hirdetés

Partnereink

A nyár slágere: rosé és fröccs a teraszokon

hirdetés

A nyár slágere: rosé és fröccs a teraszokon

A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A nyári borfogyasztási szokásokat vizsgálta a Twickel Szőlőbirtok a közösségi média felhasználók körében. A nem reprezentatív, online, országos kutatás eredményei azt mutatják, hogy a Facebookot használó magyarok majdnem fele a nagy melegben legszívesebben rosét fogyaszt, egyharmaduk vöröset, és csak minden ötödik ember választja a fehérbort.A kitöltők nyáron az édes borokat részesítik előnyben (29,2%) vagy a félszárazat (28,3%), és csak ezután következik a száraz (21,5%) és a félédes (21%).

hirdetés

A többség (42,9%) leginkább a fröccs mellett dönt ebben az időszakban, a válaszadók 36,7%-a tisztán issza a bort, 20,3%-a pedig keverve más nem alkoholos itallal. Legkedveltebb a nagyfröccs, de a válaszadók szinte ugyanilyen arányban fogyasztanak hosszúlépést is, ezt követi a kisfröccs. Legkevésbé a házmester kedvelt, a kutatásban résztvevők egyharmada pedig egyáltalán nem szereti a fröccsöt.A kutatásból az is kiderül, hogy csak minden ötödik ember fogyaszt bor alapú koktélokat, a megkérdezettek többsége (69,6%) viszont egyáltalán nem szokott ilyet inni, 9,2%-uk eddig nem is hallott ilyesmiről.

A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A nyári beszélgetések során 3-4 dl bort is elfogyaszt a többség, a kitöltők 27,7%-a 1-2 dl-t, és csak minden ötödik ember iszik 5-6 dl-t ilyen alkalmakor. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.

Igazán reményt keltő, mondja el az eredmények kapcsán Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele évente egyszer, 22,2%-a pedig évente többször is ellátogat bor tematikájú rendezvényekre. A megkérdezettek egynegyede viszont egyáltalán nem jár boros eseményekre, amire érdemes odafigyelni, és a jövőben őket is megszóltani.

Tajti Róbert, a Twickel Szőlőbirtok ügyvezető igazgatója szerint a válaszok alátámasztják azt, amelyet a borászatban is nap mint nap tapasztalnak: míg a téli, novemberi kutatás eredményei szerint a közösségi médiát használok a száraz és a vörösborokat részesítették előnyben, addig nyáron inkább az illatosabb, gyümölcsösebb, ropogósabb rozékat és fehéreket keresik a fröccsökhöz.

Forrás: Salt.hu

 

 

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 01.17.

Ma Antal, Antónia napja van.

Bíróság előtt a pedofil pap

Nagy médiaérdeklődés kíséri Franciaországban a pedofíliával megvádolt egykori pap, Bernard Preynat elleni büntetőpert. Az eljárás kedden kezdődött a k...

  • 2020-01-15 23:18
3 meglepő tény a karrier-újratervezéssel kapcsolatban

Legújabb online felmérésükben többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a január 21-én, negyedik alkalommal, a Millenáris Startup Campusban...

  • 2020-01-15 21:09
Évnyitó Margaret Island duplakoncert!

Január 17-én és 18-án az év első budapesti Margaret Island eseménye az Akvárium Klub Nagyhall-jában lesz, ami azért is érdekes, mert az együttes utolj...

  • 2020-01-15 19:47
Újabb női felsővezető a Praktiker menedzsmentjében

Márton Katalin HR és CSR igazgató is tagja lett január 1-től a magyar tulajdonú Praktiker menedzsmentjének, mivel a HR terület és a társadalmi felelős...

  • 2020-01-15 18:33
Repülőgépről etetik az erdőtüzet túlélő állatokat Ausztráliában

Az Ausztráliát sújtó bozóttüzekben becslések szerint több mint egymilliárd állat pusztult el, de a túlélők is veszélyben vannak, hiszen a felperzselt ...

  • 2020-01-15 17:15

hirdetés

Film készül az auschwitz-i bokszolóról

Egy fiatal lengyel bokszoló Auschwitz-ban, aki voltaképpen gladiátornak használtak a haláltábor náci őrzői. Extra adag élelemért kellett verekednie a ...

  • 2020-01-15 15:24
II. Erzsébet hozzájárult, hogy Meghan és Harry függetlenedjenek

Hozzájárult II. Erzsébet brit királynő ahhoz, hogy Harry herceg és felesége, Meghan hercegnő önálló, a monarchiától anyagilag független életet éljen. ...

  • 2020-01-15 13:19
A meddőség kezelésétől vár "baby boom"-ot a magyar kormány

A népességfogyás megállításán múlik a nemzet jövője a magyar kormány szerint, és azt nem bevándorlók befogadásával, hanem a születésszám növelésével a...

  • 2020-01-15 11:49
A Mastercard hanglogójának elemeiből alkothatják saját szerzeményeiket a zenészek

A technológiai cég – a bizalomra és a szenvedélyre építve – első dalával újra értelmezi, hogy az emberek miként lépnek kapcsolatba a Mastercard brandd...

  • 2020-01-14 20:36
Ezerszeresére ugorhat az új dízelautók részecske kibocsátása

A városi forgalomban is beinduló részecskeszűrő tisztulása alatt a dízelhajtású személygépkocsi 15 kilométeren át is képes a normálisnál akár ezerszer...

  • 2020-01-14 15:26

Minden cikk

hirdetés

hirdetés