50 év korkülönbség: unokáival együtt nyitott kisboltot a vállalkozó nagymama
hirdetés
Ritka jelenség a mai világban, hogy a különböző generációk igazán jól megértsék egymást. Még a családi vállalkozásoknál sem jellemző, hogy a rokonok 50 év korkülönbséggel is hatékonyan együttműködjenek. Egy nagymama és unokái azonban közösen vágtak bele egy új üzletbe, ahol mindenki megtalálta a maga helyét.
Gál Éva 26 éve vállalkozó, így nem kevés tudás és tapasztalat áll mögötte az üzletvezetés terén. Mégsem ő, hanem unokája, Szilágyi Dorina fejéből pattant ki az ötlet, hogy közös boltot nyisson a nagymamájával.
“Valami kis családias dolgot szerettem volna, ahol több időt tölthetünk együtt” - meséli a 18 éves lány, aki a gimi mellett vágott bele a projektbe. Unokatestvére, a 20 éves Zsófi is csatlakozott, az üzleti világban otthonosan mozgó nagymama pedig örömmel támogatta a lányok terveit.
“Eleinte webshopot szerettünk volna nyitni, de mivel van egy irodaházunk a Wekerle-telepen, arra gondoltam, miért is ne legyen egy kisbolt? Így jött létre az Olivita. Az ötlet szerencsére annyira bevált, hogy most már a második boltunkat nyitjuk” - mondja Éva.
A munkamegosztás hamar kialakult a családban. Dorina az iskola mellett elvégezte az eladó-boltvezető OKJ-s tanfolyamot is, így eladóként is jelen van, a termékek címkézésével is ő foglalkozik. Zsófi az Olivita közösségi felületeit gondozza, és az új boltban vállal majd heti néhány napot.
Éva a “mindenes”, aki tájékozódik róla, mit érdemes beszerezni, melyik termék kelendőbb, vagy éppen hiánycikk. Évtizedes tapasztalata ellenére kisboltja most van először:
“A Wekerle-telepen van egy elég falusias, összetartó közösség. Jópofa dolog a vevőkkel beszélgetni, tanácsot adni nekik” - mondja a nagymama, aki gyorsan megtalálta a hangot a boltba betérőkkel.
Még a szatyor is újrahasznosított
A családtagok számára fontos szempont volt a környezettudatosság. Ez az Olivitában nem csupán egy trendi jelző: a boltban például régi magazinokból készült szatyrokat is kaphatunk, amiket a tulajdonosok maguk barkácsoltak össze.
“Gondolkodtunk, mi az, ami jól néz ki és környezettudatos is lehet. Így esett a választás a régi újságokra, ezeket összeragasztva készül a szatyor. A női magazinok és az autós újság a legjobbak!” - mondja Éva.
Az ár és a termékek neve itt orvosi spatulákra kerül, de a második, Fehérvári úti bolt megnyitójára is újrahasznosított papírrózsákkal készülnek. Ráadásul minden termék csomagolását 50 forintért visszaveszik, így teljes a hulladékmentesség.
A boltokban natúr és bio árukat, extraszűz olívaolajból készült gurmé terékeket, vegán vitaminokat, adalékmentes gyümölcslekvárt és gyógynövényszörpöket, de bioexkluzív olívaolajból készült kozmetikumokat is találunk.
“Már ebben az egy évben rengeteget tanultam!” - mondja Dorina, Éva pedig hozzáteszi:
“Szuper unokáim vannak, szorgalmasak, okosak, szépek. Nincsen olyan tervem, hogy ők márpedig csak ezt csinálhatják! Arra viszont szeretném őket megtanítani, milyen buktatói vannak egy vállalkozásnak, és hogyan lehet vele megállni a lábukon. Bármerre sodorja őket a szél, ez a tudás még jól jöhet.”
Forrás: Olivita, akoczka.com
hirdetés