Partnereink

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

A hűvös tavaszi időszakban is jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Az imént megjelölt problémák megoldása érdekében hozta létre a jogalkotó az úgynevezett kellékszavatosság jogintézményét, amely segítségünkre lehet a hasonló típusú kellemetlen helyzetek orvoslásában. A hatályos jogszabályok értelmében egy olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatások nyújtanak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Figyelemmel arra, hogy a szálláshely szolgáltatásra irányuló szerződés keretében szintén kölcsönös szolgáltatásokról beszélhetünk, így a Polgári Törvénykönyv fent nevezett szakasza irányadó az ilyen típusú szerződésekre is. Felmerülhet azonban a kérdés: mit is ért a jogszabály hibás teljesítés alatt? Hibás teljesítésnek tekinthetünk minden olyan esetet, amikor a szolgáltatás a teljesítés időpontjában - azaz jelen esetben a szálláshely igénybevételének időtartama alatt - nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A fentiek alapján tehát az első lépések megtétele előtt mindenképpen érdemes megvizsgálni a szolgáltatóval megkötött szerződés, az ahhoz kapcsolódó hirdetés, vagy az esetleges levélváltások tartalmát. Amennyiben a köztünk lévő szerződés valóban tartalmazott olyan szolgáltatásokat, vagy körülményeket, amelyek a teljesítés során hiányosságként jelentkeztek, vagy nem megfelelő módon teljesültek, abban az esetben természetesen lehetőségünk van a szolgáltatóval szembeni igényérvényesítésre.

A Polgári Törvénykönyv értelmében hibás teljesítés alapján első sorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk a szolgáltatótól. A fenti jogosultság érvényesítése érdekében célszerű a problémát a hiba észlelését követően jelezni a szolgáltató felé, illetve kérni, hogy szíveskedjen a megfelelő kijavítási munkálatokat elvégezni, illetve azok hiányában új - a köztünk lévő szerződésben rögzítetteknek megfelelő - szállást biztosítani számunkra. Amennyiben a fenti kérésünknek a szolgáltató nem tesz eleget, abban az esetben a problémát mindenképpen érdemes fényképfelvételekkel dokumentálni, az esetleges tanúk elérhetőségeit beszerezni, illetve panaszunkat a szolgáltatóval jegyzőkönyvbe rögzíttetni, majd az eset körülményei alapján az alábbi igények egyikét érvényesíteni. Abban az esetben, ha a problémát már megérkezésünkkor észleljük és a szálláshely szolgáltatásait még egyáltalán nem vettük igénybe, akkor jelentős hiba esetén (például, ha nem áll rendelkezésre szabad szoba, nincs elég férőhely, stb.) jogosultak vagyunk elállás keretében visszakövetelni a szálláshely részére kifizetett pénzünket.

Amennyiben a probléma a szálláshely igénybevétele során jelentkezik, akkor jelentős hiba vonatkozásában - kijavítási, vagy kicserélési igényérvényesítésünk sikertelensége esetén - jogosultak vagyunk a szálláshely elhagyására, illetve - a szolgáltatás díjának arányos csökkentése keretében - az általunk igénybe nem vett szolgáltatás ellenértékével arányos összeget követelni a szolgáltatótól. Abban az esetben, ha a hiba a szálláshely igénybevétele során végig fennállt, azonban az általunk lefoglalt időszakban teljes egészében igénybe vettük a szálláshely szolgáltatását, akkor a fenti bizonyítékok, dokumentumok, illetve jegyzőkönyvek birtokában utólagosan is lehetőségünk van a szolgáltatás díja arányos csökkentésének követelésére. Fontos kiemelnünk azonban, hogy a kialakult joggyakorlat értelmében a díj leszállítása még a legsúlyosabb problémák esetén sem haladhatja meg a kifizetett teljes összeg 30%-át.

Forrás: Das.hu

Képek: libertyhotelslara.comfreshome.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 12.13.

Ma Luca, Otília napja van.

A legvágyottabb céges ajándékok

Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellnessutalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbo...

  • 2017-12-07 18:15
A szülői elidegenítés súlyos károkat okoz

A szülői elidegenítés (Parental Alienation) fogalma hazánkban még kevéssé ismert. A jelenség, miszerint a szülő érzelmi zsarolással vagy fenyegetéssel...

  • 2017-12-06 13:39
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja...

  • 2017-12-06 09:32
Élményt karácsonyra!

A karácsonyi meghitt készülődést gyakran beárnyékolja a megfelelő ajándékok utáni ádáz hajsza. Márpedig mindenki szeretné megtalálni szeretteinek a le...

  • 2017-12-05 20:27
Ismét öt jó ügynek gyűjtött a Playboy

Sikeresen zárult a harmadik Playboy Hero jótékonysági kampány, közel másfél millió forint gyűlt össze a résztvevő szervezetek részére. Idén azonban ne...

  • 2017-12-05 19:00

hirdetés

Dukai Regina saját kollekciójában várja a telet

A modell, énekesnő már korábban is tervezett kiegészítőket a nemzetközileg is elismert magyar divatmárkával közösen, de most először volt lehetősége a...

  • 2017-12-05 17:29
Újabb mérföldkő a magzati genetikai szűrővizsgálatok terén

Mérföldkőhöz érkezett az Európában elsőként bevezetett, és jelenleg magánfinanszírozás keretében Magyarországon is elérhető non-invazív genetikai szűr...

  • 2017-12-05 16:10
Személyesen népszerűsítik a mezőgépész szakmát

Több mint 100 gépforgalmazó, legalább 26 szakiskola, közel 30 pályaválasztási nap, több száz továbbtanulás előtt álló diák… Szakiskolai előadások és p...

  • 2017-11-25 18:11
Limitált kiadású whiskey-vel ünnepli legendás bárját a Jack Daniel’s

125 évvel ezelőtt nyitotta meg Amerika egyik ikonikussá vált bárját a legendás lepárló mester, Jack Daniel. A lynchburgi Red Dog alapításának jubileum...

  • 2017-11-25 14:21
Foltmentesítére fel!

A fiatalság egyik alapvető ismérve az egységes színű makulátlan – azaz foltmentes – arcbőr.

  • 2017-11-25 12:18

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés