hirdetés

Partnereink

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

hirdetés

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

hirdetés

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2%), a rosé cuvee (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

 

Szöveg és kép: Twickel Szőlőbirtok

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 08.17.

Ma Jácint napja van.

Iskolakezdő tippek a modern gyerekszobához

Megindult a visszaszámlálás az iskolakezdésig. Ez pont elég idő arra, hogy újragondoljuk a gyerekszobát, és berendezzük a korral változó igényeknek me...

  • 2019-08-15 14:32
Mit tehet a szülő, hogy gyermeke jól vegye az iskolakezdéssel járó akadályokat?

Hamarosan indul az új tanév, szeptemberben közel 90 ezer elsőosztályos kezdi el az általános iskolát. A szülők többségét az foglalkoztatja, hogy 6 éve...

  • 2019-08-15 12:00
Friss húst nyáron is

Tombol a kánikula, és a nagy melegben könnyen romlanak az ételek, különösen a húsok. Az állati eredetű termékekben gyorsan szaporodnak a komoly betegs...

  • 2019-08-15 10:19
Csökken a 7 üléses használt autók ára

A családi autókedvezmény júliusi bevezetését követően látványosan növekedett a 7 üléses autók iránti érdeklődés a JóAutók.hu adatai alapján.

  • 2019-08-15 08:02
Íme a Miss Balaton 2019 döntős szépségei

Elindult a visszaszámlás! Még pár nap és kiderül, ki lesz 2019-ben a Miss Balaton királynője. A 12 döntős szépség már gőzerővel készül az augusztus 17...

  • 2019-08-10 21:12

hirdetés

Pettyes ebek, 101 egyed – Jöhetnek a bennfentes részletek?

Lessetek be velünk a Dalmata utca 101 kulisszái mögé, ahol megismerhetitek a kutyapöttyös részleteket a Disney Channel új animációs sorozatáról!A rend...

  • 2019-08-10 19:11
Élénkült az albérletpiac

Ahogy arra számítani lehetett, a ponthatárok kihirdetése felélénkítette az albérletek piacát. A kínálat közel 30 százalékkal nőtt. Budapesten egy kiad...

  • 2019-08-10 16:21
Nagy felbontásban tér vissza a nagyot mondó obsitos

Hogyan lehet még látványosabbá varázsolni egy több mint 35 éves animációs filmet? Természetesen digitális technológia segítségével.

  • 2019-08-10 14:56
Így építs karriert! - Értékesítőből tulajdonos

Aki lakást szeretne vásárolni, vagy pláne eladni, gyakran felteszi magának és másoknak is ezt a kérdést. Amelyre persze nincs egyértelmű válasz, hisze...

  • 2019-08-07 14:56
Anyatejes táplálással számos felnőttkori betegség megelőzhető

Augusztus elsején kezdődött a szoptatás világhete, amelyet 1992-ben indítottak azzal a céllal, hogy hangsúlyozzák az anyatejes táplálás fontosságát.

  • 2019-08-07 13:30

Minden cikk

hirdetés

hirdetés