hirdetés

Partnereink

Nem a reklámok miatt adjuk az 1%-ot

hirdetés

Nem a reklámok miatt adjuk az 1%-ot

Az emberek szívesen ajánlják fel adójuk 1%-át civil szervezeteknek, de fontos a visszajelzés a pénz felhasználásáról. A többség ugyanannak a szervezetnek vagy általában ugyanannak a területnek adja, és nem igazán a reklámok hatására döntenek – derült ki a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány online 1050 fős felméréséből.

 

hirdetés

A válaszadók 73%-a döntött úgy idén, hogy adója 1%-át felajánlja valamilyen szervezetnek vagy alapítványnak. Akik nem tervezik, azok főleg arra hivatkoznak, hogy nem hisznek abban, hogy az összeg valóban célba ér. Néhányan úgy gondolják, hogy mivel kis összegről van szó, úgysem segítene a civil szervezeteknek, de sokan sajnos el is feledkeznek arról, hogy szabadon rendelkezhetnek adójuk 1%-ról - mutatja a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány felmérése. Mindeközben a felajánlással élők elsöprő többségének pozitív élmény az adó 1%, a válaszadók 91%-a még sosem bánta meg, hogy valamelyik alapítványnak felajánlotta az összeget.

 

Visszajelzést várnak a felajánlók, a férfiakat jobban érdekli, hogy mire ment el az 1%

 

A kérdőív alapján a válaszadók 66%-a visszajelzést vár az 1% felhasználásáról. A felmérésben részt vevők csaknem kétharmadának, 63%-nak számít az, hogy visszajelzést kapjon arról, hogy a felajánlott összegével pontosan mivel tudta segíteni a szervezetet. A többség (72%) azért ajánlotta/ajánlja fel adója 1%-át, mert úgy érzi, hogy ezzel segíteni tud másokon.

Bár az eredmények összességében nem mutattak nagy eltéréseket nemre és korra vonatkozóan, érdekes, hogy a válaszadók közül a 36 év feletti férfiak 24%-a utánanéz, hogy az általa kiválasztott szervezet mit vásárolt a felajánlott pénzből. A fiatalabb korosztályról ez nem mondható el, a 18-35 éves férfiak 15%-a követi nyomon, hogy mire használták fel a felajánlását. A nőket körében mind az idősebb, mind a fiatalabb korosztály kevésbé érdeklődik az iránt, hogy mire költik adója felajánlott 1%-át a kedvezményezettek.

 

Többet ér az 1%, bár kevesebben adják

 

A Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány felmérése szerint a válaszadók 35%-a minden évben ugyanannak a civil szervezetnek segít adója 1%-val, 25% általában egy-egy terület vagy téma kapcsán választ szervezetet. A válaszadók 29%-nál változó, hogy kinek adja az összeget, 11% pedig minden évben szándékosan másnak ajánlja fel.

 

Ez az eredmény amúgy egybevág más korábbi szja 1% témában készült felmérések következtetéseivel. A Magyar Fundraising Akadémia (MFA) nagymintás, reprezentatív szja 1% motivációs kutatásai is rendre kimutatták a felajánlók lojalitását. A kitartó támogatás nagy érték, hiszen az ESZJA rendszer 2017-es bevezetése óta azzal, hogy a NAV készíti el a bevallástervezetet, az adófizetőknek már nem kell foglalkozniuk az adóbevallással, utóbbi fejlemény pedig az 1% felajánlási hajlandóság csökkenését eredményezte az elmúlt években. Az MFA elemzési adatai az ESZJA debütálása óta 400,000 felajánló elvesztését mutatták ki, amit gyakorlatilag elfed az a tény, hogy a civilekhez jutó 1% felajánlások értéke ennek ellenére mégis nőni tudott az adóköteles jövedelmek jelentős emelkedése miatt. A felajánlók elvesztése valójában mégis több milliárdos kiesést jelent az 1%-ra jogosult jótékonysági szervezetek finanszírozásában.

 

Egészségügy, állatvédelem, oktatás az élvonalban, de nem számít a reklám?

 

A válaszadók 72%-a az egészségügyben tevékenykedő civil szervezetnek ajánlja fel az 1%-ot, 14% az állatvédelemmel, 6% pedig az oktatással kapcsolatos szervezetnek adja az összeget. A válaszadók továbbá sporttal, kultúrával, környezetvédelemmel, gyerekekkel és vallással kapcsolatos civil szervezeteknek nyújtanak segítséget az összeggel, és persze lehet átfedés is, hiszen vannak egészségüggyel foglalkozó gyermek alapítványok is. A felajánlással kapcsolatos hirdetések, reklámok és cikkek saját bevallásuk szerint nem befolyásolják a kitöltők nagy részét (75%), ez pedig elgondolkodásra késztetheti a szervezetek egy részét.

 

Forrás: Arvalicom

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Bulvár

Névnap 08.13.

Ma Ipoly napja van.

Hogyan lehetünk felelősségteljes „sharentek”?

A legbiztonságosabb tanács az lenne, hogy „ne tegyünk közzé semmilyen, a gyermekeinkkel kapcsolatos tartalmat a közösségi médiában”, ám ennek a kihívá...

  • 2020-08-08 05:41
Meddig zuhannak vajon a belvárosi ingatlanárak?

A koronavírus térhódítása egy csapásra véget vetett az évek óta tartó budapesti ingatlan-áremelkedésnek. Bár bizonyos jelei már 2019-ben is megvoltak ...

  • 2020-08-08 00:12
„Pocketdoki” - forradalmi újítás a diagnosztikában

Az INNObyte Informatikai Zrt. olyan komplex egészségügyi digitális mérőeszközt és felhőalapú applikációt fejleszt, mely segítségével lehetővé válik a ...

  • 2020-08-07 22:56
Balkán export, nem csak rezesbandákkal – koronavírus idején épít hidat a MOST

10 zenekar, 20 fesztivál, 26 fiatal menedzser, 10 kreatív városi projekt – a budapesti Hangvető vezette MOST projekt célja hidat építeni a balkáni teh...

  • 2020-08-07 20:34
Jön a Kilakoltatás - forog az új magyar film

A Kilakoltatás egy szatirikus hangvételű film, amely egy fiatal, elszánt bírósági végrehajtó (Orosz Ákos) és egy elkeseredett, kilakoltatás előtt álló...

  • 2020-08-07 18:37

hirdetés

Az első Séf Fesztivál Tihanyban debütál

Egy gasztrofesztivál, amit nem a nagy márkák, hanem a hazai alapanyagtermelők támogatnak Az első Séf Fesztivál Tihanyban debütál, és a szervezők szánd...

  • 2020-08-05 22:37
Ismét bővült a SPAR környezetbarát csomagolótermékeinek kínálata

Környezetbarát szendvicscsomagolókkal és ételtárolókkal bővült az INTERSPAR hipermarketek termékköre. Az áruházlánc folyamatosan frissíti az élelmisze...

  • 2020-08-05 21:19
Házi kedvencek mellé is ideális lehet a Sencor új állóporszívója

Egy jó vezeték nélküli állóporszívóval nagyon sok idő, pénz és energia spórolható meg. Ráadásul kényelmesebbé és egyszerűbbé teszi a takarítást. A Sen...

  • 2020-08-05 18:10
Megtartják a Bőköz Fesztivált

Megtartják az V. Bőköz Fesztivált a meghirdetett időpontban szeptember 3. és 6. között az előzetesen kiadott programmal Kémesen, Szaporcán, Tésenfán é...

  • 2020-08-05 15:49
Sharenting – szülőnek lenni a közösségi média rivaldafényében

Hogyan befolyásolhatja a gyermekeink közeli és távoli jövőjét, ha az életük minden pillanatát megosztjuk a közösségi oldalakon? Hogyan tudjuk csökkent...

  • 2020-08-04 16:34

Minden cikk

hirdetés

hirdetés