Ducikollekciók a siker érdekében
hirdetés
Amikor véget ér egy év, az ember akarva-akaratlanul is összegez, mérlegel, fogadkozik mindenfélét. Van, aki már december 27-én megfogadja, hogy egyetlen további falatot sem eszik a finom ételekből, nem csak azért, mert már most belekezd a nyári, bikini biztos test kidolgozásába. Azért sem, mert szerte a világon nők milliói számára mindennél nagyobb ünnep kezdődik karácsony után, ami nem más, mint a téli leárazás. Viszont ilyenkor szembesül a nő azzal, hogy mennyi pluszt is szedett fel.
De nem kell megijedni. 2014-ben több olyan esemény is történt a divatiparban, aminek köszönhetően közelebb kerültünk ahhoz, hogy a normális legyen az ideális nő, mármint ami a méreteit illeti. Talán egyszer még az is bekövetkezik, hogy átlagos méretű lányok fogják ellepni a kifutókat. A statisztikák szerint az amerikai nők 68 százaléka, vagyis mintegy 108 millió nő 40-esnél nagyobb méretű ruhát hord. Ha csak a tíz százalékát is vesszük is számításba, már az is elég szép piaci részesedést hoz. A Yahoo Style szerint a plus size ruhák eladása három százalékkal nőtt idén, ami azt jelenti, hogy a 116 milliárd dolláros női ruházati iparon belül 18 milliárd dollárnyit a teltebb nőknek adtak el. A telt nőket ünneplő és képviselő plus size modellek igazi forradalmárok, hiszen komoly dolgokat indítottak el a divat világában, miközben a kisebb-nagyobb divatcégek egyre másra jönnek rá, hogy érdemes számolni a molett nőkkel.
hirdetés
Nagyon sokan kezdenek rájönni arra, hogy bizony molett nők is léteznek. Így volt ezzel az egyik legnépszerűbb Fast fashion cég, a spanyol Mango is, amely idén januárban külön kollekciót dobott piacra a teltkarcsú vevők számára. A 40-estől 52-esig méretezett Violeta kollekció arca az a Robyn Lawley lett, aki jelenleg a top három plus size modell egyik híressége. A plus size modellek sikere azt is jelenti, hogy a hétköznapi nő is hátradőlhet kicsit, miközben egy magazint tart a kezében és nem kell azzal nyomasztania magát, hogy úgysem lesz soha olyan tökéletes testű, mint a photoshopolt, éhező modellek. Végre jól érezhetik magukat a bőrükben a duci hölgyek is. Különösebb felhajtás és reklám nélkül olyan nagy márkák is árulnak plus size ruhákat, mint a Ralph Lauren vagy a Michael Kors.
A csontsovány modellek egyeduralma kezd megtörni. De ez kezd látszani a kifutókon is, idén ősszel például nagyot robbantott a Chromat nevű amerikai márka, amikor a New York-i divathéten rendezett bemutatóját egy molett modellel nyitotta meg. A kifutón először a 42-es méretű Denise Bidot vonult ki egy fekete indusztriális bodyban, és csak utána következett a többi, megszokott vékonyságú modell. Úgy tűnik, hogy a divatipar veszi az üzenetet. Valamint a legendás Pirelli-naptár, amely minden évben kifogástalan testű topmodellekkel dolgozik, 2015-ös kiadásában először egy plus size modellt, Candice Huffine-t is a bombázói közé válogatta.
Érdekes háború dúl a vékonyak és a ducik között: a nagyok azt várják, hogy valami hasonló történik majd, mint amikor a Zarához és a Mangóhoz hasonló márkák elkezdtek nagy dizájnerekkel dolgozni, hogy valamilyen formában eljuttassák a high fashiont a plázákban vásároló embereknek. A túlsúlyos és az extra vékony modellek között egyre több a normálishoz, a valóságos nőhöz hasonló és talán hamarosan az elvárás is inkább az egészséges lesz, mint a csont sovány. A divat plus size oldala sem szól igazából másról, mint a pénzről. Hiszen egyre több lesz a duci vásárló és így nagyobb lesz a bevétel. Érdemes befektetni ezekbe a ruhákba, hiszen csodálatosak és remekül mutatnak.