hirdetés

Partnereink

A legtöbben internetes értékeléseket olvasnak mielőtt beülnek valahova enni

hirdetés

A legtöbben internetes értékeléseket olvasnak mielőtt beülnek valahova enni

A magyar internetezők kedvence a hazai ízvilág, de ettől még szívesen kísérleteznek más nemzetek főztjeivel. Egy új étel kipróbálására 2-5000 forintot szánnak és a legtöbben interneten olvasnak értékeléseket, mielőtt beülnek valahova – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített kutatásából.

Úgy tűnik, hogy szeretünk kísérletezgetni: Míg minden negyedik ember a jól bevált, ismert éttermekbe jár, addig a válaszadók több mint fele teljesen új ízvilágokat szeret kipróbálni. A 25-39 évesek között ez az arány még magasabb, közel 75%. Egy külföldi úton a válaszadók fele próbálja ki a helyi jellegzetességeket, de csak akkor, ha az nem tartalmaz semmilyen szokatlan alapanyagot. Ezt kifejezetten fontosnak tartják, éppúgy hozzátartozik az utazás élményéhez, mint a nevezetességek, látnivalók. Az adatokból az derült ki, hogy a fővárosban élők magasabb arányban szeretnek új helyeket kipróbálni, mint a vidéken élők, de ennek a válasznak a hátterében a budapesti szolgáltatások szélesebb palettája is állhat.

hirdetés

A legtöbben hagyományos éttermet választanak, ha arra kerül a sor, hogy nem otthon étkeznek. A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből az derült ki, hogy a válaszadók 87 százaléka kedveli a házon kívüli étkezésnek ezt a formáját. A gyorséttermet nem meglepő módon a 18-24 évesek részesítik előnyben (80%), 50 éves kortól felfelé pedig a hagyományos étterem egyre magasabb arányban befutó az étteremtípusok közül.

Ha gyorskaja, akkor mit választanál?

Összességében a gyorsétteremláncok bizonyultak a legnépszerűbbnek. 37 százalék választja ezeket, ha gyorsan be kell kapnia valamit. Második helyen a gyrososok (35%), harmadik helyen a kínai gyorsbüfék (30%), negyedik helyen a pizzaszeletezők (27%) végeztek. Korcsoportokra lebontva ennél még érdekesebb adatokat olvashatunk ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából: a 18-24 éveseknél első helyen a kínai gyorséttermek állnak, a 25-29 évesek pedig a pizzát és a gyrost szeretik a legjobban. Nemek tekintetében a legnagyobb különbség épp a gyorsétteremláncok esetében alakult ki: meglepő módon a nők közül arányaiban többen (40%) választják a gyors étkezés ezen fajtáját, mint a férfiak (30%).

Ha nem gyorséttermekről beszélünk, akkor a válaszadók 87%-ának a hazai, azaz a magyar ízvilág a kedvence. Második helyen az olasz ételek végeztek, 76 százalékkal, miközben a 30-39 évesek még ennél is nagyobb arányban rajongói az olasz konyhának. Harmadik helyen a görög, negyediken pedig a kínai ételek végeztek. A 18-29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik és a kínai ételeket is szívesen fogyasztják.

Ajánlás vagy internet?

Elég sokan vannak, akik jártukban-keltükben akár spontán is betérnek egy-egy helyre, anélkül hogy előre tájékozódnának az étterem értékeléséről vagy ismerős ajánlotta volna az ott való étkezést. Azértékelések és kommentek világában meglepő, hogy a kérdőív kitöltőinek 42 százaléka simán így fogyasztja el ebédjét vagy vacsoráját. Minden harmadik ember kupon- vagy bónuszajánlatokból, illetve ezek akár képes értékelésiből tájékozódik. 72 százalék a neten olvas utána az adott helynek, közel 60 százalék pedig ismerősei ajánlásaira hagyatkozik. A barátok ajánlása a legfiatalabb korosztályban még nagyobb hatású (76%), a neten pedig a 30-39 éves válaszadók 91 százaléka ellenőrzi a kinézett éttermet.

Mennyit szánunk egy vacsorára?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital kérdőívének készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy mi az az összeg, amit a válaszadók egy-egy új étel kipróbálására szánnak: az derült ki, hogy a legtöbben 2 és 5000 forint körüli összeget tartanak reálisnak egy fogásra kifizetni.

Megvesszük vagy elkészítjük otthon?

Bolognai spagettit és pizzát talán mindenki készített már otthon, de gyros- vagy sushikészítésre kevesen vagy senki nem vállalkozik – a kutatás készítőit az is érdekelte, hogy az adott nemzet ételeit készként veszik vagy maguk készítik a válaszadók. A magyar konyha ételeit legtöbben maguk készítik, az olasz konyha ételeire mindkettő jellemző: sokan készítik otthon, de sokan veszik meg étteremben is. Ami a görög és a francia konyhát illeti azt inkább készen vesszük, nem pepecselünk vele otthon. Kínai, vietnámi, japán és thai ételeket szinte senki nem készít otthon, ezt inkább hazavisszük készen vagy étteremben esszük.

Gnocchi, csevapcsicsa, puliszka

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése arra is rákérdezett, hogy melyik ételt ismerik és kóstolták már a válaszadók. Természetesen szinte mindenki (94%) evett már pizzát, de csevapcsicsát is 81 százalék kóstolt már. 70 százalék felett vannak, akik ettek már baklavát, sóletet és gnocchit. Kevesen ettek még coleslaw-t, pho levest és parmentiert – többek között ezek is megkóstolhatók a Bónusz Brigád ajánlataival, melyekkel az egész világ gasztronómiája beutazható, kipróbálható. A válaszadók közel fele egyébként szívesen megtanulna ilyesmiket főzni, a 18-29 évesek közel 70 százaléka venne részt örömmel egy főzőtanfolyamon.

Forrás: LWp Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 05.22.

Ma Júlia, Rita napja van.

Inspiráló mély színek, egyedi struktúrák a falfelületeken

Mostantól a lágy pasztell árnyalatok helyett választhatjuk a merész, de otthonos sötétebb árnyalatokat is. Megérkezett a Poli-Farbe Platinum Decor hét...

  • 2019-05-22 20:35
Ismét támadnak az apró vérszívók!

Az enyhe tavaszi napokat a legtöbben arra használják ki, hogy a természetben töltődjenek fel. Ezek a kirándulások azonban nem mindig végződnek felhőtl...

  • 2019-05-22 17:14
Újjászületett a margitszigeti Platán Étterem

A Platán Étterem felújításával befejeződött a főváros legnagyobb gyógy-wellness részlegét és 12 konferenciatermet magába foglaló margitszigeti szállod...

  • 2019-05-22 14:11
Két speciális karórával tiszteleg a TAG Heuer a legendás autóverseny előtt

A vasárnap megrendezésre kerülő legendás Indy 500 autóverseny tiszteletére a TAG Heuer két sportos karórát mutat be, amelyek kialakítását az autós ese...

  • 2019-05-22 13:19
A magyarok több mint 60 százaléka megy idén nyaralni

Idén a magyarok többsége tervez nyaralást, és a külföldi úti célok közül az európai országok, a belföldiek közül pedig a Balaton a legnépszerűbbek – d...

  • 2019-05-22 08:30

hirdetés

Így érdemes sportot választani a kisgyermekeknek

Már akár egy – két évesen is elkezdhetik a szülők a sportolásra szoktatást a gyermekeiknél. Viszont a tapasztalatok azt mutatják, hogy négy éves kortó...

  • 2019-05-21 14:17
A L’Oréal a Viva Tech-en mutatta be a jövő szépségét

A párizsi technológiai világkonferencián mutatta be a L’Oréal a „Határtalan szépség”-et, a Csoport legújabb hangvezérelt, mesterséges intelligenciával...

  • 2019-05-21 11:11
Ezeket az állatbarát szállásokat szerettük legjobban

Közeleg a nyár, sok gazdinak okoz gondot, hogy hová tegye addig a cicáját, kutyáját, amíg ő nyaral. Persze vannak segítőkész rokonok, barátok, akik jó...

  • 2019-05-21 09:00
PLÁZS, a balatoni nyaralás epicentruma

A Nagystrand hatalmas, fehérhomokos partszakaszán elterülő PLÁZS minden nyáron a nyaralás alfája és omegája, hisz' mind programjaiban, mind lehetősége...

  • 2019-05-20 12:13
Siófok a Balaton Sportfővárosa

Évek óta tartó trend, hogy a turizmusban egyre fontosabbá válik az aktív pihenés és a sportolás szerepe. Siófok a balatoni régió legnagyobb települése...

  • 2019-05-20 09:24

Minden cikk

hirdetés

hirdetés