a kihívásokkal teli időszakban. Használd a chatbotot és oszd meg, hogy támogasd és megvédd hozzátartozóid – ez a digitális biztonság” - mondta Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
A chatbot ingyenes és világszerte már 1,1 milliárd Viber felhasználó számára elérhető. A Viber emellett egy speciálisan kialakított matricacsomagot is elindít, amely kiegészíti és támogatja a harcvonalban lévő egészségügyi dolgozók erőfeszítéseit a vírussal szemben, valamint motivációs és pozitív üzeneteket terjeszt világszerte a karantén ideje alatt. Azok, akik letöltik a csomagot a Viber matrica-áruházából, azonnali hozzáférést kapnak a chatbothoz. A bot ezen a linken keresztül is elérhető: https://vb.me/c6e9fa
A WHO-ról
A WHO világszerte az egészség előmozdításán, a világ biztonságának megőrzésén és a kiszolgáltatott helyzetben lévők segítésén dolgozik. Célunk annak biztosítása, hogy egy milliárdnál több ember rendelkezzenek általános egészségügyi ellátással, ezen felül megvédjünk egy milliárd embert az egészségügyi vészhelyzetektől, és további milliárd ember számára biztosítsunk jobb egészséget és jólétet.
A Rakuten Viberről
A Rakuten Vibernél összekötjük az embereket, függetlenül attól, kik ők és honnan jöttek. Felhasználóink világszerte olyan szolgáltatásokhoz férhetnek hozzá, mint az egyéni üzenetek, videohívások, csoportos üzenetküldések, programfrissítések, illetve kedvenc márkáikkal és világsztárjaikkal kapcsolatos hírfolyamok. Biztonságos és szabad lehetőséget nyújtunk felhasználóinknak önmaguk kifejezésére.
A Rakuten Viber a Rakuten Inc. tagja, amely a világ egyik vezető online kereskedelmi és pénzügyi szolgáltatója. Mindemellett az FC Barcelona hivatalos kommunikációs csatornája és a Golden State Warriors NBA kosárlabdacsapat hivatalos azonnali üzenetküldő- és telefonhívó applikációja.
Forrás: Red Lemon Media