hirdetés

Partnereink

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

hirdetés

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

hirdetés

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2%), a rosé cuvee (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

 

Szöveg és kép: Twickel Szőlőbirtok

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 04.23.

Ma Béla napja van.

Tudatosabban fogyasztunk alkoholt?

Az egészségtudatosság lassan, de nő, és a cégek egy része is határozottan igyekszik a fogyasztói kultúra tudatos alakítására.

  • 2019-04-23 20:40
Lakásfestés egyedül - váltsd valóra az álmod!

Számtalan élethelyzetben érezheted úgy, hogy egyedül kell megoldanod a hétköznapi nehézségeket, ha éppen, nincs aktuális párkapcsolatod, esetleg egy c...

  • 2019-04-23 17:43
Emiatt van együtt Radics Gigi és Tóth Gabi

Ősbemutató színhelye lesz május 4-én a Hungexpo. Magyarország legnagyobb autóipari kiállításán, az Autotech Future Expo & Show rendezvényen mutatják b...

  • 2019-04-23 15:05
Szakértői tippek az egészséges táplálkozáshoz

A tavasz beköszöntével gyakran nemcsak a természet éled újjá, hanem mi magunk is új erőre kapunk. A kellemes idő, a napsütés és az egyre több friss zö...

  • 2019-04-23 13:20
Szülés előtt: a császármetszésről is tájékozódjunk!

A császármetszéssel kapcsolatban a mai napig rengeteg tévhit kering, a műtét megelőzési lehetőségeiről, menetéről és következményeiről, a beavatkozás ...

  • 2019-04-23 10:54

hirdetés

Gazdára talált az Ötöslottó rekord főnyereménye

29 hét halmozódás után gazdára talált Magyarország kedvenc lottójátékának főnyereménye. A 16. héten megtartott sorsoláson a 14, 21, 53, 60, 90-es szám...

  • 2019-04-23 09:36
A fiatalok 40%-a influencer akar lenni!

A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y...

  • 2019-04-20 20:15
Segítség, lázas a gyerek!

Rengeteg tévhit forog közszájon a lázzal kapcsolatban, például, hogy kicsapja a magas láz a fehérjéket, vagy begörcsöl a gyerek. Az igazság, és az elf...

  • 2019-04-20 18:16
Hétfőtől tt a Noob Csapat!

Húsvét hétfőn startol a Nickelodeonon a Noob Csapat, a gyerekcsatorna külföldön már nagy népszerűségnek örvendő, új sorozata. A főszereplő, Silvia, ho...

  • 2019-04-20 14:14
Hallottál már a leoldható géllakk előnyeiről?

Mi az, amit könnyű felvinni, mint a körömlakkot, tartós, mint a zselé és 5 perc alatt leoldható? Természetesen a CND Shellac Beau leoldható géllakk, a...

  • 2019-04-20 12:08

Minden cikk

hirdetés

hirdetés