hirdetés

Partnereink

Hogyan kezdődött? A smoothie története

hirdetés

Hogyan kezdődött? A smoothie története

Az általános meghatározás szerint a smoothie olyan gyümölcs, vagy zöldség koktél, amelyet víz, jég, vagy tej hozzáadásával készítenek turmixgépben, vagy kifejezetten smoothie készítésre fejlesztett nutri mixerben. Gyakran más tejtermékeket, így tejfölt, vagy joghurtot adnak hozzá, édesítésére pedig édesítőszereket, vagy mézet használnak.

„A turmixgépek és a hűtő feltalálása előtt alapvetően a nyers gyümölcsitalokat nevezték smoothie-nak. A turmixgépek megjelenésének köszönhetően viszont már könnyebben el lehetett ezeket az italokat készíteni” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

hirdetés

Az első smoothie megalkotása az amerikai Mabel Stegner nevéhez fűződik, aki 1940. június 23-án határozta meg pontosan a tökéletes smoothie állagát. A férfi a turmixgépeket fejlesztő és gyártó Waring Corporation-nak dolgozott és rövid idő alatt szenvedélyévé vált e különleges, ízletes ital elkészítése. Mabel kis idő elteltével kiadott egy receptkönyvet „Recepies to make you Warning – Go Round” címmel, amely 12 tejes smoothie receptet tartalmazott. A férfi itt nem állt meg és 1952-ben újabb, immáron turmixgépekben elkészíthető recepteket tartalmazó könyvet adott ki. Az Electric blender recepies című könyvét mai napig meg lehet vásárolni az Amazon.com-on.

„A tápláló és finom italok hamar kedvező fogadtatásra találtak az amerikaiak körében” – tette hozzá a szakember. A ’60-as évek végére a turmixgépek népszerűségének növekedésével a smoothie is egyre divatosabb lett. A ’90-es években és a kétezres évek elején már a népszerű kávéházláncokban is lehetett kapni különféle smoothie-kat. „Az egészséges változatok azonban Steve Kuhnau nevéhez fűződnek, aki saját magán kísérletezte ki a legfinomabb, korántsem hízlaló italokat. Smoothie King néven saját üzletet nyitott és 30 év alatt jelentős üzletlánccá fejlesztette vállalkozását, amely nemcsak az USÁ-ban, hanem Dél-Korában is jelen van” – emelte ki Lucza András.

Az egészséges smoothie-k egyik legnagyobb hívője az egykori testépítő és színész, Arnold Schwarzenegger volt, aki „nutritious” vagyis tápláló smoothie-kkal töltötte fel magát energiával (innen ered a nutri mixer elnevezés). A smoothie-k ma az egész világon nagy népszerűségnek örvendenek, hazánkban pedig körülbelül 5-6 éve számít divatosnak az ilyen italok elkészítése. A smoothie-k előnye, hogy gyorsan elkészíthetők, továbbá a felhasznált gyümölcsök és zöldségek tökéletesen megőrzik a bennük lévő értékes tápanyagokat, vitaminokat és rostokat. A smoothie-k népszerűségét felismerve ma már több gyártó is kínál kifejezetten smoothie készítésére alkalmas gépeket és a jobb változatokkal akár diókat és magvakat is darálhatunk.

Forrás: Sencor, One on One Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 07.05.

Ma Emese, Sarolta napja van.

Évente több mint 2500 csecsemőt hordanak ki külföldi szülők számára az ukrán béranyák

Több száz csecsemő várakozik külföldi szüleire Ukrajnában. A babákat béranyák hozták világra, és a járvány miatt korlátozások következtében egyelőre ő...

  • 2020-07-05 18:02
Magyarország lélegeztetőgép-nagyhatalom

Huszonkét vizsgált, eltérő fejlettségű ország átlagában 26 lélegeztetőgép jut 100 ezer lakosra. A legtöbb az Egyesült Államokban: 54. De csak majdnem ...

  • 2020-07-05 15:25
Tarol a paradicsom és az eper

A fiatalabbak több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, a paradicsom és az eper a kedvenc, tarol a csirkehús, növekszik a halfogyasztás – derült ki a...

  • 2020-07-05 14:17
Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon

Alkalmazkodóképesség, nyitottság az új ismeretek és kiemelten a technológia világa iránt – a magyar top vállalatok 90%-a számára informatikai eszközök...

  • 2020-07-05 12:33
Fokozatosan újranyitja ügyfélszolgálati irodáit az E.ON

Július 6-ától a megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett újranyitnak az E.ON központi személyes ügyfélszolgálati irodái.

  • 2020-07-05 10:57

hirdetés

A vevők és eladók közti növekvő szakadék miatt csökkenhetnek a lakásárak

A vásárlási szándék látványos erősödése ellenére nem születik több adásvétel, mert az eladók nem alkalmazkodtak a piaci trendhez, azaz a vásárlóerőhöz...

  • 2020-07-05 09:48
A L’Oréal bemutatja fenntarthatósági céljainak új generációját

A L'Oréal elindítja új fenntarthatósági programját „L'Oréal a jövőért” néven, amely a Csoport legújabb céljait határozza meg 2030-ig. Tekintettel a nö...

  • 2020-06-30 18:23
EP: bocsánatkérésre szólították fel a WHO vezetőjét

Bocsánatkérésre szólították fel az Egészségügyi Világszervezet vezetőjét az Európai Parlamentben tartott meghallgatáson. A bírálatok szerint a WHO gya...

  • 2020-06-30 15:02
Így előzhetjük meg a penész megjelenését nyáron!

Legtöbbször a csapadékosabb, őszi idő beköszöntével kezdünk el foglalkozni a falfelületeinket csúfító penészfoltokkal, pedig a nyári hónapokban kellen...

  • 2020-06-30 12:52
Új, környezetbarát csomagolótermékeket kínál a SPAR

Ismét bővült a SPAR környezetbarát termékeinek köre. Az áruházlánc új, élelmiszerek csomagolására és tárolására szolgáló megoldásaival a háztartásokba...

  • 2020-06-30 12:05

Minden cikk

hirdetés

hirdetés