hirdetés

Partnereink

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

hirdetés

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

hirdetés

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2%), a rosé cuvee (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

 

Szöveg és kép: Twickel Szőlőbirtok

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 06.16.

Ma Jusztin napja van.

Hazánk sereghajtó a közlekedési széndioxid-kibocsátáscsökkentési tervekben

Magyarország messze a legrosszabbul teljesít a közlekedés üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentéséről szóló tervében. Ez derül ki az Európai Közlek...

  • 2019-06-16 11:43
Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki! Akár versenyszerűen, akár hobbiból sportolsz, a nagy hármast Te sem kerülheted ki, h...

  • 2019-06-16 10:14
Lezárult a Sportfőváros programja

A kánikula sem tartotta vissza a legelszántabbakat attól, hogy részt vegyenek a Budapest 2019 Európa Sportfővárosa évad szünet előtti utolsó saját tes...

  • 2019-06-15 12:59
A Fölszállott a páva ismét a gyerekeké!

„Helyet, helyet nekünk is, ha kicsikék vagyunk is!” – hangzik a jól ismert csujogatás és erről szól ebben az évben a Duna Televízió Fölszállott a páva...

  • 2019-06-15 10:24
Új műsor a közmédia csatornáin: Édes anyanyelvünk

A magyar nyelv értékeinek bemutatására vállalkozik a közmédia új műsora, amely június közepétől lesz látható a Duna Televízióban, a Duna World-ön és a...

  • 2019-06-15 08:01

hirdetés

Korlátlan hanghívás jár a PC World mellé

A júniusi magazin leggyorsabb vásárlói harminc napon keresztül ingyenesen hívhatnak bármilyen magyar vezetékes és mobilszámot a lap mellé járó Viber O...

  • 2019-06-13 16:25
Tamáska Gabi, Lotfi Begi és Fluor Tomi megalkották a nyár slágerét!

A 2018-as X-Faktor döntőse új dalát igazi nagyágyúkkal készítette el. Hazánk legsikeresebb producer-dj-je Lotfi Begi és a népszerű rapper Fluor Tomi k...

  • 2019-06-12 20:15
Túlélés, megcsalás, válás és vad, érzéki szerelem

Újabb Camilla Läckberg sorozattal, egy romantikus családregénnyel, Vekerdy Tamás a válás közben felmerülő problémákat boncolgató könyvével és egy megr...

  • 2019-06-12 18:34
Barcelonában focizhat a Danone focikupa magyar győztese

Az idén Barcelonában képviselheti Magyarországot a Danone Focikupa a Gyermekekért gyermek labdarúgó torna magyar döntőjének győztese. A világ legnagyo...

  • 2019-06-12 15:35
Pitypangból készülő bicikliabroncsok

A Continental német technológiai vállalat háza táján egyre hangsúlyosabb szerephez jut a biztonságos kerékpározás és a fenntartható fejlődés megteremt...

  • 2019-06-12 14:18

Minden cikk

hirdetés

hirdetés