hirdetés

Partnereink

A legtöbben internetes értékeléseket olvasnak mielőtt beülnek valahova enni

hirdetés

A legtöbben internetes értékeléseket olvasnak mielőtt beülnek valahova enni

A magyar internetezők kedvence a hazai ízvilág, de ettől még szívesen kísérleteznek más nemzetek főztjeivel. Egy új étel kipróbálására 2-5000 forintot szánnak és a legtöbben interneten olvasnak értékeléseket, mielőtt beülnek valahova – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített kutatásából.

Úgy tűnik, hogy szeretünk kísérletezgetni: Míg minden negyedik ember a jól bevált, ismert éttermekbe jár, addig a válaszadók több mint fele teljesen új ízvilágokat szeret kipróbálni. A 25-39 évesek között ez az arány még magasabb, közel 75%. Egy külföldi úton a válaszadók fele próbálja ki a helyi jellegzetességeket, de csak akkor, ha az nem tartalmaz semmilyen szokatlan alapanyagot. Ezt kifejezetten fontosnak tartják, éppúgy hozzátartozik az utazás élményéhez, mint a nevezetességek, látnivalók. Az adatokból az derült ki, hogy a fővárosban élők magasabb arányban szeretnek új helyeket kipróbálni, mint a vidéken élők, de ennek a válasznak a hátterében a budapesti szolgáltatások szélesebb palettája is állhat.

hirdetés

A legtöbben hagyományos éttermet választanak, ha arra kerül a sor, hogy nem otthon étkeznek. A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből az derült ki, hogy a válaszadók 87 százaléka kedveli a házon kívüli étkezésnek ezt a formáját. A gyorséttermet nem meglepő módon a 18-24 évesek részesítik előnyben (80%), 50 éves kortól felfelé pedig a hagyományos étterem egyre magasabb arányban befutó az étteremtípusok közül.

Ha gyorskaja, akkor mit választanál?

Összességében a gyorsétteremláncok bizonyultak a legnépszerűbbnek. 37 százalék választja ezeket, ha gyorsan be kell kapnia valamit. Második helyen a gyrososok (35%), harmadik helyen a kínai gyorsbüfék (30%), negyedik helyen a pizzaszeletezők (27%) végeztek. Korcsoportokra lebontva ennél még érdekesebb adatokat olvashatunk ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából: a 18-24 éveseknél első helyen a kínai gyorséttermek állnak, a 25-29 évesek pedig a pizzát és a gyrost szeretik a legjobban. Nemek tekintetében a legnagyobb különbség épp a gyorsétteremláncok esetében alakult ki: meglepő módon a nők közül arányaiban többen (40%) választják a gyors étkezés ezen fajtáját, mint a férfiak (30%).

Ha nem gyorséttermekről beszélünk, akkor a válaszadók 87%-ának a hazai, azaz a magyar ízvilág a kedvence. Második helyen az olasz ételek végeztek, 76 százalékkal, miközben a 30-39 évesek még ennél is nagyobb arányban rajongói az olasz konyhának. Harmadik helyen a görög, negyediken pedig a kínai ételek végeztek. A 18-29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik és a kínai ételeket is szívesen fogyasztják.

Ajánlás vagy internet?

Elég sokan vannak, akik jártukban-keltükben akár spontán is betérnek egy-egy helyre, anélkül hogy előre tájékozódnának az étterem értékeléséről vagy ismerős ajánlotta volna az ott való étkezést. Azértékelések és kommentek világában meglepő, hogy a kérdőív kitöltőinek 42 százaléka simán így fogyasztja el ebédjét vagy vacsoráját. Minden harmadik ember kupon- vagy bónuszajánlatokból, illetve ezek akár képes értékelésiből tájékozódik. 72 százalék a neten olvas utána az adott helynek, közel 60 százalék pedig ismerősei ajánlásaira hagyatkozik. A barátok ajánlása a legfiatalabb korosztályban még nagyobb hatású (76%), a neten pedig a 30-39 éves válaszadók 91 százaléka ellenőrzi a kinézett éttermet.

Mennyit szánunk egy vacsorára?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital kérdőívének készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy mi az az összeg, amit a válaszadók egy-egy új étel kipróbálására szánnak: az derült ki, hogy a legtöbben 2 és 5000 forint körüli összeget tartanak reálisnak egy fogásra kifizetni.

Megvesszük vagy elkészítjük otthon?

Bolognai spagettit és pizzát talán mindenki készített már otthon, de gyros- vagy sushikészítésre kevesen vagy senki nem vállalkozik – a kutatás készítőit az is érdekelte, hogy az adott nemzet ételeit készként veszik vagy maguk készítik a válaszadók. A magyar konyha ételeit legtöbben maguk készítik, az olasz konyha ételeire mindkettő jellemző: sokan készítik otthon, de sokan veszik meg étteremben is. Ami a görög és a francia konyhát illeti azt inkább készen vesszük, nem pepecselünk vele otthon. Kínai, vietnámi, japán és thai ételeket szinte senki nem készít otthon, ezt inkább hazavisszük készen vagy étteremben esszük.

Gnocchi, csevapcsicsa, puliszka

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése arra is rákérdezett, hogy melyik ételt ismerik és kóstolták már a válaszadók. Természetesen szinte mindenki (94%) evett már pizzát, de csevapcsicsát is 81 százalék kóstolt már. 70 százalék felett vannak, akik ettek már baklavát, sóletet és gnocchit. Kevesen ettek még coleslaw-t, pho levest és parmentiert – többek között ezek is megkóstolhatók a Bónusz Brigád ajánlataival, melyekkel az egész világ gasztronómiája beutazható, kipróbálható. A válaszadók közel fele egyébként szívesen megtanulna ilyesmiket főzni, a 18-29 évesek közel 70 százaléka venne részt örömmel egy főzőtanfolyamon.

Forrás: LWp Kommunikáció

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 09.21.

Ma Máté, Mirella napja van.

Új színfolt Budapest design-térképén: Roche Bobois Budapest

A Roche Bobois 2020 szeptemberében Budapesten nyitotta meg legújabb showroomját. Klasszikus kollekciója, de a jellegzetesen színes és bohém, a modern ...

  • 2020-09-19 19:13
Kézfertőtlenítő állomásokat telepít a SPAR

A járványügyi helyzetre való tekintettel a SPAR további 200 áruházában helyez ki állványokat, amelyekre kézfertőtlenítő adagolókat telepít a vásárlók ...

  • 2020-09-19 16:42
A New York Times a SodaStream szénsavasító gépét választotta a legjobbnak

A New York Times szakújságírói a SodaStream Spirit One Touch készülékét választották a legjobb szódakészítő gépnek. „Megtiszteltetés számunkra, hogy e...

  • 2020-09-19 14:03
Koronaszégyen: az eltitkolt betegség jelenti az új kihívást a munkáltatóknak

Háromszor többen keresnek rá a táppénz, karantén, koronavírus szókapcsolatokra Magyarországon most, mint a nyár közepén. Vagyis ahogy nő a hivatalos e...

  • 2020-09-19 11:00
Piaci szakemberek kellenek a műszaki felsőoktatásba

Annak érdekében, hogy a műszaki felsőoktatásból kikerülő diákok tudása minél jobban megfeleljen a piaci igényeknek, a mainál megfelelőbb módon kellene...

  • 2020-09-19 09:57

hirdetés

Az első 100 nap a Dunakeszi Járműjavítóban: ambiciózus tervek megvalósításának a kezdete

A TMH Hungary 100 napja vette át a magyar vasúti személykocsi gyártás és javítás egyik alappillérének számító intézményének, a Dunakeszi Járműjavítóna...

  • 2020-09-18 20:43
Van-e még koronavírus-mentes ország a világon?

A 2019. decemberében Kínából indult koronavírus-járvány a világ nagy részén meghatározza a mindennapokat, a már megfertőzöttek száma közelíti a harmin...

  • 2020-09-18 17:19
Míg máshol stagnál, Dubajban a járvány alatt is virágzik az ingatlanpiac

A koronavírus-járvány világszerte lesújtó hatással volt a jövedelmező ingatlanpiacra. A Target Dubai eheti riportjában azt vizsgáljuk meg, hogyan telj...

  • 2020-09-18 14:55
A bőrgyógyászok szerint a kézfertőtlenítő jobb a bőrnek, mint a szappan

Eldőlhet egy hónapok óta tartó vita. A kézfertőtlenítő jobb, mint a szappan - legalábbis az általunk megkérdezett bőrgyógyászok szerint. Az alapvető k...

  • 2020-09-18 13:20
Autósportok szerelmeseinek szánták az új limitált szériás Casio karórákat

A Casio Edifice márka idén ünnepli 20 éves fennállását. Ebből az alkalomból a japán óramárka két limitált szériás változatot is piacra dobott, amelyek...

  • 2020-09-18 11:54

Minden cikk

hirdetés

hirdetés