hirdetés

Partnereink

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

hirdetés

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

A közepes magyar cégek nem tudatosan készülnek a piacra, jobbára a meglévő ügyfeleik adják a jövedelmük nagy részét, a termékfejlesztések pedig a hozzájuk befutó igények alapján történnek, nincs meghatározva világos szabály, merre akarnak tartani. Ezek a legfőbb megállapításai annak a telefonos kutatásnak, aminek kérdéseit több száz, többségében nagykereskedelemmel és gyártással foglalkozó vállalat vezetői válaszoltak meg.

A Clientfactory éppen azért érezte fontosnak elvégezni a felmérést, mert 5 éves tapasztalataik azt mutatták, hogy a magyar vállalkozások kevésbé tudatosak a pr- és marketingtevékenységük tervezése terén. Arra voltak leginkább kíváncsiak, hogy általánosságban milyen tendenciák jellemzik ezen a területen a kkv-kat.

56 százaléknak nincs marketingterve

A kutatás egyik legnagyobb pozitívuma, hogy a megkérdezettek 71 százalékának nőtt a bevétele a tavalyi évben és mindössze 18 százalék nyilatkozta azt, hogy csökkent. Azt viszont már csak a válaszadók elenyésző része tudta meghatározni, hogy a változás minek volt köszönhető. Jellemzően külső körülményeket említettek, ami a tervezés hiányára utal.

A marketingtevékenység hatékonyságát a kitöltők közel fele minősítette változatlannak, csupán 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy nagymértékben növelni tudta azt. A tudatos tervezés hiányából fakad, hogy a megkérdezettek közel fele nem tudta meghatározni, hogy ez milyen eszköz használatából ered.

A válaszadók négyötöde végez valamilyen bevételtervezést, míg a fennmaradó cégek egyáltalán nem készítenek hasonlót. A kitöltők egyharmada a pr- és marketingtevékenységtől várt eredményeket sem tervezi meg előre, minden tízedik vállalat pedig megszokás útján tervez.

A marketing a piacnyitás lelke

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, a cégek többségénél nincs meg az a szakmai tudás, amire szükség lenne egy ilyen tervezéshez. Példaként említette, Magyarországon sokan csak most kezdenek el azon gondolkozni, hogy növelni kellene az internetes kommunikációt a vevők megszerzése érdekében.

„Ha a cégvezetőnek nincs rálátása valamely munkaterületre, például a marketingre, akkor a beosztottnak sem lehet átadni, hogy mit várunk el tőle, nem lehet levonni a következtetést, hogy amit csinált, eredményes volt-e. A legtöbbeket csak az érdekli, mennyi pénz lesz belőle, pedig a marketing, a PR, a termékfejlesztés és az értékesítés kéz a kézben járnak, a különálló szakmák összefüggenek egy vállalat életében” – magyarázta.

A Clientfactory bevétel növelési szakértője szerint egészen meglepő, de a cégek nem is tudják megmondani, hány partner vásárolt tőlük az adott üzleti évben, marketing szempontból teljesen hiányzik a tudatos elemzés, ami megvan a pénzügyek terén.

Marozsák Szabolcs elmondta, marketingkampányt kutatás nélkül értelmetlen csinálni. A múlt tényei és az üzlet terv számainak ötvözésével lehet tudatos piacbővítésben és piacnyitásban gondolkozni, ehhez kell olyan szolgáltatókat találni, akik képesek javasatokat tenni és az eredményekért garanciát vállalva segíteni az előre jutásban.

Nem tartják be az „5 százalékos szabályt”

„Ismerjük azt a mondást, hogy a marketingre költött pénz fele kidobott pénz, csak azt nem tudjuk, melyik fele. Egy rossz kampány tényleg rendkívül elkeserítő eredményt tud hozni nagyon nagy összegből is, de ha megfelelően van előkészítve, akkor egy forintot sem dobunk ki az ablakon” – fogalmazott.

Marozsák Szabolcs végezetül arról is beszélt, hogy tapasztalataik szerint csak nagyon kevesen költik a jövedelmük legalább 5 százalékát marketingre, pedig arra úgy kellene tekinteni, mint szükséges jóra, akárcsak egy új gép, eszköz vásárlására. Ők maguk az elmúlt 5 évben 59 cégnél értek el kiemelkedő eredményeket marketinggel, egy alkalommal például 32 százalékkal tudták növelni az árajánlatkérők számát egy új marketingstratégia hatására. Ennyit számít, ha felkészült tervezéssel indít egy cég vevő szerző marketing kampányt!

forrás: akoczka.com, ugyfelgyar.hu

hirdetés

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 06.24.

Ma Iván napja van.

Diós marlenka

Nem olcsó, nem könnyű, és elképesztő sok kalória van benne. De aki valaha elkészíti vagy megkóstolja ezt a házi diós marlenkát, egészen biztos, hogy f...

  • 2021-06-23 22:36
Ingatlanpiac: nyáron lehet jó üzletet kötni

A koronavírus-járvány lecsengése és az otthonteremtési kedvezmények hatására ugyan az év első felében fellendült az ingatlanpiac, ami az árakban is me...

  • 2021-06-23 21:39
Rejtélyes csontokat találtak Nyírbátorban

A legtöbben csak a fantasztikus filmekből ismerik a sárkányokat, de a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében élők közül sokan úgy tartják, hogy egykor hazánk...

  • 2021-06-23 20:05
Nagy Feró még sosem tett olyat, mint az Akusztik színpadán

A Beatrice rockegyüttes Kossuth-díjas énekese még mindig tud meglepetést okozni a közönségnek. Az M2 Petőfi TV Akusztik című műsorában a Kiss Kata zen...

  • 2021-06-23 18:40
Botrányos a "melegeket megbélyegző" magyar törvénymódosítás 14 tagállam szerint

Tizennégy tagállam közös nyilatkozatban ítélte el a magyar parlament által a múlt héten megszavazott pedofiltörvény módosításait, melyek „összemossák ...

  • 2021-06-23 17:11

hirdetés

Igazi sztárparádé várható a Gyulai Memorialon

Idén is igazi sztárparádé várható a Gyulai Memorialon: július 5-én és 6-án hazánk legjobb atlétái mellett világsztárok versenyeznek Székesfehérváron. ...

  • 2021-06-23 15:21
Erdei Zsolt 10 kilótól szeretne megszabadulni

Erdei Zsolt nemrég egy három hónapos fogyókúrás kihívásba kezdett. Az egykori ökölvívó világbajnok versenysúlyához képest 20 kiló plusszal rendelkezik...

  • 2021-06-23 14:03
Használt sütőolaj-gyűjtéssel csökkenti a környezeti terheket a SPAR

A vállalat a környezettudatosság jegyében a feleslegessé vált otthoni étkezési olajok és zsírok szakszerű összegyűjtését is megkezdi mostantól. Hullad...

  • 2021-06-23 12:23
Rátonyi Krisztának nemcsak a mikrofon, hanem a népviselet is jól áll

Az Észak-Alföld festői szépségű településén, Berettyóújfaluban járt Rátonyi Kriszta a NYÁR 21 riportereként. A bejátszóban történelmi és kulturális ér...

  • 2021-06-23 10:57
Ákos: a fiatalok által kelt új életre az Eucharisztikus Világkongresszus himnusza

Ákos: a fiatalok által kelt új életre az Eucharisztikus Világkongresszus himnusza Elkészült a Győzelemről énekeljen napkelet és napnyugat kezdetű dal ...

  • 2021-06-23 09:49

Minden cikk

hirdetés

hirdetés