hirdetés

Partnereink

Vegánok vs. húsevők: 2019-es trendek a gasztro világban

hirdetés

Vegánok vs. húsevők: 2019-es trendek a gasztro világban

Mik az új gasztro trendek 2019-ben? Melyek az új fogyasztói attitűdök és hogyan reagáljunk rájuk? Mit mondanak a gasztro nagyágyúk – a vegánok vagy a húsevők állnak nyerésre? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresték a választ az előadók május 22-én a Central Insights Az vagy, akit megeszel elnevezésű gasztrokonferenciáján.

A gasztro világ 2019-es trendjeit és a fogyasztók attitűdjeit elemezték a szakértők május 22-én a Central Insights Az vagy, akit megeszel elnevezésű gasztrokonferenciáján, amelynek házigazdája Wossala Rozina sztárszakács volt. A napot Lipták Tímea, a kiadó magazinüzletág-igazgatója nyitotta köszöntőjével, ahol elmondta, hogy a Central Médiacsoport egyedülálló eléréssel rendelkezik gasztro tematikában, hiszen 2,2 millió gasztro internetezőt és 140 ezer gasztro magazin olvasót ér el, valamint egy hónap alatt 91 évnyi gasztro tartalmat fogyasztanak náluk az olvasók.

hirdetés

Az előadások sorát Páskuly Gabriella, a Nosalty digitális marketingmenedzsere kezdte meg. Az általa ismertetett, otthoni főzési szokásokat vizsgáló reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a menü kiválasztásánál a fontossági sorrend átalakult az elmúlt öt évben: az első, hogy mit szeret a család, majd az, hogy milyen alapanyagok vannak otthon, mennyi ideig tart a főzés, és mennyire egészséges az adott étel. A receptötletek forrásai elsősorban az internetes oldalak (51%), ezeket követik a családi receptek (39%) és a szakácskönyvek (31%).

Mezei Noémi, a Central Médiacsoport magazinértékesítési marketingmenedzsere az okos samplingről mesélt a közönségnek. A szakértő szerint a magazin az egyetlen olyan médiatípus, amely kézzelfogható közelségbe hozza a fogyasztóhoz a terméket. A Société Budapest gasztro szakértője, Csapody Balázs pedig a hazai és globális gasztronómiai változásokról beszélt előadásában. „Az egyik legnagyobb trend a modern vendéglátásban a komplex élmény nyújtása: amikor egy vendég egy bistroba érkezik, nem csak jól lakik, hanem utána el tud fogyasztani egy digestive italt a bárban. Mi erre az élményadásra törekszünk a Societé bistro és bar esetében, hogy minden vendégnek minden érzékszervére hatni tudjunk.” – mondta el Csapody.

Krankovics Béla, a Nosalty termékmenedzsere a gasztro tartalmak fogyasztásának alakulását elemezte. A szakértő előadásából többek között az is kiderült, hogy a Nosalty forgalma nagyjából 70%-a mobilról érkezik, emiatt kifejlesztettek egy applikációt is, amely a fogyasztók személyre szabott, immerzív élmény igényét is ki tudja elégíteni.

Arról, hogy az új fogyasztói igényekre hogyan reagálnak az élelmiszeripari cégek, Czigler Katalin, a Coca-Cola Company Magyarország marketingvezetője, Varga-Nagy Eszter, az IKEA PR menedzsere és Gebri Anna, a Heineken PR menedzsere beszélgetett. A résztvevők többek között arra is kitértek, hogy a fogyasztók nem csak egészségügyi szempontból, de fenntarthatóság területén is egyre inkább a tudatosságra törekszenek és hogy a társadalmi szerepvállalást ma már nem csak a fogyasztók várják el a cégektől, a legtöbb esetben van belső motiváció is.

Földi Miklós neuro- és reklámpszichológus prezentációjában egy friss neurológiai kutatást osztott meg a közönséggel, amelyből kiderült, hogy nem mindegy, hogy milyen árukat helyezünk egymás mellé. A kevésbé vonzó, tudat alatt undort keltő (például zsíros vagy higiéniai) termékek könnyen ronthatják az egyébként vonzó termékek megítélését is, hiszen az együtt észlelt termékeket az agy automatikusan összekapcsolja és együtt osztályozza.

A gasztronómia és a különböző étrendek iránti fokozott érdeklődést támasztja alá, hogy a Meglepetés Mentes Konyha olvasóinak 59 százaléka a 20-39 éves korosztályból kerül ki, ami egy nyomtatott lapot nézve kiemelkedően fiatal korcsoport – ismertette előadásában Hegedűs Noémi főszerkesztő, aki azt is elárulta, hogy az olvasók több mint 30 százaléka annak ellenére is megveszi a lapot, hogy neki vagy családtagjainak ételérzékenysége lenne.

A konferencia egy izgalmas kerekasztallal zárult, ahol olyan gasztro nagyágyúk elemezték a húsmentes forradalmat, mint Bodon Judit, a Nosalty dietetikusa, Mautner Zsófia, elismert szakács, gasztroblogger, műsorvezető, Hlatky-Schlichter Hubert étteremtulajdonos és Eke Angéla szín- és bábszínházművész. A résztvevők elsőként a vegetarianizmus különböző irányzatait vázolták fel, majd a húsmentesség trendjének megvitatása kapcsán arra jutottak, hogy a húsfogyasztás nem tűnik el teljesen, de mérséklődni fog, és egy válogatott, jó minőségű, állati eredetű termékekkel kiegészült növényi alapú étrend alakul ki a jövőben.

Szöveg, fotó: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 10.22.

Ma Előd napja van.

Ők a költözések nyertesei

Érdekesen alakultak az országon belül a költözések tavaly, Budapest például meglepetést okozott - derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből, am...

  • 2019-10-21 08:51
Százezreket érint Magyarországon az inkontinencia

3600 fő bevonásával készült hazai felmérés a vizeletvisszatartási problémában, közismert nevén inkontinenciában szenvedőkről. A betegségben egyébként ...

  • 2019-10-18 20:55
Az emberek többsége jobban bízik a robotokban, mint a főnökében

Az Oracle és a Future Workplace kutatócég immár második alkalommal végezték el az ‘AI at Work’ című közös, globális felmérésüket, amelynek eredményei ...

  • 2019-10-18 19:53
Miért nem nőnek fel a férfiak? Csenki Attila megmondja!

Pénteken este újabb rekeszizomedző produkcióval jelentkezik a Comedy Club, a Comedy Central standupos műsorfolyama. Csenki Attila, az örök felháborodo...

  • 2019-10-18 17:21
Casio digitális zongorát kapott három népszerű magyar zenekar

A CASIO számára kiemelten fontos a hazai könnyű zenei élet támogatása, ezért három nagyértékű digitális zongorát ajándékozott magyar zenekarok számára...

  • 2019-10-18 14:03

hirdetés

Martin Grubinger és Eötvös Péter a Nemezti Filharmonikusok koncertjén

Hogyan hangzik egy várakozni tilos tábla, ha egy szakavatott muzsikus ráüt? Milyen egy bőgő oroszlán a pódiumon? Utóbbitól nem kell félni, nem ugrik a...

  • 2019-10-18 11:13
Újabb 14 üzletében telepít önkiszolgáló kasszákat a SPAR

A kiskereskedelmi lánc 2017 szeptemberében az érdi hipermarket áruházában indította el az önkiszolgáló gyorspénztári vásárlás lehetőségét. Az idei új ...

  • 2019-10-18 08:16
Színházjegyet szinte csak online veszünk

A vígjáték és a musical egyértelműen vezet a Bónusz Brigád és a GKI Digital kutatása szerint, melyben a magyar internetezők színházba járási szokásait...

  • 2019-10-17 21:41
Magyar ezüstérem a nemzetközi gyerekfoci tornán

A felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia a 2. helyen, míg az ETO FC Győr csapata a 17. helyen végzett az idei Danone Focikupa a Gyermekekért tornán...

  • 2019-10-17 18:51
Soma Mamagésa: Kajarendelő-szűz vagyok!

Steiner Kristóf eheti vendége a Kristóf’s Kitchen in The Studiosban Spitzer Göngyi Soma Mamagésa, akiért a műsorvezető hosszú évek óta szenvedélyesen ...

  • 2019-10-17 17:36

Minden cikk

hirdetés

hirdetés