Partnereink

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

A hűvös tavaszi időszakban is jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Az imént megjelölt problémák megoldása érdekében hozta létre a jogalkotó az úgynevezett kellékszavatosság jogintézményét, amely segítségünkre lehet a hasonló típusú kellemetlen helyzetek orvoslásában. A hatályos jogszabályok értelmében egy olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatások nyújtanak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Figyelemmel arra, hogy a szálláshely szolgáltatásra irányuló szerződés keretében szintén kölcsönös szolgáltatásokról beszélhetünk, így a Polgári Törvénykönyv fent nevezett szakasza irányadó az ilyen típusú szerződésekre is. Felmerülhet azonban a kérdés: mit is ért a jogszabály hibás teljesítés alatt? Hibás teljesítésnek tekinthetünk minden olyan esetet, amikor a szolgáltatás a teljesítés időpontjában - azaz jelen esetben a szálláshely igénybevételének időtartama alatt - nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A fentiek alapján tehát az első lépések megtétele előtt mindenképpen érdemes megvizsgálni a szolgáltatóval megkötött szerződés, az ahhoz kapcsolódó hirdetés, vagy az esetleges levélváltások tartalmát. Amennyiben a köztünk lévő szerződés valóban tartalmazott olyan szolgáltatásokat, vagy körülményeket, amelyek a teljesítés során hiányosságként jelentkeztek, vagy nem megfelelő módon teljesültek, abban az esetben természetesen lehetőségünk van a szolgáltatóval szembeni igényérvényesítésre.

A Polgári Törvénykönyv értelmében hibás teljesítés alapján első sorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk a szolgáltatótól. A fenti jogosultság érvényesítése érdekében célszerű a problémát a hiba észlelését követően jelezni a szolgáltató felé, illetve kérni, hogy szíveskedjen a megfelelő kijavítási munkálatokat elvégezni, illetve azok hiányában új - a köztünk lévő szerződésben rögzítetteknek megfelelő - szállást biztosítani számunkra. Amennyiben a fenti kérésünknek a szolgáltató nem tesz eleget, abban az esetben a problémát mindenképpen érdemes fényképfelvételekkel dokumentálni, az esetleges tanúk elérhetőségeit beszerezni, illetve panaszunkat a szolgáltatóval jegyzőkönyvbe rögzíttetni, majd az eset körülményei alapján az alábbi igények egyikét érvényesíteni. Abban az esetben, ha a problémát már megérkezésünkkor észleljük és a szálláshely szolgáltatásait még egyáltalán nem vettük igénybe, akkor jelentős hiba esetén (például, ha nem áll rendelkezésre szabad szoba, nincs elég férőhely, stb.) jogosultak vagyunk elállás keretében visszakövetelni a szálláshely részére kifizetett pénzünket.

Amennyiben a probléma a szálláshely igénybevétele során jelentkezik, akkor jelentős hiba vonatkozásában - kijavítási, vagy kicserélési igényérvényesítésünk sikertelensége esetén - jogosultak vagyunk a szálláshely elhagyására, illetve - a szolgáltatás díjának arányos csökkentése keretében - az általunk igénybe nem vett szolgáltatás ellenértékével arányos összeget követelni a szolgáltatótól. Abban az esetben, ha a hiba a szálláshely igénybevétele során végig fennállt, azonban az általunk lefoglalt időszakban teljes egészében igénybe vettük a szálláshely szolgáltatását, akkor a fenti bizonyítékok, dokumentumok, illetve jegyzőkönyvek birtokában utólagosan is lehetőségünk van a szolgáltatás díja arányos csökkentésének követelésére. Fontos kiemelnünk azonban, hogy a kialakult joggyakorlat értelmében a díj leszállítása még a legsúlyosabb problémák esetén sem haladhatja meg a kifizetett teljes összeg 30%-át.

Forrás: Das.hu

Képek: libertyhotelslara.comfreshome.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 04.27.

Ma Zita napja van.

Neymar Jr keresi a legjobb amatőr magyar focicsapatot

Hazánkban is megrendezik a 2016-ban nagy sikerrel debütáló Neymar Jr’s Five elnevezésű futballbajnokságot. A tavalyi meccssorozaton 47 nemzet több min...

  • 2017-04-26 17:05
Praktikus tippek kispapáknak a pszichológus szakértőtől

Az első gyermek születése meghatározó mérföldkő minden pár életében, az új apa-anya szerep azonban a saját szülőkkel való kötelékekben is új felállást...

  • 2017-04-26 14:28
Most pénteken: Rúzsa Magdi egyetlen budapesti koncertje

Ha Budapesten szeretnéd látni Rúzsa Magdit, ez az egyetlen lehetőséged idén, a díva ugyanis a Budapest Parkot választotta egyetlen fővárosi koncerthe...

  • 2017-04-26 09:55
Csoki- és kávéfesztivál a Camponában

Willy Wonka, sőt még maga Gombóc Artúr is elámulna, ha április 22-e és május 7-e között a budafok-tétényi bevásárlóközpontban járna.

  • 2017-04-25 20:34
Király, Gera és Juhász együtt edzették a Bozsik bajnokokat

Focista sztárparádé volt Telkiben, az OTP Bozsik Bajnokok programjának edzőtáborában, ahol a magyar foci legjobbjai készítettek fel 36 kiválasztott gy...

  • 2017-04-25 18:42

hirdetés

Lin-csi apát minden szava

Először jelennek meg egy kötetben a sokak által már ismert és kedvelt Su-la-ce-írások. A 9. századi kínai bölcselő, Lin-csi apát útmutatásai a mi 21. ...

  • 2017-04-21 09:08
Fuss azokért, akik nem futhatnak

Tizenöt éves fennállása óta a Wings for Life non-profit szervezet kitűzött célja, hogy támogatást nyújtson és gyógymódot találjon emberek milliói szám...

  • 2017-04-20 21:00
Eredményes első félévet zárt hazánkban a Taxify

Sikeresen zárta első fél évét a Taxify Magyarországon. A társaság alig hat hónap alatt megduplázta flottája méretét, így már 200 autóval van jelen a f...

  • 2017-04-20 19:09
Háy János: Az öregtó felé

Az öregtó felé címmel jelenik meg Háy János új verseskötete az Európa Könyvkiadó gondozásában. A könyv az elmúlt nyolc év verseit gyűjti össze, nagy ö...

  • 2017-04-20 17:51
Kitelepítési és 1956-os napló

Borbála a harmadik Andrássy lány, akinek írásait közreadja az Európa Könyvkiadó. Gróf Andrássy Tivadar és Zichy Eleonóra lányai, Ilona, Borbála, Katal...

  • 2017-04-11 16:53

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés