Új flakont dob piacra a L’Oréal
hirdetés
A L'Oréal bejelentette az első olyan teljes egészében újrahasznosított műanyagból készült kozmetikai flakon megvalósítását, amely a Carbios enzimes technológiájával készül. A vállalat célja, hogy 2025-ben gyártásba kerüljenek ezek a csomagolások. A Biotherm lesz a csoport első márkája, amely ilyen innovatív flakonban kerül a polcokra.
A PET műanyagok újrafeldolgozására szolgáló biotechnológiai megoldások fejlesztésének úttörője, a Carbios által kifejlesztett technológia megnyitja az utat az enzimatikus eljárással előállított 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült új termékek gyártása előtt. Az új technológia előnye, hogy minden típusú PET műanyaggal (tiszta, színes, áttetsző és többrétegű) működik, és ezeket végtelenszer újrahasznosíthatóvá teszi.
hirdetés
Jacques Playe a L’Oréal csomagolási és fejlesztési igazgatója a következőket hangsúlyozta a fejlesztés kapcsán: „Már 2017 óta dolgozunk együtt a Carbios-szal, hogy kifejlesszük az első, PET palackot újrahasznosító, enzimatikus eljárással készült csomagolásunkat. amely a mechanikai újrahasznosítás alternatívája. Örömmel jelentjük be ezen csomagolások kísérleti fázisban történő megvalósítását, és boldogok vagyunk, hogy partnereinkkel együtt a jövő csomagolásának fejlesztésén dolgozhatunk. Ez egy olyan ígéretes újítás, amely bizonyítja elkötelezettségünket a fenntarthatóbb csomagolások iránt, és amely a több mint 15 éve elindított körforgási kezdeményezésünk része.”
Giulio Bergamaschi, a Biotherm márkaelnöke hozzátette: „A Biotherm egy úttörő márka a környezettudatos kozmetikumok világában, amely stratégiájának középpontjába helyezte a fenntartható csomagolást és a hulladékcsökkentést. Örömünkre szolgál, hogy mi lehetünk az első olyan szépségipari márka, amely megvalósíthatja a teljesen újrahasznosított, a Carbios technológiájának segítségével előállított műanyagból készült flakonok használatát.”
2017-ben az innovatív műanyag-újrahasznosító megoldások fejlesztésének elősegítése és a technológia iparosítása érdekében a L'Oréal konzorciumot hozott létre a Carbios-szal, amelyhez később csatlakozott a Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe. 2019-ben a L'Oréal a BOLD - Business Opportunities for L'Oréal Development kockázati tőkealapon keresztül fektetett be a Carbios-ba.
A L’Oréal a jövőért elnevezésű fenntarthatósági programjával a cégcsoport további lépéseket tett a vállalat átalakulása felé, és új, ambiciózus célokat tűzött ki maga elé 2030-ra, kifejezetten a csomagolás területén is:
- 2025-re a műanyag csomagolások 100%-a újratölthető, újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz;
- 2030-ra a műanyag csomagolások 100%-a újrahasznosított anyagokból vagy bioalapú forrásokból származik majd, és többé nem használnak fosszilis eredetű szűz műanyagot;
- 2030-ra a formulákban használt összetevők 100%-a és minden biológiai forrásból származó alapanyag nyomon követhető lesz és fenntartható forrásokból fog származni.
A kitűzött célok eléréséért a kozmetikai cég számos stratégiai partnerrel dolgozik együtt, akik a legkorszerűbb technológiákat használják. A Carbios mellett a vállalat együttműködik a kozmetikai csomagolások terén világelső Albéa-val, akikkel 2019-ben kifejlesztették az első FSC tanúsítvánnyal ellátott papírt tartalmazó kozmetikai tubust, a Purecycle-lel, a szolvolízissel újrahasznosított polipropilén (PP) előállításához, illetve a LanzaTech-kel, és a Total-lal, akikkel a L’Oréal 2020 októberében a világon elsőként jelentette be az ipar által kibocsátott szén-dioxid újrahasznosításával készült polietilén (PE) kozmetikai csomagolást.
Forrás: Avantgarde