hirdetés

Partnereink

A férfiak vagy a nők néznek több pornót?

hirdetés

A férfiak vagy a nők néznek több pornót?

A pornográf magazinok és videók forgalmazása hatalmas üzlet. Ezek a termékek elsősorban a férfiakat célozzák meg, nők ritkán válnak „fogyasztóvá”. Az adatok szerint az interneten pornográf honlapokat látogatók száma évente körülbelül negyvenmillió ember - 72%-uk férfi, 28%-uk nő.

A nyomtatott kiadványok esetében még nagyobb lehet a különbség. Mindenkit meglepett a nyolcvanas években az az adat, hogy a Playboy mintájára létrehozott, férfiak fotóit tartalmazó Playgirl olvasótábora 90%-ban nem az emancipált nők közül kerül ki, akiknek a lapot eredetileg szánták, hanem a homoszexuális férfiak köréből. A férfiak többségét erősen vonzza a meztelen vagy hiányosan öltözött nők látványa, míg sokkal ritkább, hogy a nők hasonló intenzitással érdeklődjenek a férfitest iránt.

hirdetés

De mi lehet ennek az oka?

Az erotikus - általában vizuális jellegű - ingerekre adott idegrendszeri reakciók együttesét szexuális izgalmi állapotnak nevezzük. Az élettani válaszok közé tartozik a vérnyomás megemelkedése, a légzés szaporává válása és a szívverés felgyorsulása, illetve megváltozik a nemi szervek állapota: a férfiaknál erekció, a nőknél vérbőség lép föl. Ezek atesti reakciók gyakran nincsenek összhangban a személyesen átélt szexuális izgalommal, különösen a nők esetében. Erotikus ingerekre - például pornográf filmre - az esetek többségében nem csupán reagál a férfiak szervezete (például erekcióval), de többnyire szexuális izgalmat is átélnek az érintettek. Általában a nők teste is „engedelmeskedik" az ilyen ingereknek, de maguk gyakran azt közlik, hogy nem éreznek nemi vágyat. Noha nem teljesen világos, miért figyelhető meg ez a különbség a két nem között, az nyilvánvaló, hogy a sexualarousal jelenségében egyaránt szerepet játszanak az ingerfeldolgozás idegrendszeri sajátosságai, az érzelmi állapotok, a korábbi tapasztalatok és a szociális környezet normái és elvárásai. Sokak elképzelése szerint az erotikus ingerek legelőször az élettani reakciókat váltják ki, majd ezek idézik elő a megfelelő gondolkodási folyamatokat és érzelmi állapotokat, amelyek visszahatnak a testi reakciókra. Ez a folyamat többször ismétlődik, mígnem az adott személy végül eljut az erotikus ingerekre adott válaszainak legintenzívebb fázisába.

A vizuális ingerekre adott szexuális válaszok intenzitását leginkább a különböző „keménységű" pornográf filmek vetítése során mutatott testi és lelki reakciókon szokás lemérni. A kísérletekből kitűnt: a nők és a férfiak által átélt szexuális izgalmak nagymértékben függtek attól, hogy milyen jeleneteket tartalmazott, milyen szereplőket vonultatott fel a látott film, sőt attól is, hogy azt milyen nemű ember rendezte. Szembeszökő különbségek mutatkoztak azonban akkor is, amikor férfiak és nők ugyanazt a filmet látták. Kiderült, hogy a nőkre egyfajta identifikáció jellemző: beleképzelik magukat a filmen látott nő helyébe, és képzeletben valóságos partnerükkel (barátjukkal,férjükkel) vagy egy ismert idegen férfival (például híres színésszel) folytatják az együttlétet. A férfiakat viszont sokkal inkább a projekció jellemzi: „lecserélik" a filmvásznon szereplő páros férfitagját, magukat helyezik az ő szerepébe, és így folytatják tovább a jelenetsort. Nem a véletlen műve, hogy a férfiak számára fontosabb a színésznő, mint a nők számára a színész kinézete. Ezt támasztják alá azok a vizsgálatok is, amelyek speciális eljárás segítségével képeltek feltérképezni a kísérleti személyek szemmozgását. Kiderült, hogy miközben mindkét nem tagjai leginkább a nemi szervekre összpontosítanak, a férfiak lényegesen többet nézik a női szereplők arcát, mint a nők a férfiakét. Zárásként el kell mondani, hogy a férfiaknak éppúgy eladhatók a leszbikus tárgyú, mint a heteroszexuális történetek, sőt még az egyetlen női szereplővel forgatott erotikus filmek iránt is mutatkozik részükről kereslet.

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 07.09.

Ma Lukrécia napja van.

Komárnoban folytatódik a FEBO Fesztivál!

Fesztivál határok nélkül szlogennel tavasszal útjára indult ingyenes eseménysorozat a kényszerpihenőt követően július 9-én a szlovákiai Komárnoban fol...

  • 2020-07-07 12:08
A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást

A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást: 1000 forintos kuponnal kárpótolja vásárlóit, ha mégis későn érkezne meg a rendelés.

  • 2020-07-07 08:54
Grillezett pizza? Fördős Zé gasztrotippjei a tuti kerti partyhoz

A nyár szó hallatán sok minden eszünkbe jut: strand, kánikula, jeges italok és persze a grillezés. Most, hogy végre kiszabadultunk a négy fal közül, t...

  • 2020-07-07 07:34
Évente több mint 2500 csecsemőt hordanak ki külföldi szülők számára az ukrán béranyák

Több száz csecsemő várakozik külföldi szüleire Ukrajnában. A babákat béranyák hozták világra, és a járvány miatt korlátozások következtében egyelőre ő...

  • 2020-07-05 18:02
Magyarország lélegeztetőgép-nagyhatalom

Huszonkét vizsgált, eltérő fejlettségű ország átlagában 26 lélegeztetőgép jut 100 ezer lakosra. A legtöbb az Egyesült Államokban: 54. De csak majdnem ...

  • 2020-07-05 15:25

hirdetés

Tarol a paradicsom és az eper

A fiatalabbak több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, a paradicsom és az eper a kedvenc, tarol a csirkehús, növekszik a halfogyasztás – derült ki a...

  • 2020-07-05 14:17
Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon

Alkalmazkodóképesség, nyitottság az új ismeretek és kiemelten a technológia világa iránt – a magyar top vállalatok 90%-a számára informatikai eszközök...

  • 2020-07-05 12:33
Fokozatosan újranyitja ügyfélszolgálati irodáit az E.ON

Július 6-ától a megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett újranyitnak az E.ON központi személyes ügyfélszolgálati irodái.

  • 2020-07-05 10:57
A vevők és eladók közti növekvő szakadék miatt csökkenhetnek a lakásárak

A vásárlási szándék látványos erősödése ellenére nem születik több adásvétel, mert az eladók nem alkalmazkodtak a piaci trendhez, azaz a vásárlóerőhöz...

  • 2020-07-05 09:48
A L’Oréal bemutatja fenntarthatósági céljainak új generációját

A L'Oréal elindítja új fenntarthatósági programját „L'Oréal a jövőért” néven, amely a Csoport legújabb céljait határozza meg 2030-ig. Tekintettel a nö...

  • 2020-06-30 18:23

Minden cikk

hirdetés

hirdetés