hirdetés

Partnereink

Nagyszabású kampányt indított a Nyitottak vagyunk és az ELLE

hirdetés

Nagyszabású kampányt indított a Nyitottak vagyunk és az ELLE

100 hazai cégvezető együtt állt ki a Nyitottak vagyunkés az ELLE közös kezdeményezésében azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak a munkahelyükön. A Közös Ügy elnevezésű kampány beharangozója és kommünikéje a magazin legfrissebb, év végi lapszámában található. A projekthez már csatlakozók 50 fotóján minden cég képviseletében egy női, valamint egy férfi vezető párosa szerepel.

„Országos kutatások szerint ma még a nők az előléptetések során gyakran szembesülnek hátránnyal, ritkábban jutnak szóhoz a nyilvánosság előtt a szakmájukat érintő kérdésekben, és ugyanolyan munkakörben átlagosan kevesebbet keresnek mint a férfiak...”így kezdődik az a nyilatkozat, amelyet azok a cégvezetők és cégek fogadtak el, akik vállalták hogy Magyarországon először egy nyilvános kampányban kiálljanak azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak a munkahelyükön. 

hirdetés

A kampányhoz eddig 50, sok ezer embert foglalkoztató hazai, vagy itthoni leányvállalattal rendelkező cég csatlakozott. Ők a mindennapokban látják a nyitott munkahelyek előnyeit és azt is, hogy ezért időnként tenni kell.

„Pozitív változásokra van szükség, és szerencsére többségben vannak azok, akik erre vágynak. A Nyitottak vagyunkkal szeretnénk segíteni felgyorsítani ezeket a folyamatokat” – nyilatkozta Miklós Melinda, a Nyitottak vagyunk ügyvezetője. A nonprofit szervezet a Gemiusszal végzett országos reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a nők és férfiak 63-63%-a szerint nőként és férfiként együtt kell tenni azért, hogy a nők ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyeken, mint a férfiak. Ebből jött a Közös Ügy kampány ötlete, hogy a nők és férfiak együtt álljanak ki a változásokért. 

Az első 50 páros fotóját a most megjelent, év végi ELLE lapszámban mutatják be, néhány vezető és cég történetével és jövőbeni vállalásával együtt. A magazinnak mindig is fontos volt, hogy megkérdőjelezze a nőkről alkotott sztereotípiákat, kihangsúlyozza a jogaikat, valamint az is, hogy a nemek egyenlő munkahelyi lehetőségei és esélyeik elfogadtatásáért is küzdjön.

„Fontos, hogy ne csak beszéljünk róla, de tegyünk is a változások előremozdításáért. Épp ezért vagyunk nagyon büszkék arra, hogy a Nyitottak vagyunkkal együtt a Közös Ügy élére állhattunk” – írja Liptai Lívia, az ELLE főszerkesztője a kampánybeharangozóban. „Ilyen nagy horderejű fotózás ritka a magyar sajtó történetében: több mint 100 ember állt a kameránk előtt. Ráadásul mindez nemcsak egy üres kampány, a vezetők konkrét vállalásokat fogalmaznak meg 2020-ra. Reméljük, 10 év múlva az ilyen cégvezetőknek és kampányoknak köszönhetően már nem kell erről beszélnünk.”

Forrás: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 01.19.

Ma Sára, Márió napja van.

Még bárki lehet az év fiatal vezetője

Meghosszabbított határidővel keresik az Év Fiatal Vezetőjét azok között, akik már 40 éves koruk előtt kimagasló eredményeket értek el vezetőként. Az e...

  • 2020-01-19 20:29
A Vogue Italia zölddé vált

A Vogue Italia zölddé vált, vagyis elköteleződött a környezetvédelem mellett. A népszerű divatmagazinban januárban nem láthatók fotók, helyettük festm...

  • 2020-01-19 17:10
Megkezdődött a Trump elleni eljárás

Megkezdődött az amerikai elnök elleni alkotmányos vádemelési eljárás a szenátusban. Az impeachment első lépéseként a vádat előterjesztő hét úgynevezet...

  • 2020-01-19 13:27
Évi húsz kiló péksüteményt eszünk

Miközben a hazai kenyérfogyasztás mértéke éves szinten stagnál, vagy kicsit csökken, addig a péksüteményekből 2014 óta folyamatosan többet eszünk. A K...

  • 2020-01-19 12:12
Világsztár érkezik Budapestre!

Ismét Magyarországra látogat a skandináv krimik világsztárja, Jo Nesbø! Az Animus kiadó által meghívott hírességgel a 27. Budapesti Nemzetközi Könyvfe...

  • 2020-01-19 10:56

hirdetés

Lebomló virágcserepekkel csökkenti műanyagfelhasználását a SPAR

Az áruházlánc újabb zöld kezdeményezése, hogy 2020 januárjától biológiailag teljesen lebomló és komposztálható tartókban is kínál vásárlóinak dísznövé...

  • 2020-01-18 20:01
Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfür...

  • 2020-01-18 18:43
Hazai topsztárok népszerűsítik a megújult Story magazint

Újragondolt logó, innovatív vizuális elemek, nagyobb fotók, letisztultabb címszerkezetek és betűtípusok, vadonatúj rovatok és még több női tartalom – ...

  • 2020-01-18 17:20
Egy leendő világörökségi helyszínre szabadították rá a graffitist a helyiek

Korunk egyik legrejtélyesebb művésze azért járja a világot, és helyezi el a „Space Invader" videojáték pixeleire emlékeztető csempékből felépülő alkot...

  • 2020-01-18 16:15
2019 lett az az év, amikor karácsonyra élményt adtunk és kaptunk

A Bónusz Brigád évek óta kitartóan arra buzdít, hogy karácsonyra, születésnapra, bármilyen esemény kapcsán ajándékba minél többen élményt adjanak egym...

  • 2020-01-18 13:47

Minden cikk

hirdetés

hirdetés