hirdetés

Partnereink

Nagyszabású kampányt indított a Nyitottak vagyunk és az ELLE

hirdetés

Nagyszabású kampányt indított a Nyitottak vagyunk és az ELLE

100 hazai cégvezető együtt állt ki a Nyitottak vagyunkés az ELLE közös kezdeményezésében azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak a munkahelyükön. A Közös Ügy elnevezésű kampány beharangozója és kommünikéje a magazin legfrissebb, év végi lapszámában található. A projekthez már csatlakozók 50 fotóján minden cég képviseletében egy női, valamint egy férfi vezető párosa szerepel.

„Országos kutatások szerint ma még a nők az előléptetések során gyakran szembesülnek hátránnyal, ritkábban jutnak szóhoz a nyilvánosság előtt a szakmájukat érintő kérdésekben, és ugyanolyan munkakörben átlagosan kevesebbet keresnek mint a férfiak...”így kezdődik az a nyilatkozat, amelyet azok a cégvezetők és cégek fogadtak el, akik vállalták hogy Magyarországon először egy nyilvános kampányban kiálljanak azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak a munkahelyükön. 

hirdetés

A kampányhoz eddig 50, sok ezer embert foglalkoztató hazai, vagy itthoni leányvállalattal rendelkező cég csatlakozott. Ők a mindennapokban látják a nyitott munkahelyek előnyeit és azt is, hogy ezért időnként tenni kell.

„Pozitív változásokra van szükség, és szerencsére többségben vannak azok, akik erre vágynak. A Nyitottak vagyunkkal szeretnénk segíteni felgyorsítani ezeket a folyamatokat” – nyilatkozta Miklós Melinda, a Nyitottak vagyunk ügyvezetője. A nonprofit szervezet a Gemiusszal végzett országos reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a nők és férfiak 63-63%-a szerint nőként és férfiként együtt kell tenni azért, hogy a nők ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyeken, mint a férfiak. Ebből jött a Közös Ügy kampány ötlete, hogy a nők és férfiak együtt álljanak ki a változásokért. 

Az első 50 páros fotóját a most megjelent, év végi ELLE lapszámban mutatják be, néhány vezető és cég történetével és jövőbeni vállalásával együtt. A magazinnak mindig is fontos volt, hogy megkérdőjelezze a nőkről alkotott sztereotípiákat, kihangsúlyozza a jogaikat, valamint az is, hogy a nemek egyenlő munkahelyi lehetőségei és esélyeik elfogadtatásáért is küzdjön.

„Fontos, hogy ne csak beszéljünk róla, de tegyünk is a változások előremozdításáért. Épp ezért vagyunk nagyon büszkék arra, hogy a Nyitottak vagyunkkal együtt a Közös Ügy élére állhattunk” – írja Liptai Lívia, az ELLE főszerkesztője a kampánybeharangozóban. „Ilyen nagy horderejű fotózás ritka a magyar sajtó történetében: több mint 100 ember állt a kameránk előtt. Ráadásul mindez nemcsak egy üres kampány, a vezetők konkrét vállalásokat fogalmaznak meg 2020-ra. Reméljük, 10 év múlva az ilyen cégvezetőknek és kampányoknak köszönhetően már nem kell erről beszélnünk.”

Forrás: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 04.04.

Ma Izidor napja van.

Mit adjunk a gyereknek?

Az otthon töltött idő próbára teszi a szülők türelmét és kreativitását. Mindennapos kérdés, mit adjunk enni a kicsiknek? A pulykahús nagy kedvenc lehe...

  • 2020-04-04 19:29
Áprilisban hősök és bukott Jedi lovagok háborúja a Paramount Channelen!

A Paramount Channel gondoskodik arról, hogy az Erő velünk legyen a hétvégi társas elfoglaltságok hiányában is! Április 4-től egy hónapon át minden szo...

  • 2020-04-04 17:44
Munkahelyeket menthet meg a Jatt+ szolgáltatás

A koronavírus előidézte gazdasági helyzet a vendéglátóipari egységek vezetőit gyors reakcióra késztette, sokan ételkiszállítóként, futárként foglalkoz...

  • 2020-04-04 16:04
Munkavállalókat vesz át a SPAR más szektorokból

Csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a SPAR az elmúlt két hétben azzal, hogy azonnali munkalehetőséget biztosított országos hálózatában az...

  • 2020-04-04 13:25
Sokan most kezdenek bele online életükbe

Világszerte több millió gyerek tanul ezekben a percekben otthonról, miközben szüleik akár mellettük ülve távmunkában dolgoznak. Azonban nemcsak ez jel...

  • 2020-04-04 10:37

hirdetés

A The Carbonfools-nak sikerült kitalálni, mitől lesz elviselhető a mostani helyzet...

Még december végén jelent meg a The Carbonfools - Carbonsun című nagylemeze, amelyről korábban már készítettek egy-egy videót a Sunshine című dalhoz é...

  • 2020-04-04 08:50
667%-kal nőtt a koronavírushoz kapcsolódó kibertámadások száma

A koronavírus terjedése miatt egyre nagyobb mértékben támaszkodunk digitális megoldásokra a mindennapi életünk során. Ezt a kiberbűnözők is jól tudják...

  • 2020-04-04 07:32
Űrhajósok tanácsai hosszú karantén idejére

Az űrhajósok megtanulták, hogyan kell hosszú ideig bezártságban élni, megbirkózni nagy kihívásokkal, és ehhez megtalálni a megfelelő szellemi és fizik...

  • 2020-04-03 21:21
Az első sokk után éledezik a lakáspiaci kereslet

Mivel az emberek március vége óta már csak alapos indokkal hagyhatják el otthonaikat, ezért az ingatlankeresési szokások is teljesen átalakulnak. Jele...

  • 2020-04-03 19:31
Mentik a hazai söripart

A koronavírus miatt kialakult korlátozások, bezárások teljesen felborították a mindennapokat és a cégek megszokott üzletmenetét. A helyzetre reagálva ...

  • 2020-04-03 18:50

Minden cikk

hirdetés

hirdetés