Partnereink

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

A hűvös tavaszi időszakban is jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Az imént megjelölt problémák megoldása érdekében hozta létre a jogalkotó az úgynevezett kellékszavatosság jogintézményét, amely segítségünkre lehet a hasonló típusú kellemetlen helyzetek orvoslásában. A hatályos jogszabályok értelmében egy olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatások nyújtanak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Figyelemmel arra, hogy a szálláshely szolgáltatásra irányuló szerződés keretében szintén kölcsönös szolgáltatásokról beszélhetünk, így a Polgári Törvénykönyv fent nevezett szakasza irányadó az ilyen típusú szerződésekre is. Felmerülhet azonban a kérdés: mit is ért a jogszabály hibás teljesítés alatt? Hibás teljesítésnek tekinthetünk minden olyan esetet, amikor a szolgáltatás a teljesítés időpontjában - azaz jelen esetben a szálláshely igénybevételének időtartama alatt - nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A fentiek alapján tehát az első lépések megtétele előtt mindenképpen érdemes megvizsgálni a szolgáltatóval megkötött szerződés, az ahhoz kapcsolódó hirdetés, vagy az esetleges levélváltások tartalmát. Amennyiben a köztünk lévő szerződés valóban tartalmazott olyan szolgáltatásokat, vagy körülményeket, amelyek a teljesítés során hiányosságként jelentkeztek, vagy nem megfelelő módon teljesültek, abban az esetben természetesen lehetőségünk van a szolgáltatóval szembeni igényérvényesítésre.

A Polgári Törvénykönyv értelmében hibás teljesítés alapján első sorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk a szolgáltatótól. A fenti jogosultság érvényesítése érdekében célszerű a problémát a hiba észlelését követően jelezni a szolgáltató felé, illetve kérni, hogy szíveskedjen a megfelelő kijavítási munkálatokat elvégezni, illetve azok hiányában új - a köztünk lévő szerződésben rögzítetteknek megfelelő - szállást biztosítani számunkra. Amennyiben a fenti kérésünknek a szolgáltató nem tesz eleget, abban az esetben a problémát mindenképpen érdemes fényképfelvételekkel dokumentálni, az esetleges tanúk elérhetőségeit beszerezni, illetve panaszunkat a szolgáltatóval jegyzőkönyvbe rögzíttetni, majd az eset körülményei alapján az alábbi igények egyikét érvényesíteni. Abban az esetben, ha a problémát már megérkezésünkkor észleljük és a szálláshely szolgáltatásait még egyáltalán nem vettük igénybe, akkor jelentős hiba esetén (például, ha nem áll rendelkezésre szabad szoba, nincs elég férőhely, stb.) jogosultak vagyunk elállás keretében visszakövetelni a szálláshely részére kifizetett pénzünket.

Amennyiben a probléma a szálláshely igénybevétele során jelentkezik, akkor jelentős hiba vonatkozásában - kijavítási, vagy kicserélési igényérvényesítésünk sikertelensége esetén - jogosultak vagyunk a szálláshely elhagyására, illetve - a szolgáltatás díjának arányos csökkentése keretében - az általunk igénybe nem vett szolgáltatás ellenértékével arányos összeget követelni a szolgáltatótól. Abban az esetben, ha a hiba a szálláshely igénybevétele során végig fennállt, azonban az általunk lefoglalt időszakban teljes egészében igénybe vettük a szálláshely szolgáltatását, akkor a fenti bizonyítékok, dokumentumok, illetve jegyzőkönyvek birtokában utólagosan is lehetőségünk van a szolgáltatás díja arányos csökkentésének követelésére. Fontos kiemelnünk azonban, hogy a kialakult joggyakorlat értelmében a díj leszállítása még a legsúlyosabb problémák esetén sem haladhatja meg a kifizetett teljes összeg 30%-át.

Forrás: Das.hu

Képek: libertyhotelslara.comfreshome.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 10.19.

Ma Nándor napja van.

7 érdekesség a hazai termálvizekről

Magyarországon nem nehéz jótékony hatású vizekre lelni, hiszen hazánk bővelkedik a gyógyforrásokban. Mégis, ha szeretnénk rátalálni a számunkra legmeg...

  • 2017-10-13 19:33
Mesekönyveket gyűjtünk rászoruló gyermekek számára!

Kérjük, hogy vegyen részt a SPAR Magyarország és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat könyvgyűjtő akciójában! Gyűjtse otthon és munkahelyén a feleslegess...

  • 2017-10-13 15:27
Fluor Tomi szerint a beatbox sem segített a magányos ősemberen

Samu viszontagságos élete, Kittenberger Kálmán különös hobbija és Szent Imre erényöve – történelmünk meghatározó alakjait veszik górcső alá a Comedy C...

  • 2017-10-13 11:45
Öt mesébe illő látványosság Izlandról

Vastag jégtakaróval borított fjordok, kristálytiszta források és felhőfátyol mögé rejtett vulkánok – Izland természeti csodái eredeti formájukban, az ...

  • 2017-10-13 09:38
Coming out nap a Viacomon

Október 11-e a nemzetközi Coming Out Day, vagyis az Előbújás napja, amikor az LMBTQ közösség az elfogadást, a nyitottságot és az őszinteséget ünnepli....

  • 2017-10-12 22:21

hirdetés

Ada laktózmentes fehérjével fogy

A népszerű műsorvezető és kétgyermekes anyuka, Ada mindig is odafigyelt arra, hogy egészségesen étkezzen. Gyermekkora óta sportol, sőt az elmúlt évekb...

  • 2017-10-12 20:50
Trumpot ejtették, új trollkodásokkal jönnek a South Park negyedikesei

Október 12-én, csütörtöktől vadonatúj részekkel jelentkezik Cartman, Kenny, Kyle, Stan és a coloradói kisváros, South Park apraja-nagyja a Comedy Cent...

  • 2017-10-12 19:20
Bódi Gusztiék vendégül látták Schobert Norbit és Rubint Rékát

Most csütörtökön a Sláger TV műsorának vendége lesz Rubint Réka és Schobert Norbi. A méltán híres fitnesz gurukat most először látja vendégül Bódi Gus...

  • 2017-10-12 17:50
1,8 milliárd forint a Fashion Days fél éves bevétele

Idén január és augusztus között 1 823 138 000 Ft volt a Fashion Days magyarországi bevétele. Ez a vártnál magasabb, 44%-os növekedést jelent a tavalyi...

  • 2017-10-11 20:51
Lelassult a lakások drágulása

Lassult a lakásdrágulás a második negyedévben: a használt lakások ára már csak 7,8, az újaké 4,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

  • 2017-10-11 17:55

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés