hirdetés

Partnereink

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

hirdetés

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

hirdetés

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2%), a rosé cuvee (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

 

Szöveg és kép: Twickel Szőlőbirtok

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 02.21.

Ma Eleonóra napja van.

Beigazolódott a gyanú, plágium miatt kizárás A Dal 2019 döntője előtt

A Dal második elődöntőjének végén a műsor házigazdája bejelentette, hogy az egyik döntőbe jutott produkcióval kapcsolatban felmerült a plágiumgyanú. A...

  • 2019-02-20 19:49
Újabb siker a meddőség területén

Az elmúlt időszak kutatásainak eredményeképpen egyre nagyobb túlélési esélyei vannak azon betegeknek, akiket daganatos betegségekkel kezelnek. Ezen fo...

  • 2019-02-20 15:02
Ragaszkodnak a magyarok a gyógymódok közti választás szabadságához

A magyarok többsége elutasítja a homeopátiás szereket érintő korlátozásokat – derült ki egy friss kutatás eredményeiből.

  • 2019-02-20 12:22
5 egyszerű túlélőtipp tél végére

Elindult február, és már mögöttünk van a leghosszabbnak nevezett hónap. Szerencsére az a hétfő is elmúlt már, amit brit pszichológusok szerint az év e...

  • 2019-02-13 13:35
Tini bőrproblémák 30 felett?

A tini időszak törékeny szépsége, az első szerelem elsöprő emléke, a rengeteg nevetés, a világmegváltó tervek időszaka, ahogy a pattanásos bőr rémálma...

  • 2019-02-13 09:02

hirdetés

Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?

Egy bő hónap elröppent már az évből, ilyenkor sokakban felmerül, hogy mi a helyzet a fogadalmainkkal? Egyáltalán érdemes-e újévi fogadalmat tennünk? É...

  • 2019-02-12 17:36
Dekorációs ötletek a hideg évszak hátralevő napjaira

A karácsony vége és a tavasz kezdete között ritkán gondolunk arra, hogy hangulatos dekorációkkal kiélvezzük otthonunkban a tél hátralevő részét. Legtö...

  • 2019-02-12 13:47
Így ápold a hajad, ha fitneszterembe jársz

Az újévi fogadalmat követően minden év elején sokan kezdenek fitneszterembe járni. Nekik szeretnénk segítséget adni néhány hasznos hajápolási és frizu...

  • 2019-02-12 10:31
5 foglalkozás régen és most

Ahogyan a világ változik, úgy születnek új foglalkozások és tűnnek el a régiek. Például ki emlékszik már arra, hogy egykor léteztek emberi ébresztőórá...

  • 2019-02-12 08:19
Rubint Réka: „Norbi múzsája vagyok”

A múzsák évszázadok óta adnak ihletet művészeknek szépségükkel, intelligenciájukkal és kifinomultságukkal. Vajon mitől lesz egy nő igazi múzsa és a 21...

  • 2019-02-11 21:24

Minden cikk

hirdetés

hirdetés