hirdetés

Partnereink

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

hirdetés

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

A hűvös tavaszi időszakban is jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Az imént megjelölt problémák megoldása érdekében hozta létre a jogalkotó az úgynevezett kellékszavatosság jogintézményét, amely segítségünkre lehet a hasonló típusú kellemetlen helyzetek orvoslásában. A hatályos jogszabályok értelmében egy olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatások nyújtanak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Figyelemmel arra, hogy a szálláshely szolgáltatásra irányuló szerződés keretében szintén kölcsönös szolgáltatásokról beszélhetünk, így a Polgári Törvénykönyv fent nevezett szakasza irányadó az ilyen típusú szerződésekre is. Felmerülhet azonban a kérdés: mit is ért a jogszabály hibás teljesítés alatt? Hibás teljesítésnek tekinthetünk minden olyan esetet, amikor a szolgáltatás a teljesítés időpontjában - azaz jelen esetben a szálláshely igénybevételének időtartama alatt - nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A fentiek alapján tehát az első lépések megtétele előtt mindenképpen érdemes megvizsgálni a szolgáltatóval megkötött szerződés, az ahhoz kapcsolódó hirdetés, vagy az esetleges levélváltások tartalmát. Amennyiben a köztünk lévő szerződés valóban tartalmazott olyan szolgáltatásokat, vagy körülményeket, amelyek a teljesítés során hiányosságként jelentkeztek, vagy nem megfelelő módon teljesültek, abban az esetben természetesen lehetőségünk van a szolgáltatóval szembeni igényérvényesítésre.

hirdetés

A Polgári Törvénykönyv értelmében hibás teljesítés alapján első sorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk a szolgáltatótól. A fenti jogosultság érvényesítése érdekében célszerű a problémát a hiba észlelését követően jelezni a szolgáltató felé, illetve kérni, hogy szíveskedjen a megfelelő kijavítási munkálatokat elvégezni, illetve azok hiányában új - a köztünk lévő szerződésben rögzítetteknek megfelelő - szállást biztosítani számunkra. Amennyiben a fenti kérésünknek a szolgáltató nem tesz eleget, abban az esetben a problémát mindenképpen érdemes fényképfelvételekkel dokumentálni, az esetleges tanúk elérhetőségeit beszerezni, illetve panaszunkat a szolgáltatóval jegyzőkönyvbe rögzíttetni, majd az eset körülményei alapján az alábbi igények egyikét érvényesíteni. Abban az esetben, ha a problémát már megérkezésünkkor észleljük és a szálláshely szolgáltatásait még egyáltalán nem vettük igénybe, akkor jelentős hiba esetén (például, ha nem áll rendelkezésre szabad szoba, nincs elég férőhely, stb.) jogosultak vagyunk elállás keretében visszakövetelni a szálláshely részére kifizetett pénzünket.

Amennyiben a probléma a szálláshely igénybevétele során jelentkezik, akkor jelentős hiba vonatkozásában - kijavítási, vagy kicserélési igényérvényesítésünk sikertelensége esetén - jogosultak vagyunk a szálláshely elhagyására, illetve - a szolgáltatás díjának arányos csökkentése keretében - az általunk igénybe nem vett szolgáltatás ellenértékével arányos összeget követelni a szolgáltatótól. Abban az esetben, ha a hiba a szálláshely igénybevétele során végig fennállt, azonban az általunk lefoglalt időszakban teljes egészében igénybe vettük a szálláshely szolgáltatását, akkor a fenti bizonyítékok, dokumentumok, illetve jegyzőkönyvek birtokában utólagosan is lehetőségünk van a szolgáltatás díja arányos csökkentésének követelésére. Fontos kiemelnünk azonban, hogy a kialakult joggyakorlat értelmében a díj leszállítása még a legsúlyosabb problémák esetén sem haladhatja meg a kifizetett teljes összeg 30%-át.

Forrás: Das.hu

Képek: libertyhotelslara.comfreshome.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 07.11.

Ma Nóra, Lili napja van.

Ezekbe nyaralókba menekülnének a vevők az esetleges második hullám elől

Egyre nagyobb az érdeklődés a Tisza-tónál lévő nyaralók iránt, ami nem csoda, mert viszonylag olcsón megszerezhetőek. Az abádszalóki nyaralók négyzetm...

  • 2020-07-10 12:10
Ma lenne 40 éves Fábián Juli

Az M2 Petőfi TV ma este 22 óra 10 perctől a Like a child című dokumentumfilmmel emlékezik az aranytorkú énekesnőre, Fábián Julira, aki a mai napon len...

  • 2020-07-10 08:47
Jön a sikersorozat negyedik évada az M2 Gyerekcsatornára

Az Alvin és a mókusok legújabb, negyedik évada július 10-én kezdődik a közmédia gyerekcsatornáján. A különös hangú mókusok története az 1950-es évekre...

  • 2020-07-10 07:34
Komárnoban folytatódik a FEBO Fesztivál!

Fesztivál határok nélkül szlogennel tavasszal útjára indult ingyenes eseménysorozat a kényszerpihenőt követően július 9-én a szlovákiai Komárnoban fol...

  • 2020-07-07 12:08
A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást

A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást: 1000 forintos kuponnal kárpótolja vásárlóit, ha mégis későn érkezne meg a rendelés.

  • 2020-07-07 08:54

hirdetés

Grillezett pizza? Fördős Zé gasztrotippjei a tuti kerti partyhoz

A nyár szó hallatán sok minden eszünkbe jut: strand, kánikula, jeges italok és persze a grillezés. Most, hogy végre kiszabadultunk a négy fal közül, t...

  • 2020-07-07 07:34
Évente több mint 2500 csecsemőt hordanak ki külföldi szülők számára az ukrán béranyák

Több száz csecsemő várakozik külföldi szüleire Ukrajnában. A babákat béranyák hozták világra, és a járvány miatt korlátozások következtében egyelőre ő...

  • 2020-07-05 18:02
Magyarország lélegeztetőgép-nagyhatalom

Huszonkét vizsgált, eltérő fejlettségű ország átlagában 26 lélegeztetőgép jut 100 ezer lakosra. A legtöbb az Egyesült Államokban: 54. De csak majdnem ...

  • 2020-07-05 15:25
Tarol a paradicsom és az eper

A fiatalabbak több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, a paradicsom és az eper a kedvenc, tarol a csirkehús, növekszik a halfogyasztás – derült ki a...

  • 2020-07-05 14:17
Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon

Alkalmazkodóképesség, nyitottság az új ismeretek és kiemelten a technológia világa iránt – a magyar top vállalatok 90%-a számára informatikai eszközök...

  • 2020-07-05 12:33

Minden cikk

hirdetés

hirdetés