Kétszer gyorsabb egy Boeingnél az autó
hirdetés
Űrhajó vagy sugárhajtású gép is lehetne, ha nem kerekeken közlekedne, és nem autó lenne.
Hamarosan a szárazföldi sebességrekordot is megdöntheti a szuperszonikus jármű. A Bloodhound SSC-t azért hozták létre, hogy elérjék az 1000 mérföld per órás sebességet (1610 km/h). Az egyik legnagyobb akadály a tervezés során az volt, hogy háromnál kevesebb motorral oldják meg a hajtást. Ennek a kiküszöbölése 18 hónapjába került a mérnököknek – mondta el Mark Chapman főmérnök, a projekt lelke. A véreb meghajtásához egy Eurofighter Typhoon vadászgépből származó Rolls-Royce EJ 200-as sugárhajtóművet, több Nammo hibrid rakétát, és egy versenyautó-motort is felhasználtak. Összesen 135 ezer lóerővel száguldanak ezek az alkatrészek együttvéve. A Bloodhound 2016-ban vág neki a rekorddöntésnek. Korábban már Magyarországon is bemutatták a kerekeken guruló rakéta egy méretarányos modelljét.
hirdetés
A Nagy-Britannia budapesti nagykövetségén sajtótájékoztató keretében bemutatott járműről Andy Green pilóta elmondta, hogy a világon először szereltek be egy járműbe sugárhajtóművet és rakétát. A bemutató része volt a brit nagykövetség által megszervezett légi- és autóipari innovációs tanácskozásnak. Jonathan Kott, az ország nagykövete a sajtótájékoztatón azt mondta, mintegy száz cég találkozik majd, amelyek e kétiparág képviselői, ezzel új üzleti lehetőségeket teremtenek. A programot a Forma 1-es Magyar Nagydíj idejére időzítették, a nagykövet elmondta: az idei évadban csak olyan csapatok, pilóták nyertek, akiknek a munkáját brit mérnökök segítették. Amellett azért is erre a régióra esett a választás, mert jelentős repülőgép-gyártási hagyományok vannak ebben az országban.
A Bloodhound 13 méter hosszú, és várhatóan két perc alatt éri majd el az 1600 kilométeres sebességet, ezzel egy mérföld (1,6 kilométer) 3,6 másodperc neki. A járművet jelenleg Bristolban rakták össze, Budapesten egy méretarányos, interaktív modellt mutattak be.
A világrekord kísérlet 2016-ban a dél-afrikai Hakskeen Pan sivatagban lesz. Mi, magyarok, kíváncsian várjuk a fejleményeket. A készítők célkitűzései között szerepel az új generáció inspirálása a tudományra, technikára, tervezésre és matematikára. Megosztani egy ikonikus tervezést az egész világgal. Új világcsúcsot felállítani. Minderre meg is van az esély. Mikor egy 135.000 lóerős motor egy autót közel 1.700 km/h –ás sebességre röpít, afellépő erőhatások bármilyen átlagautót darabokra szakítanának. A Bloodhound Supersonic Car (SSC) viszont nem átlagautó. A Bloodhound egy óriási négykerekű rakétára emlékeztet. Célja, az 1997-ben elért 1.228 km/h-ás szárazföldi sebességrekord megdöntése 2016-ban. A Bloodhound végső célja, a hihetetlen 1000 mérföldes, több mint 1600 kilométeres álomhatár elérése.
A rekordhoz az autónak elképesztő ellenálló-képességgel kell rendelkeznie. Kívül és belül is. A Bloodhound számára a Castrol szállítja a legjobb nagyteljesítményű kenőanyagokat, a kísérlethez, köztük a TITANIUM FST technológia által készülő Castrol EDGE-t. A Titanium rendkívüli erejéről ismert, ugyanakkor pillekönnyű, ezért több helyen megtalálható a vérebben. „A Bloodhound projekt a legapróbb részletekig megtervezett előkészületekből, precíz műszaki kivitelezésből és abból az eltökéltségből építkezik, melynek célja a hang feletti sebesség új mérföldkövének kijelölése.”-mondja Andy Green, aki majd a véreb pilótafülkéjében helyet foglal.