A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak
hirdetés
A brit AutoExpress magazin nemrég kilenc különböző négyévszakos gumiabroncsot tesztelt a népszerű 205/55 R 16 méretben, tipikus téli, valamint nyári útviszonyok között. A tesztben a Continental AllSeasonContact™ gumiabroncsa a hóban való kezelhetőségének és alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően érdemelte ki az első helyezést. Mindamellett a szaklap kiemelte a gumiabroncs havas és vizes úton nyújtott kiváló fékezési eredményeit.
„Olyan érzés volt, mintha az abroncs húzta volna az autót a kanyarokban” – így jellemezték a Continental AllSeasonContact™ havas körülmények között történő viselkedését. Az AutoExpress ugyanezen kiadásában a blackcircles.com online abroncskereskedő szakértője úgy nyilatkozott, hogy a Continental abroncsainak nedves tapadása és alacsony útzaja lenyűgözte a sofőröket.
hirdetés
A szakemberek összehasonlításképpen nyári, illetve téli gumiabroncsokat is vizsgáltak csúszós, jeges útviszonyok között. Ezekből egyértelműen kiderült, hogy tipikus téli időjárási körülmények között egy téli abroncs továbbra is jobban teljesít, mint egy négyévszakos. A különbség azonban még szembetűnőbb a nyári abroncsok és a négyévszakos modellek között. A nyári referencia abroncs, aContiPremiumContact™ 5 sokkal biztonságosabban teljesít a száraz úton történő fékezés tekintetében, ugyanakkor a vízre felúszást (aquaplaning) vizsgáló teszteken is sokkal nagyobb biztonságot nyújt, mint a legtöbb négyévszakos abroncs.
„A legjobb megoldás továbbra is az, ha tavasszal és ősszel lecseréljük gumiabroncsainkat” – foglalták össze a szakértők. A négyévszakos modellek jellegükből adódóan csupán kompromisszumos megoldásként szolgálnak, ami azt jelenti, hogy sosem fogják felvenni a versenyt a kifejezetten téli és nyári abroncsokkal.
Forrás: One on One Kommunikáció, Continental