Kézzel gyártott kerékpárabroncsok a Tour de France-on
hirdetés
Vasárnap ér véget a világ egyik legnehezebb versenye, a Tour de France. A sárga trikó (Maillot jaune) megszerzéséért folytatott csatában az abroncsok minősége az egyik legfontosabb tényező a szakaszgyőzelmek és dobogós helyek eldöntésében. A megfelelő bicikli abroncs kiválasztása legalább olyan fontos ennél a kerékpáros viadalnál, mint például a Forma 1-es autóversenyeknél.
Idén összesen hat csapat állt rajthoz a Continental Pro LTD versenyabroncsaival. Ezt a kézzel készült gumiabroncsot a németországi Korbachban gyártják. A speciális kerékpár abroncs mindössze 250 grammot nyom, ezért jelentős szerepet tölt be a súlycsökkentésben. A szingó gumiabroncsként is ismert abroncs finom mintázattal készül, további előnye, hogy ragasztással rögzítik a felnire, éppen ezért nem tud leválni róla. A legelképesztőbb tulajdonsága azonban az, hogy extrém keskeny felületen érintkezik a talajjal a lehető legoptimálisabb gördülési ellenállás érdekében. A Continental Pro LTD abroncs egy meredek lejtőn lefelé akár 100 km/órás sebességnél is képes megfelelő tapadást és precizitást nyújtani.
hirdetés
BlackChili-keverék
Az abroncsban lévő gumikeveréknek három követelménynek – tapadás, gördülési ellenállás, futásteljesítmény - kell megfelelnie. A fejlesztők eddig azonban csak úgy tudtak javítani az egyik tényezőn, ha közben kisebb hangsúlyt fektettek egy másikra. A Continental szakértői az egyensúly megtalálását tartották fontosnak, ezért kifejlesztették a BlackChili keveréket, ami a legújabb polimer és nyersanyag kutatási eredmények alapján megalkotott felső futófelületi összetevő. Ebben a keverékben a szintetikus gumit természetes gumival ötvözik, így különösen nagy teljesítményű futófelületet alkotnak meg, amelyhez az alaknak és felületi tulajdonságoknak megfelelően optimalizált koromrészecskéket adnak. Mint minden Continental személyautóra tervezett abroncs, úgy a kerékpárokra szánt gumiabroncsok is kihasználják a német technológiai vállalat különleges, BlackChili gumikeverékének előnyeit.
A világ legkeményebb kerékpárversenye július 6-án rajtolt Brüsszelből, és 21 szakasszal később, Párizsban ér véget. Idén a versenyzőknek 3,460 kilométert kell leküzdeniük a verseny során. Az egyenként legalább 27 kilométeres egyéni és csapat szakaszok mellett a figyelem ismét az extrém nehéz hegyi szakaszokra irányul.
A Continental úttörő technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy- és áruszállítás számára. A cégcsoport nap, mint nap jelentős mértékben járul hozzá a közlekedésbiztonság javításához és a globális klímavédelem megvalósításához. Mindezt a fékrendszerek, autó hajtáslánc- és vasúti kocsik futómű komponenseinek gyártásával, valamint járműelektronikai, műszaki elasztomer termékek és gumiabroncsok fejlesztésével valósítja meg. Az 1871-ben alapított technológiai vállalat nemzetközi autóipari beszállítóként, abroncsgyártóként és ipari partnerként biztonságos, kényelmes, személyre szabott és megfizethető megoldásokat kínál. 2018-ben a konszern öt divíziója, a Chassis & Safety, az Interior, a Powertrain, a Tires és a ContiTech együttesen 44,4 milliárd euró forgalmat ért el, és jelenleg 60 országban több mint 244.000 munkavállalót foglalkoztat. További információt a www.continental-corporation.com weboldalunkon talál.
Forrás: One on One Kommunikáció