hirdetés

Partnereink

Gyümölcsös pezsgőkkel szeretné „berúgni az ajtót"

hirdetés

Gyümölcsös pezsgőkkel szeretné „berúgni az ajtót"

A Magyarországon évente 14 millió palack bort értékesítő badacsonyörsi Varga Pincészet mostantól nem csak borokat, hanem prémium pezsgőket is készít. Több éves tapasztalatgyűjtés, kísérletezés eredménye a Friss Aranymetszés Extra Dry gyümölcsös pezsgőcsalád, amit az elmúlt évek egyik legkedveltebb fajtája az Irsai Olivér, illetve a szintén népszerű Pinot Noir rozé, valamint egy házasítás, azaz küvé alkot.

A gyümölcsös pezsgőkkel a pincészet új fogyasztási szokásokat szeretne elindítani a boroknál már bevált friss gyümölcsös trendet követve. A borfogyasztással szemben a pezsgőzés még mindig szezonális jellegű, elsősorban az év végi ünnepekhez kapcsolódik. Hazánkban évente mintegy 20 millió palack pezsgő fogyasztásnak kb. a fele az év utolsó két hónapjára esik.

hirdetés

A Varga Pincészet Friss Aranymetszés gyümölcsös pezsgő termékcsaládjával jelent meg az idei ünnepekre, amelynek mind a három tagja extra száraz. „Ez az az időszak, amikor a kereskedelem szívesen fogad új pezsgőket. Mivel elsősorban a szilveszteri koccintás hagyománya miatt, az éves értékesítésnek a fele az év utolsó két hónapjára koncentrálódik.” – tájékoztat Varga Máté Péter tulajdonos ügyvezető. „A szénsavas alkoholos italok egyre jobban kibontakozó divatja miatt már néhány éve gondolkodtunk a prémium pezsgőgyártás elindításán. Szerettünk volna valami újszerű, innovatív megoldással megjelenni. Néhány éves kísérletezés után sikerült a gyümölcsös borokhoz hasonló illat- és ízvilágú pezsgőket készíteni, amellyel pillanatnyilag egyedül vagyunk a piacon. Ha a borászat, a sörgyártás vagy a gasztronómia legújabb irányzatait nézzük, látható, hogy egyre nagyobb szerepet kap az alapanyagok természetes jellegének bemutatása, a frissesség megőrzése és az egyszerűségre való törekvés. Érdekes, hogy a pezsgőkészítésben eddig sem nálunk, sem külföldön nem jelent meg ez az irány.

A borfogyasztási szokások változásáról már a nagyobb tapasztalattal és időbeni áttekintéssel rendelkező alapító tulajdonos Varga Péter beszél. „A borfogyasztási szokások mindenhol a világon változnak, de a leggyorsabban azokban az országokban, ahol van saját szőlő-bor termelés, de nincs vagy gyenge a tradíció. Nálunk 45 év kommunizmus elszakította a termelők és fogyasztók közötti kapcsolatot, ezt próbáljuk újra felépíteni az elmúlt bő két évtizedben. Mivel a magyar családoknál nincs meg a több évtizedes vagy akár évszázados kötődés a termelőkhöz, fajtákhoz, borstílusokhoz mint például Olaszországban, Franciaországban vagy akár a szomszédos Ausztriában, a magyar borfogyasztó sokkal fogékonyabb az új termékekre, stílusokra. Ennek az eredménye, hogy Magyarországon a rozédivat nagyságrenddel erősebb lehetett, mint más országokban Európában. Hasonlóan erős, mint az USA-ban, ahol nem a tulajdonviszonyok változtak, hanem a szőlő-bor termelés és a borfogyasztás erősödött meg az utóbbi évtizedekben. Reméljük, hogy az újdonságokra még mindig nyitott magyar fogyasztók jól fogadják majd gyümölcsös pezsgőinket és beépítik őket a borainkhoz hasonlóan a napi fogyasztásukba is. A borfogyasztásban ugyanis az a tapasztalatom, hogy egyre kevésbé szezonális jellegű. Húsz évvel ezelőtt, ha nem is olyan koncentráltan, mint a pezsgőfogyasztás, a borfogyasztás fő időszaka is a december végi ünnepekre, illetve a novemberi és decemberi nagy névnapokra esett. Jelentős volt még a húsvét is, de kifejezetten gyenge időszaknak számított a nyár. Ma a november, december és a húsvét még mindig számottevő, de egy átlagos hónaphoz képest nem kétszeres, hanem maximum 20 százalékos kiugrást jelent. Megnőtt viszont a jelentősége a nyárnak, ma már a három nyári hónap jelenti a borászati fő szezont. A fogyasztás szezonális jellegének csökkenése az életmód változásával van összefüggésben. A nyári társasági, baráti összejövetelek utazások és nyaralás több fogyasztást generálnak, mint a létszámukban fogyatkozó családok ünnepei, a nagy névnapok már más nevekhez kapcsolódnak és kialakult egy egészségre, illetve szórakozásra irányuló kulturált borfogyasztás. Borivóból borkóstolóvá vált a magyar, a kóstolás viszont a mindennapok részévé vált.”

Forrás: Varga Pincészet, B&D ComMedia

Fotó: iStock

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 01.29.

Ma Adél napja van.

Nem bírod a hideget? Szaunázz!

Az északról származó, hosszú múltra visszatekintő szaunázás nagyszerűen átmelegít, sőt felfrissít: nem véletlen, hogy a hideg, téli időszakban különös...

  • 2020-01-28 16:11
Hogyan tarthatjuk be pénzügyi fogadalmainkat?

Az új év beköszönte jelentős szerepet tölt be az emberek életében, megünneplése és az újévi fogadalmak is nagy hagyománnyal bírnak. Ez a misztikus nap...

  • 2020-01-28 14:31
WHO: egyelőre nincs globális vészhelyzet a koronavírus miatt

Az Egészségügyi Világszervezet még nem beszél globális vészhelyzetről a koronavírus terjedése miatt. A súlyos légzőszervi megbetegedést okozó vírus ug...

  • 2020-01-27 18:54
Pénzt gyűjtöttek a MOM Park vásárlói

A karácsonyi időszak évek óta a jótékonyság jegyében telik a MOM Parkban. A budai bevásárlóközpont kiemelt figyelmet fordít arra, hogy vásárlóik aktív...

  • 2020-01-27 17:45
Kezdjük pulykahússal a napot!

Ha új év, akkor új élet. Az eseményben szegény január alkalmat ad rá, hogy átgondoljuk szokásainkat, és egészségünk érdekében friss szabályokat vezess...

  • 2020-01-27 15:08

hirdetés

Tartsd a söröm a Firkinben!

„Hold My Beer Tour 2020” - január 31-én nyitja nemzetközi koncert évadát a Firkin zenekar az A38 hajón.

  • 2020-01-27 13:10
Holokauszttúlélők büszke tekintete

75 Izraelben élő holokauszttúlélő nagyméretű portréjából nyílt kiállítás a németországi Essenben "Túlélők - Az élet arcai a holokauszt után" címmel.A ...

  • 2020-01-27 10:40
20°C-ban alszanak leginkább a magyarok!

A legtöbb magyar 20 fokos hálószobában alszik – ez derül ki az E.ON megbízásából készült reprezentatív felmérésből. Eszerint az ennél hidegebb hőmérsé...

  • 2020-01-27 08:51
A téli sportok fenntarthatóságán dolgozik a Mastercard és a Nemzetközi Síszövetség

A fizetéstechnológiai cég segítségével teljesen készpénzmentessé válik a Hahnenkamm versenynek otthon adó Kitzbühel, és a szakértők szerint a következ...

  • 2020-01-27 07:20
Ezek voltak 2019 legmenőbb sporttevékenységei

Az edzőteremben onnan lehet tudni, hogy itt a január, hogy se előtte, se utána nem áll sorba annyi ember, nem próbálnak annyian bejutni a jóga, spinni...

  • 2020-01-24 12:19

Minden cikk

hirdetés

hirdetés