Madonna megdicsérte Taylor Swift-et
hirdetés
Minden idők legsikeresebb női szólóénekese, Madonna mindig ügyesen követte a dance és a popzene stílusváltásait, üzleti érzéke pedig sohasem hagyta cserben. Éppolyan híres egyik-másik botrányt kavaró videoklipjéről, mint alaposan kidolgozott, jól koreografált színpadi műsorairól.
A pop királynőjeként is emlegetett énekesnő bókja teljesen megdöbbentette Taylort – persze miként másként, mint jó értelemben. Madonna szerint Taylor Swift a pop hercegnője. Bizony nagy kockázatot vállalt fel Taylor Swift, amikor a múlt évben úgy határozott, hogy háta mögött hagyja a country-t, mint eddig játszott stílust, ami régebben meghozta számára a világhírnevet is, és a pop műfajába veti bele magát. Azonban minden kétséget kizáróan nagy sikert aratott új hangzásvilága, hiszen a 2014-es évben a 1989 volt a legtöbb darabszámban eladott lemez.
hirdetés
Egyik díj követte a másikat, halmozta őket, klipjeit milliók nézték meg és még a csapból is új számai folytak. Taylor Swift diadalmenete pedig úgy látszik, hogy Madonnának is feltűnt, mivel a pop hercegnőjének titulálta az ausztrál Today Show-ban tett látogatása folyamán: „Jó, hogy vannak hercegnőink a popban. Szeretem Taylor Swiftet. Szerintem nagyon fülbemászó popdalokat ír. Nem tudom kiverni őket a fejemből.” A pop királynője névvel is illetett énekesnő Taylor neve mellett még megemlítette Miley Cyrust, Rihannát és Katy Perryt is, ám az egykori country-üdvöske szívének hízelgett a leginkább ez a bók.
Madonnát senkinek sem kell bemutatni, de egy pár mondatot mégis ejtenénk róla. Ő Louise Veronica Ciccone az Egyesült Államokban, a Michi-gan állambeli Rochesterben született 1958. augusztus 16-án, középosztálybeli olasz bevándorlócsalád legidősebb lányaként. Alig múlt hatéves, amikor elveszítette anyját. Detroitban nőtt föl, abban a városban, ahol a legendás Támla Motown lemezcég működött. Gyermekkorában rajongott a fekete popzene olyan híres együtteseiért, mint a Diana Ross and The Supremes vagy a Martha and The Vandellas. Ezek az elegáns megjelenésű, összehangoltan mozgó női triók fülbemászóan dallamos számokat énekeltek a szerelemről, és keresetlen nőiességük, könnyed, „szexi" hangvételük nagy hatással volt Madonna korai dalaira. Ok bizonyították be, hogy nők is érhetnek el sikereket a férfiak uralta lemeziparban. A középiskolás Madonna a művészeti tárgyakban tűnt ki, majd tánc-ösztöndíjat kapott a Michigani Egyetemre. Rövid diákoskodás után, húszévesen New Yorkba költözött, ahol két jó nevű tánctársulattal is fellépett. Amikor éppen Párizsban szerepelt egy színpadi musicalben, rájött, hogy igazából énekesnő szeretne lenni, s miután visszatért az Egyesült Államokba, két együttessel is énekelt - a Breakfast Clubbal és az Emmyvel.
A nagyközönség és a szaksajtó 1984-ben figyelt fel igazán az énekesnőre. Új nagylemeze, a Like a Virgin (Mint egy szűz) szépen fogyott, és a címadó számmal először került fel az amerikai slágerlisták élére. Lemezbemutató koncertjeire a pénztárnyitástól számított két órán belül minden jegy elkelt. A turné során 28 városban lépett fel, az utolsó állomás New York volt, a Madison Square Garden. Koncertjei elárulták, hogy mennyire fontosnak tekinti a színpadi öltözéket a Like a Virgint például selyem menyasszonyi ruhában énekelte. Ha ezt a jelmezt nem is, Madonna ruháit, bizsuit a lehető legpontosabban igyekeztek másolni a rajongó tizenéves lányok. A híres New York-i Macy's nagyáruházban külön „Madonnalandet" rendeztek be. Egész pályája során mindig akadtak kritikusok, akik három napig tartó csodaként írták le Madonnát, de o mindig megcáfolta bírálóit.