hirdetés

Partnereink

Tiszta jövőt akar a Z-generáció

hirdetés

Tiszta jövőt akar a Z-generáció

Több mint 100 pályamű érkezett az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával megvalósított környezetvédelmi reklámfilmpályázatra. A 13-19 éves fiataloknak egyperces filmekben kellett kortársaikat környezettudatos életmódra és a szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözni.

A „ZöldenJobb.mp4 elnevezésű, 500 ezer forint összdíjazású kreatív reklámfilmpályázat győztesei egy professzionális stábbal újraforgathatják reklámfilmjeiket, amelyekkel akár TV-k képernyőin is találkozhatnak majd.

hirdetés

Hová jutunk, ha nem változtatunk?

Akár animációval vagy stop-motion technikával készült, akár rappelve vagy ismeretterjesztő stílusban adta át üzenetét, akár egy párhuzamos dimenzióban vagy egy apokaliptikus jövőben játszódott, az IKSZ pályázatára beérkezett reklámfilmek egy dolgot azonosan láttatnak: a lustaság és érdektelenség teszi tönkre leginkább környezetünket. Ezzel szemben a fiatalok olyan jövőt akarnak maguknak, ahol nem szennyezett az ivóvíz, nem mérgező a levegő é s az ő gyermekeiknek is egészséges élete és felnőttkora lehet.

„A beküldött környezetvédelmi reklámfilmekből kiderül, hogy a mai fiatalok már sokkal környezettudatosabbak, mint a felnőttek. Műveikben azt üzenik, hogy mindenkinek kötelessége óvni Földünket, ezért gondolkodjunk globálisan, de cselekedjünk lokálisan, amely megközelítésnek legelemibb része a szelektív hulladékgyűjtés. - mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója. „Örömmel tapasztaltuk, hogy ez a generáció már tudatában vannak, hogy a hulladék értékes alapanyag amelyből újrahasznosítás után ismét hasznos eszközök válhatnak” – tette hozzá.

Reklámfilmpályázattal környezetünkért

Az IKSZ és az ITM által megvalósított környezetvédelmi reklámfilm pályázatra az ország minden részéről érkeztek nevezések. A legjobb műveket egy szakmai zsűri választotta ki, melynek tagja volt dr. Makai Martina, az ITM helyettes államtitkára, Fazekas Ildikó az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, illetve Regős Ábel filmrendező is.

A zsűri szavazatai alapján a pályázat győztese Balogh Máté lett, egy LEGO ember rémálmát bemutató stop-motion technikával készült, egyedülállóan kreatív reklámfilm alkotással, aki 150.000 forint értékű filmes vásárlási utalvány nyert. A második helyezett Máté Ádám, Máté Benedek, Magyar Péter és Pusztai Lőrinc közös filmje lett, amellyel az alkotók egy 100.000 forint értékű vásárlási utalványt nyertek, a harmadik helyet pedig a kőszegi Bersek József Általános Iskola csapata szerezte meg, akik 50.000 forint értékű vásárlási utalványt nyertek. A közönségszavazás alapján a legjobb filmnek járó 100.000 forint értékű filmes vásárlási utalványt Lővei Balázs nyerte.

„Mára már országszerte 9 millió ember számára érhető el a szelektív hulladékgyűjtés valamilyen formája, melynek használata egyéni döntés kérdése, ám ezen a döntésen környezetünk fenntarthatósága múlik. Éppen ezért óriási öröm volt látni a fiatalok lényeglátó munkáit” – mondta dr. Makai Martina, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára.

A pályázat keretében az ITM „Fenntarthatóság” különdíját, egy 150.000 forint értékű drónt, a kecskeméti Református Gimnázium tanulói, Bárdkai László és Szabó Balázs nyerte, "Körforgás" című reklámfilmjükkel.

Most a fiataloktól tanulhat az ország

A zsűri és a közönség által a legjobbnak ítélt film, valamint a különdíjat elnyert film készítői az IKSZ és az ITM jóvoltából lehetőséget kapnak arra, hogy egy profi filmes stábbal és professzionális eszközökkel leforgathassák kreatív ötletüket. Az elkészült környezetvédelmi videókat társadalmi célú reklámként sugároztatja majd az IKSZ és az ITM, így a fiatalok környezetvédelmi pályamunkái hamarosan az idősebbeket is szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözheti.

Szöveg: Premier Next Communications

Fotó: IKSZ

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Névnap 08.24.

Ma Bertalan napja van.

Elindult a ROAD MOVIE!

A Margaret Island Balaton-ihlette dalával indult útjára a VOLT Produkció új projektje, a ROAD MOVIE, amely a legnépszerűbb hazai zenekarok és előadók ...

  • 2019-08-22 09:14
Ropogtass okosan!

Ki tudja miért, a legtöbb ember nagyon szeret ropogtatni. Mármint valamilyen finom falatot, nasit, amit útközben bármikor és bárhol elő lehet venni.

  • 2019-08-22 07:42
Balogh Eleni nyerte 2019-ben a Miss Balatont

A 19 éves budapesti Balogh Eleni nyerte el idén a Miss Balaton címet a zsűri döntése alapján, egyúttal ő lett a közönségszavazás győztese is, sőt a Su...

  • 2019-08-20 15:40
Festés hőségben? Néhány mesteri trükkel sima ügy!

30 °C feletti hőmérsékletnél kockázatos festeni, mázolni, főleg kültéren a tűző napon. Egyrészt körülményesebb szép eredményt elérni, másrészt a szerv...

  • 2019-08-20 14:05
Kávéházi hangulatot varázsol az otthonokba a SPAR

A Nescafé® Dolce Gusto® kávégépek, kávékapszulák és kiegészítők a kiváló minőség garanciái. A SPAR Magyarország üzleteiben az augusztus 15-én induló ú...

  • 2019-08-20 11:22

hirdetés

Kampány a Duna-partok tiszta levegőjéért

Tiszta levegőt a Duna-partokon is: radikálisan csökkentsék a hajóforgalom okozta levegő- és zajszennyezést! címmel indít közös kampányt a Levegő Munka...

  • 2019-08-20 09:02
Zölden és pénztárca kímélően is kezdődhet a tanév

Pár nap és kezdődik az iskola – ami évről évre tetemes kiadást jelent a szülők számára. Azonban vannak olyan lehetőségek, apró trükkök, amelyekkel nem...

  • 2019-08-19 23:17
Megnyílik az OfficeXPO

Az Év Irodája verseny elindulásának 10. évfordulója alkalmából októberben egy 9 napos programsorozatot hívnak életre a szervezők Office Week néven. A ...

  • 2019-08-19 21:59
Legyártották a 15 milliomodik ConiSeal technológiával készült abroncsot

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot a Continental portugáliai üzemében. A német technológiai vállalat terméke egy olyan szériagyártá...

  • 2019-08-19 17:53
Megvan a Nosalty ügynökségi kihívásának győztese!

Lezárult az ország vezető online gasztromagazinja, a Nosalty nyárra meghirdetett, KitchenAD – Főzz meg minket! elnevezésű ügynökségi kihívása. A rendh...

  • 2019-08-19 15:57

Minden cikk

hirdetés

hirdetés