hirdetés

Partnereink

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

hirdetés

Ha a hotel nem azt kínálja, amire számítunk…

A hűvös tavaszi időszakban is jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Az imént megjelölt problémák megoldása érdekében hozta létre a jogalkotó az úgynevezett kellékszavatosság jogintézményét, amely segítségünkre lehet a hasonló típusú kellemetlen helyzetek orvoslásában. A hatályos jogszabályok értelmében egy olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatások nyújtanak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Figyelemmel arra, hogy a szálláshely szolgáltatásra irányuló szerződés keretében szintén kölcsönös szolgáltatásokról beszélhetünk, így a Polgári Törvénykönyv fent nevezett szakasza irányadó az ilyen típusú szerződésekre is. Felmerülhet azonban a kérdés: mit is ért a jogszabály hibás teljesítés alatt? Hibás teljesítésnek tekinthetünk minden olyan esetet, amikor a szolgáltatás a teljesítés időpontjában - azaz jelen esetben a szálláshely igénybevételének időtartama alatt - nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A fentiek alapján tehát az első lépések megtétele előtt mindenképpen érdemes megvizsgálni a szolgáltatóval megkötött szerződés, az ahhoz kapcsolódó hirdetés, vagy az esetleges levélváltások tartalmát. Amennyiben a köztünk lévő szerződés valóban tartalmazott olyan szolgáltatásokat, vagy körülményeket, amelyek a teljesítés során hiányosságként jelentkeztek, vagy nem megfelelő módon teljesültek, abban az esetben természetesen lehetőségünk van a szolgáltatóval szembeni igényérvényesítésre.

hirdetés

A Polgári Törvénykönyv értelmében hibás teljesítés alapján első sorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk a szolgáltatótól. A fenti jogosultság érvényesítése érdekében célszerű a problémát a hiba észlelését követően jelezni a szolgáltató felé, illetve kérni, hogy szíveskedjen a megfelelő kijavítási munkálatokat elvégezni, illetve azok hiányában új - a köztünk lévő szerződésben rögzítetteknek megfelelő - szállást biztosítani számunkra. Amennyiben a fenti kérésünknek a szolgáltató nem tesz eleget, abban az esetben a problémát mindenképpen érdemes fényképfelvételekkel dokumentálni, az esetleges tanúk elérhetőségeit beszerezni, illetve panaszunkat a szolgáltatóval jegyzőkönyvbe rögzíttetni, majd az eset körülményei alapján az alábbi igények egyikét érvényesíteni. Abban az esetben, ha a problémát már megérkezésünkkor észleljük és a szálláshely szolgáltatásait még egyáltalán nem vettük igénybe, akkor jelentős hiba esetén (például, ha nem áll rendelkezésre szabad szoba, nincs elég férőhely, stb.) jogosultak vagyunk elállás keretében visszakövetelni a szálláshely részére kifizetett pénzünket.

Amennyiben a probléma a szálláshely igénybevétele során jelentkezik, akkor jelentős hiba vonatkozásában - kijavítási, vagy kicserélési igényérvényesítésünk sikertelensége esetén - jogosultak vagyunk a szálláshely elhagyására, illetve - a szolgáltatás díjának arányos csökkentése keretében - az általunk igénybe nem vett szolgáltatás ellenértékével arányos összeget követelni a szolgáltatótól. Abban az esetben, ha a hiba a szálláshely igénybevétele során végig fennállt, azonban az általunk lefoglalt időszakban teljes egészében igénybe vettük a szálláshely szolgáltatását, akkor a fenti bizonyítékok, dokumentumok, illetve jegyzőkönyvek birtokában utólagosan is lehetőségünk van a szolgáltatás díja arányos csökkentésének követelésére. Fontos kiemelnünk azonban, hogy a kialakult joggyakorlat értelmében a díj leszállítása még a legsúlyosabb problémák esetén sem haladhatja meg a kifizetett teljes összeg 30%-át.

Forrás: Das.hu

Képek: libertyhotelslara.comfreshome.com

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szabadidő

Névnap 12.13.

Ma Luca, Otília napja van.

Megújulnak a Szerencsejáték Zrt. sorsolási műsorai

2020. január 4-étől megújuló látványvilággal és tartalommal debütálnak a Szerencsejáték Zrt. sorsolási műsorai a Duna Televízió képernyőjén. Az adások...

  • 2019-12-12 22:45
A vállalati felelősségvállalás hazai élvonalában a L'Oréal

A vállalati felelősségvállalás egyik legrangosabb hazai elismerésében részesült a L’Oréal Magyarország. A CSR Hungary Díj 12. ünnepélyes díjátadóján i...

  • 2019-12-12 21:03
Adományszoftverrel segítenek az Atlassian fejlesztők

Sokszor hiába a szív és a számtalan önkéntesen befektetett munkaóra, még mindig rengeteg hazai non-profit szervezet küzd a korszerűtlen munkafolyamato...

  • 2019-12-12 18:20
Világító meztelenség a The Carbonfools új klipjében

Új magyarnyelvű dal és klip, új nagylemez és lemezbemutató - elkészült a Carbonsun!

  • 2019-12-12 16:47
A panellakások is búcsút vettek a féktelen drágulástól

A budapesti téglalakások átlagára lényegében stagnált, decemberben 801 ezer forintnál tartott. Vidéken is szerény drágulást mutatnak a tégla- és panel...

  • 2019-12-12 14:05

hirdetés

Gyümölcsös pezsgőkkel szeretné „berúgni az ajtót"

A Magyarországon évente 14 millió palack bort értékesítő badacsonyörsi Varga Pincészet mostantól nem csak borokat, hanem prémium pezsgőket is készít. ...

  • 2019-12-12 11:56
Ezt választották kedvenc márkájuknak

A német Sportauto autósmagazin (19/12 számában) bemutatott „2019 Legjobb Márkája” olvasói kutatás résztvevői szerint a Continental rendelkezik a legjo...

  • 2019-12-12 10:33
Több fronton is változást hozott Lilu életébe a várandósság

Lilu lenmagolajjal küzd a striák ellen, Nagy Réka kegyetlen recepttel izzasztja barátait. Többek között ezekről is szó esett a Természetes gyógymódok ...

  • 2019-12-10 21:25
Karbonsemlegességet 2050-re!

Közép- és kelet-európai zöld civil szervezetek nyílt levélben kérik az eddig vétózó magyar, cseh és lengyel miniszterelnököt, hogy a december 12-13-i ...

  • 2019-12-10 19:22
Több mint 3 millió magyar érkezik haza külföldről az ünnepekre

A Mastercard legfrissebb kutatása szerint több mint 3 millió magyar száll majd repülőre, buszra vagy vonatra az ünnepek előtt, hogy a Karácsonyt a csa...

  • 2019-12-10 17:38

Minden cikk

hirdetés

hirdetés