hirdetés

Partnereink

Még idén bevezethetik az elektronikus fuvarlevelet Magyarországon

hirdetés

Még idén bevezethetik az elektronikus fuvarlevelet Magyarországon

Hamarosan elindulhat egy, a hazai fuvarozókat és logisztikai szereplőket kiszolgáló új digitális platform, amely lehetővé teszi a szállítmányozás papírmentessé tételét. Ennek fontos mérföldköve, hogy a logisztikai és fuvarozói ágazat meghatározó érdekképviseleteinek közreműködésével megalakult az e-CMR Europe Kft.. A projekttársaság célja az elektronikus belföldi és nemzetközi fuvarlevél gyors hazai bevezetése.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár jelenlétben írta alá csütörtökön a hazai közúti fuvarozói és a szállítmányozói oldal három meghatározó szakmai szervezete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület (MSZSZ), valamint a közúti szállításhoz kötődő informatikai rendszerek fejlesztésében élenjáró i-Cell Mobilsoft Zrt. azt az együttműködési megállapodást, amelynek célja, hogy már ebben az évben elinduljon Magyarországon a digitális fuvarkísérő okmány szolgáltatás, az e-CMR platform.

A négy szervezet deklarált célja, hogy a hazai fuvarozók és logisztikai szereplők egy kizárólag magyar tulajdonosi hátterű és kiemelkedő szakmai tudással rendelkező szolgáltatón keresztül férjenek hozzá az e-CMR szolgáltatáshoz, amelynek általános elterjedését gyorsíthatja az EU eFTI, azaz elektronikus áruszállítási információs rendszerének 2024-ig történő bevezetése is. Az eFTI alkalmazásával minden, a fuvarozást kísérő dokumentum digitalizálttá válik, ami nemcsak a logisztikai ágazat működését gyorsítja és teszi versenyképesebbé, hanem hazánk és az Unió zöld törekvéseinek is megfelel.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azon dolgozik, hogy a gazdaság működtetésében minél nagyobb hangsúlyt kapjon a digitalizáció. A kormány és egy teljes gazdasági szektor érdekközössége alapján most valódi korszakváltás körvonalazódik, az innovatív jövő képe rajzolódik ki a logisztikai, közúti árufuvarozási ágazatban. – jelentette ki Mosóczi László. – A járványhelyzetben a GDP hat százalékát előteremtő szállítás, raktározásban is bebizonyosodott, hogy a személyes térben intézett ügyek jó része áthelyezhető a virtuális valóságba. A papír alapú adminisztrációt kiválthatja az elektronikus dokumentum, ami nemcsak felgyorsítja a folyamatokat, hanem csökkenti azok költségeit és környezeti terheit is.”

A CMR fuvarokmány és a belföldi fuvarlevél a közúti árufuvarozás összetett funkciós árukísérő dokumentumai, amelyek a szállított áru, feladó és címzett, illetve a fuvarozó adatain felül a szállítási szerződés létrejöttének, a felelősségi köröknek, illetve az áru átadásának és átvételének igazolására is szolgálnak. Egészen biztos, hogy rövidesen forradalmi változás történik, és robbanásszerűen terjed el az e-dokumentumok használata.

Eddig papír alapon, postán küldték a dokumentációkat

A CMR a fuvarozó által elvégzett munka számlázásának alapja, és ameddig e dokumentum papír alapon, és gyakran postai úton jut el az érintettekhez, addig nehézkes, hosszadalmas és számos, ráadásul lassan korrigálható hibalehetőségre ad alkalmat a rendszer – mondta Ignácz József Péter, az MKFE elnöke. – Az e-CMR nemcsak felgyorsítja, de teljesen biztonságossá teszi a megbízók és szolgáltatók közötti elszámolást, ami közös érdekünk, hiszen tovább növelheti az alágazat hatékonyságát, versenyképességét.”

Az e-CMR és a belföldi e-fuvarlevél bevezetése jelentősen növelheti a fuvarozók versenyképességét azzal, hogy felgyorsul a számlázási folyamat, és a fuvarozó hamarabb hozzájuthat a megszolgált fuvardíjához.

„A NiT Hungary által jelentős számban képviselt fuvarozó mikro- és kisvállalkozások versenyképessége és piaci helyzetének erősítése szempontjából jelentős előrelépés lesz a fuvarokmányok digitalizációja – erősítette meg Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára. – Az e-CMR forradalmasíthatja a jelenlegi elavult, lassú rendszert, amely mindeddig akadálya volt a megszolgált fuvardíjakhoz való gyors hozzájutásnak, így képviselt vállalkozásaink likviditási problémáit is enyhíteni fogja.”

Magyarország nemzetközi viszonylatban is innovatív megoldást vezethet be; mivel a rögzítendő adatok nagy része azonos, így az e-CMR akár összekapcsolható a már működő, az érzékeny termékek szállításának regisztrációjára szolgáló, a NAV által üzemeltetett EKÁER rendszerrel is.

A fejlesztésnél maradéktalanul figyelembe vesszük a hazai gazdasági szereplők érdekeit. A két platform összehangolásával jelentős adminisztrációs költségmegtakarítást érhetnének el a fuvarozók és a megbízó vállalkozások is– emelte ki Garai Géza, az i-Cell Mobilsoft Zrt. üzletfejlesztési igazgatója.

Valós időben lehet majd követni az áruk mozgását

Az e-CMR bevezetésének a megbízói oldalon is számos előnye lesz – mondta Dr. Lányi Márton, az MSZSZ elnöke.Azonnali és valós adatok nyerhetők a szállított áruk helyzetéről, felgyorsulhat a panaszkezelés folyamata. Nemcsak a feladók, de a címzettek is egyszerűbben kísérhetik majd figyelemmel az áruk mozgását, és módjukban áll majd akár azonnal beavatkozni azokban a helyzetekben, amikor valamilyen változtatásra van szükség a logisztikai folyamat során.

Az e-CMR Europe Kft. megalakulása és az elektronikus fuvarlevél szolgáltatás bevezetése újabb mérföldkő a logisztikai folyamatok digitalizációjában, a fuvarozók versenyképességének növelésében, amely jelentősen hozzájárulhat az ellátási lánc hatékonyabb működéséhez és átláthatóságához. Minél előbb indul el és minél többen csatlakoznak a magyarországi rendszerhez a kiélezett nemzetközi piaci versenykörnyezetben, annál nagyobb haszonélvezője lehet a hazai logisztika, a szállítmányozás, a közúti árufuvarozás és közvetetten a magyar költségvetés is e rendszer használatának.

forrás: akoczka.com, fotó: e-CMR Europe Kft.

hirdetés

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 07.24.

Ma Kinga, Kincső napja van.

Két hely, ahol minden a matcháról szól

Latte, limonádé, fagyi, sajttorta – klasszikus finomságok, amiket már „matchásítva” is megkóstolhatunk a főváros két pontján. A Matcha Tsuki ugyanis a...

  • 2021-07-23 18:10
Már 2022-ben meg kell kezdeni az elavult dízelautók kitiltását Budapestről

Konkrét céldátumot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé a dízelautók forgalmának tilalmáról Karácsony Gergely. Ezt jelentette ki a főpolgármester, amikor...

  • 2021-07-23 16:55
Az EU felnőtt lakosságának több mint fele már be van oltva covid ellen

Kétszázmillió európai állampolgár, vagyis az Európai Unió felnőtt lakosságának több mint fele már mindkét dózist megkapta a koronavírus elleni vakciná...

  • 2021-07-23 15:19
Szerte Norvégiában megemlékeztek a tíz évvel ezelőtti utoyai terrortámadás áldozataira

Szerte Norvégiában csendes szertartásokkal emlékeztek meg a tíz évvel ezelőtti Utoyai terrortámadás 77 áldozatára.

  • 2021-07-23 14:02
Merkel búcsúja

Utolsó nyári sajtótájékoztatóját tartotta a távozó német kancellár. Angela Merkel elismerte, hogy sok hibát vétett. 92 percen és 50 másodpercen át tar...

  • 2021-07-23 12:40

hirdetés

Elrajtolt az 53. balatoni Kékszalag

Verőfényes napsütésben és szélcsendben startolt el Balatonfüredről Magyarország legrangosabb vitorlásversenye, az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj.

  • 2021-07-23 11:06
Az EU reagált a magyar népszavazásra

Az Európai Bizottság nem ellenezheti, hogy Magyarország népszavazást szervezzen arról a törvényről, amely megtiltja az LMBTQ-tartalom megjelenítését a...

  • 2021-07-23 09:52
Nádas György legkedvesebb szerepeiről kérdezte Fesztbaum Bélát

A Dankó Rádió műsorvezetője, Nádas György a Jó pihenést! című műsor legutóbbi adásában Fesztbaum Bélával beszélgetett. A Jászai Mari-díjas színművész ...

  • 2021-07-23 08:33
Hajdú B. Istvántól is tanulhatnak a jövő sportújságírói

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) és az MTVA szakirányú továbbképzését hirdetett, amelynek célja, hogy újságírói, szerkesztői ismereteket adjon á...

  • 2021-07-23 07:30
Nyaralni ment a Carson Coma – megrázó!

A Kobuci kertben végigtombolt két teltházas koncert után rögtön felírták a VAKÁCIÓ első betűjét is a táblára, de persze nem pihentek… Egyből balatoni ...

  • 2021-07-21 22:11

Minden cikk

hirdetés

hirdetés