hirdetés

Partnereink

Fel van adva a lecke az autógyártóknak

hirdetés

Fel van adva a lecke az autógyártóknak

Jövőre tovább szigorodik az új személygépkocsikra, kisteherautókra vonatkozó széndioxid-kibocsátási korlát az Európai Unióban. Most jelent meg az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) új tanulmánya arról, hogyan teljesíthetik a gépkocsigyártók a 2021-től érvényes előírásokat, és menekülhetnek meg a büntetéstől.

Habár sok éve tudni lehet, hogy az egy gyártó által egy évben eladott új gépkocsik átlagos széndioxid-kibocsátása 2021-től fokozatosan 95 gramm lehet csak kilométerenként – a fogyasztásban ez 100 kilométerre 4,1 liter benzint vagy 3,6 liter gázolajat jelent –, kérdéses, kinek mennyire sikerül ennek megfelelnie.

hirdetés

A gépkocsigyártók új autóikkal a tavalyi adatok alapján kilométerenként 120 gramm körül teljesítenek, azaz vagy 25 grammal haladják meg a 2021-es korlátot. Ahhoz, hogy ezt leszorítsák, bevezethetnek technikai változtatásokat a benzines, dízeles járműveknél és növelhetik a csak akkumulátoros és a hibrid gépkocsik arányát a kínálatban. A marketingpolitikájukon is változtathatnak, nagyobb hangsúlyt adva a villanyautóknak, és felhagyva az utóbbi éveknek a luxusterepjárókat (SUV) népszerűsítő kampányaikkal. (Mint az kiderül a tanulmányból, a SUV-eladások megugró részesedése hozzájárult ahhoz, hogy több gyárnak is nőtt az éves átlagos kibocsátási értéke.)

„A magyar állam paradox módon nemcsak a széndioxid-kibocsátás jelentős csökkenését érheti el, ha a kisebb kibocsátású járművek használatát mozdítaná elő a személygépkocsik adóztatásának átalakításával, hanem az autógyártóknak is segítene azzal, hogy az új gépkocsieladásokat az alacsonyabb, leginkább a nulla kibocsátású modellek felé tereli. Mindenekelőtt arra volna szükség, hogy az autók adózása a jelenleginél sokkal inkább arányos legyen azzal, hogy évente mennyi széndioxidot bocsátanak a levegőbe. Ma ugyanis a cégautók adóztatása kifejezetten kedvez a nagy fogyasztású autók vásárlásának " – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

„Bár fontos, hogy mielőbb nullára csökkenjen az új gépkocsik széndioxid-kibocsátása, és jó indulásnak látszik a jövőre életbe lépő korlátozás, szükség van a forgalom csökkentésére is. Napi utazásaink észszerűsítését, a saját gépkocsi használata helyett inkább más utazási mód választását ösztönző közlekedéspolitikára is szükség van. Anélkül képtelenség a magyarországi széndioxid-kibocsátást annyira csökkenteni, hogy az megfeleljen az éghajlatvédelmi céloknak" – tette hozzá Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

Szöveg: Aeffect Communications

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Bulvár

Névnap 08.14.

Ma Marcell napja van.

Horgászturizmus: áldás vagy átok?

Az idei év a vízparti régiók számára sem volt felhőtlen. A határlezárások miatt Európa-szerte elmaradtak a turisták és így a hobbihorgászok is. Ez ped...

  • 2020-08-13 23:18
Már két halott a belarusz tüntetéseken, az EU közvetíteni akar

Már két halálos áldozatuk van a belarusz elnökválasztás miatt kirobbant tüntetéseknek. Az ottani hatóságok megerősítették, hogy meghalt egy őrizetbe v...

  • 2020-08-13 20:30
Hőségben sportolni? - Erre kell figyelni, hogy ne száradjunk ki!

Sokan a nyári hőségben vagy bekapcsolt klíma mellett is rendszeresen sportolnak, ami rendkívül veszélyes is tud lenni, ha nem pótoljuk közben az elves...

  • 2020-08-13 17:56
Marton Adri és Edvin: 13 éve szerelmesek!

2007 augusztusában ismerkedtek meg, és azóta elválaszthatatlanok. Az évfordulót minden évben méltán megünneplik, és mivel imádják a vízparti piknikezé...

  • 2020-08-13 16:38
Hogyan lehetünk felelősségteljes „sharentek”?

A legbiztonságosabb tanács az lenne, hogy „ne tegyünk közzé semmilyen, a gyermekeinkkel kapcsolatos tartalmat a közösségi médiában”, ám ennek a kihívá...

  • 2020-08-08 05:41

hirdetés

Meddig zuhannak vajon a belvárosi ingatlanárak?

A koronavírus térhódítása egy csapásra véget vetett az évek óta tartó budapesti ingatlan-áremelkedésnek. Bár bizonyos jelei már 2019-ben is megvoltak ...

  • 2020-08-08 00:12
„Pocketdoki” - forradalmi újítás a diagnosztikában

Az INNObyte Informatikai Zrt. olyan komplex egészségügyi digitális mérőeszközt és felhőalapú applikációt fejleszt, mely segítségével lehetővé válik a ...

  • 2020-08-07 22:56
Balkán export, nem csak rezesbandákkal – koronavírus idején épít hidat a MOST

10 zenekar, 20 fesztivál, 26 fiatal menedzser, 10 kreatív városi projekt – a budapesti Hangvető vezette MOST projekt célja hidat építeni a balkáni teh...

  • 2020-08-07 20:34
Jön a Kilakoltatás - forog az új magyar film

A Kilakoltatás egy szatirikus hangvételű film, amely egy fiatal, elszánt bírósági végrehajtó (Orosz Ákos) és egy elkeseredett, kilakoltatás előtt álló...

  • 2020-08-07 18:37
Az első Séf Fesztivál Tihanyban debütál

Egy gasztrofesztivál, amit nem a nagy márkák, hanem a hazai alapanyagtermelők támogatnak Az első Séf Fesztivál Tihanyban debütál, és a szervezők szánd...

  • 2020-08-05 22:37

Minden cikk

hirdetés

hirdetés