hirdetés

Partnereink

Vegánok vs. húsevők: 2019-es trendek a gasztro világban

hirdetés

Vegánok vs. húsevők: 2019-es trendek a gasztro világban

Mik az új gasztro trendek 2019-ben? Melyek az új fogyasztói attitűdök és hogyan reagáljunk rájuk? Mit mondanak a gasztro nagyágyúk – a vegánok vagy a húsevők állnak nyerésre? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresték a választ az előadók május 22-én a Central Insights Az vagy, akit megeszel elnevezésű gasztrokonferenciáján.

A gasztro világ 2019-es trendjeit és a fogyasztók attitűdjeit elemezték a szakértők május 22-én a Central Insights Az vagy, akit megeszel elnevezésű gasztrokonferenciáján, amelynek házigazdája Wossala Rozina sztárszakács volt. A napot Lipták Tímea, a kiadó magazinüzletág-igazgatója nyitotta köszöntőjével, ahol elmondta, hogy a Central Médiacsoport egyedülálló eléréssel rendelkezik gasztro tematikában, hiszen 2,2 millió gasztro internetezőt és 140 ezer gasztro magazin olvasót ér el, valamint egy hónap alatt 91 évnyi gasztro tartalmat fogyasztanak náluk az olvasók.

hirdetés

Az előadások sorát Páskuly Gabriella, a Nosalty digitális marketingmenedzsere kezdte meg. Az általa ismertetett, otthoni főzési szokásokat vizsgáló reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a menü kiválasztásánál a fontossági sorrend átalakult az elmúlt öt évben: az első, hogy mit szeret a család, majd az, hogy milyen alapanyagok vannak otthon, mennyi ideig tart a főzés, és mennyire egészséges az adott étel. A receptötletek forrásai elsősorban az internetes oldalak (51%), ezeket követik a családi receptek (39%) és a szakácskönyvek (31%).

Mezei Noémi, a Central Médiacsoport magazinértékesítési marketingmenedzsere az okos samplingről mesélt a közönségnek. A szakértő szerint a magazin az egyetlen olyan médiatípus, amely kézzelfogható közelségbe hozza a fogyasztóhoz a terméket. A Société Budapest gasztro szakértője, Csapody Balázs pedig a hazai és globális gasztronómiai változásokról beszélt előadásában. „Az egyik legnagyobb trend a modern vendéglátásban a komplex élmény nyújtása: amikor egy vendég egy bistroba érkezik, nem csak jól lakik, hanem utána el tud fogyasztani egy digestive italt a bárban. Mi erre az élményadásra törekszünk a Societé bistro és bar esetében, hogy minden vendégnek minden érzékszervére hatni tudjunk.” – mondta el Csapody.

Krankovics Béla, a Nosalty termékmenedzsere a gasztro tartalmak fogyasztásának alakulását elemezte. A szakértő előadásából többek között az is kiderült, hogy a Nosalty forgalma nagyjából 70%-a mobilról érkezik, emiatt kifejlesztettek egy applikációt is, amely a fogyasztók személyre szabott, immerzív élmény igényét is ki tudja elégíteni.

Arról, hogy az új fogyasztói igényekre hogyan reagálnak az élelmiszeripari cégek, Czigler Katalin, a Coca-Cola Company Magyarország marketingvezetője, Varga-Nagy Eszter, az IKEA PR menedzsere és Gebri Anna, a Heineken PR menedzsere beszélgetett. A résztvevők többek között arra is kitértek, hogy a fogyasztók nem csak egészségügyi szempontból, de fenntarthatóság területén is egyre inkább a tudatosságra törekszenek és hogy a társadalmi szerepvállalást ma már nem csak a fogyasztók várják el a cégektől, a legtöbb esetben van belső motiváció is.

Földi Miklós neuro- és reklámpszichológus prezentációjában egy friss neurológiai kutatást osztott meg a közönséggel, amelyből kiderült, hogy nem mindegy, hogy milyen árukat helyezünk egymás mellé. A kevésbé vonzó, tudat alatt undort keltő (például zsíros vagy higiéniai) termékek könnyen ronthatják az egyébként vonzó termékek megítélését is, hiszen az együtt észlelt termékeket az agy automatikusan összekapcsolja és együtt osztályozza.

A gasztronómia és a különböző étrendek iránti fokozott érdeklődést támasztja alá, hogy a Meglepetés Mentes Konyha olvasóinak 59 százaléka a 20-39 éves korosztályból kerül ki, ami egy nyomtatott lapot nézve kiemelkedően fiatal korcsoport – ismertette előadásában Hegedűs Noémi főszerkesztő, aki azt is elárulta, hogy az olvasók több mint 30 százaléka annak ellenére is megveszi a lapot, hogy neki vagy családtagjainak ételérzékenysége lenne.

A konferencia egy izgalmas kerekasztallal zárult, ahol olyan gasztro nagyágyúk elemezték a húsmentes forradalmat, mint Bodon Judit, a Nosalty dietetikusa, Mautner Zsófia, elismert szakács, gasztroblogger, műsorvezető, Hlatky-Schlichter Hubert étteremtulajdonos és Eke Angéla szín- és bábszínházművész. A résztvevők elsőként a vegetarianizmus különböző irányzatait vázolták fel, majd a húsmentesség trendjének megvitatása kapcsán arra jutottak, hogy a húsfogyasztás nem tűnik el teljesen, de mérséklődni fog, és egy válogatott, jó minőségű, állati eredetű termékekkel kiegészült növényi alapú étrend alakul ki a jövőben.

Szöveg, fotó: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 11.13.

Ma Szilvia napja van.

Milyen élményre vágynak a magyarok?

Vannak emberek, akik egy hétköznap esti családi társasjátékot pont annyira képesek élvezni, mint amekkora élményt másoknak egy baráti társaságban felf...

  • 2019-11-12 11:45
Orosz Cirkusz a Jégen!

December 15-én dupla előadással érkezik hazánkba a BOK Sportcsarnokba a világ első jégcirkusza, hogy egy lenyűgöző jégshow keretében éljük át a legsze...

  • 2019-11-12 09:41
Most igazán örülhetnek a Gorillaz rajongók!

Az 1998-ban alakult Gorillaz igazi rekorder a maga nemében, a brit csapat első lemeze hétmillió példányban kelt el, ezzel a teljesítményével pedig bek...

  • 2019-11-10 16:02
Megint valami új, ami elsőként jelent meg Magyarországon

Magyarországon elsőként az MKB Banknál igényelhető Mastercard World Elite bankkártya. Az új plasztik kifejezetten a magyarországi prémium célcsoportra...

  • 2019-11-10 12:26
Boccherini, Bach, Mozart, Vivaldi és Haydn művei csendülnek fel

A népszerű Zenemánia sorozat bevezetés a zene világába, kötetlen, beszélgetős hangversenyek formájában. Ebben az évadban a zene sokszínűsége a fő téma...

  • 2019-11-10 10:42

hirdetés

A legtöbbet a digitális hirdetésekre költenek Közép- és Kelet-Európában

A gazdasági jólétnek és a digitális fejlődésnek köszönhetően 2018 során a reklámipari kiadások értéke elérte a nettó 13,8 milliárd eurót, vagyis a hir...

  • 2019-11-10 08:55
Ismerjük meg jobban, mi is az a pak-choi?

Sokan keresik, kutatják az új ételeket, az egzotikus hozzávalókat, a trendek pedig mindig feldobnak ilyen újdonságokat, ebbe a kategóriába sorolható a...

  • 2019-11-07 17:04
Éveket fiatalodtak a nyugdíjas négylábúak

A Vigyél Haza Alapítvány legújabb aktivitásában olyan idős kutyákat fiatalítanak meg, akik koruk miatt kifejezetten nehezen találnak otthonra, sokszor...

  • 2019-11-07 15:04
Nettó 4 millió forintból újultak meg iskolai tornatermek

A gádorosi Kisboldogasszony Katolikus Általános Iskola és a Miskolci Herman Ottó Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola csatlakozhatott idén a ...

  • 2019-11-07 13:25
Nevetésterápia a Fogadóórán

Most pénteken, november 8-án 21:00-kor zárul a Comedy Club őszi évada. A népszerű műsorfolyam utolsó őszi adásában a kedvelt középiskolai tanár és pro...

  • 2019-11-07 11:59

Minden cikk

hirdetés

hirdetés