hirdetés

Partnereink

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

hirdetés

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

A hűvös tavaszi időszakban is jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Az imént megjelölt problémák megoldása érdekében hozta létre a jogalkotó az úgynevezett kellékszavatosság jogintézményét, amely segítségünkre lehet a hasonló típusú kellemetlen helyzetek orvoslásában. A hatályos jogszabályok értelmében egy olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatások nyújtanak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Figyelemmel arra, hogy a szálláshely szolgáltatásra irányuló szerződés keretében szintén kölcsönös szolgáltatásokról beszélhetünk, így a Polgári Törvénykönyv fent nevezett szakasza irányadó az ilyen típusú szerződésekre is. Felmerülhet azonban a kérdés: mit is ért a jogszabály hibás teljesítés alatt? Hibás teljesítésnek tekinthetünk minden olyan esetet, amikor a szolgáltatás a teljesítés időpontjában - azaz jelen esetben a szálláshely igénybevételének időtartama alatt - nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A fentiek alapján tehát az első lépések megtétele előtt mindenképpen érdemes megvizsgálni a szolgáltatóval megkötött szerződés, az ahhoz kapcsolódó hirdetés, vagy az esetleges levélváltások tartalmát. Amennyiben a köztünk lévő szerződés valóban tartalmazott olyan szolgáltatásokat, vagy körülményeket, amelyek a teljesítés során hiányosságként jelentkeztek, vagy nem megfelelő módon teljesültek, abban az esetben természetesen lehetőségünk van a szolgáltatóval szembeni igényérvényesítésre.

A Polgári Törvénykönyv értelmében hibás teljesítés alapján első sorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk a szolgáltatótól. A fenti jogosultság érvényesítése érdekében célszerű a problémát a hiba észlelését követően jelezni a szolgáltató felé, illetve kérni, hogy szíveskedjen a megfelelő kijavítási munkálatokat elvégezni, illetve azok hiányában új - a köztünk lévő szerződésben rögzítetteknek megfelelő - szállást biztosítani számunkra. Amennyiben a fenti kérésünknek a szolgáltató nem tesz eleget, abban az esetben a problémát mindenképpen érdemes fényképfelvételekkel dokumentálni, az esetleges tanúk elérhetőségeit beszerezni, illetve panaszunkat a szolgáltatóval jegyzőkönyvbe rögzíttetni, majd az eset körülményei alapján az alábbi igények egyikét érvényesíteni. Abban az esetben, ha a problémát már megérkezésünkkor észleljük és a szálláshely szolgáltatásait még egyáltalán nem vettük igénybe, akkor jelentős hiba esetén (például, ha nem áll rendelkezésre szabad szoba, nincs elég férőhely, stb.) jogosultak vagyunk elállás keretében visszakövetelni a szálláshely részére kifizetett pénzünket.

Amennyiben a probléma a szálláshely igénybevétele során jelentkezik, akkor jelentős hiba vonatkozásában - kijavítási, vagy kicserélési igényérvényesítésünk sikertelensége esetén - jogosultak vagyunk a szálláshely elhagyására, illetve - a szolgáltatás díjának arányos csökkentése keretében - az általunk igénybe nem vett szolgáltatás ellenértékével arányos összeget követelni a szolgáltatótól. Abban az esetben, ha a hiba a szálláshely igénybevétele során végig fennállt, azonban az általunk lefoglalt időszakban teljes egészében igénybe vettük a szálláshely szolgáltatását, akkor a fenti bizonyítékok, dokumentumok, illetve jegyzőkönyvek birtokában utólagosan is lehetőségünk van a szolgáltatás díja arányos csökkentésének követelésére. Fontos kiemelnünk azonban, hogy a kialakult joggyakorlat értelmében a díj leszállítása még a legsúlyosabb problémák esetén sem haladhatja meg a kifizetett teljes összeg 30%-át.

Forrás: Das.hu

Képek: libertyhotelslara.comfreshome.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 02.19.

Ma Zsuzsanna napja van.

Így álltam fel a gödörből

A GLAMOUR Women of the Year 2018 jelöltjei csupa erős és talpraesett nők, akik sokunk számára példaképek, ezért gyakran hajlamosak vagyunk elfelejteni...

  • 2018-02-18 18:54
Felbecsülhetetlen pillanatokra hívja Pelé a futball szerelmeseit

A Start Something Priceless kampányhoz rövidfilm is készült, amelyben a brazil futballzseni nem mindennapi meglepetéssel várja a Bajnokok Ligája legna...

  • 2018-02-18 14:13
Kiugró évet zárt az építőipar 2017-ben

Kiugró évet zárt a magyar építőipar, 2017-ben ugyanis 29,6 százalékkal bővült az ágazat termelése. A szektor tavaly már több mint 300 ezer embernek ad...

  • 2018-02-18 10:34
Ilyen a tökéletes lánykérés a magyarok szerint

Lehet bármikor, csak négyszemközt, romantikus módon, térden állva történjen és legyen meglepetés. Ilyen a tökéletes lánykérés a magyarok többsége szer...

  • 2018-02-18 08:54
Készítsünk karneváli koktélokat!

Hivatalosan is elindulhat a visszaszámlálás, hiszen itt a farsangi időszak, ami nem jelent mást, mint hogy méltó módon mondjunk búcsút a téli szürkesé...

  • 2018-02-12 19:15

hirdetés

Látványos trutyi-zuhatagok várhatók

Világszerte hódít a slime. A gyerekek körében most a legtrendibb játék a ragacsos-nyúlós trutyi, mely tetszés szerint alakítható, lehet átlátszó, csil...

  • 2018-02-12 16:25
Álommunkahelyek: ezek voltak a legjobb irodák

Átadták Az Év Irodája Verseny díjait, 18 kategóriában választottak győzteseket. Elismerésben részesült például egy volt gőzmalomnak és egy villamosrem...

  • 2018-02-12 14:09
Kétmillió forint szervezetek támogatására

A JOY Tündér ismét szárnyalt, a népszerű női magazin kiadója, a Marquard Media és a lapok árushelyi forgalmazását végző Lapker Zrt. minden egyes elado...

  • 2018-02-12 10:54
Szívmelengető adomány a hideg téli napokra

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat kampányt indított, hogy szebbé tegyék a Gyermekváros szo...

  • 2018-02-12 09:00
Inspiráló magyar nőkkel kampányol az ELLE

Folytatódik az ELLE magazin #többnőt kampánya: a következő hónapokban világsztárok helyett olyan magyar nőkkel találkozhatunk a címlapokon, akik saját...

  • 2018-02-11 21:56

Minden cikk

hirdetés

hirdetés