Kották a túlvilágról
hirdetés
Egy egyszerű londoni háziasszony - Mrs. Rosemary Brown - a XX, század második felének egyik legismertebb és legkomolyabb vitákat keltő, úgynevezett zenei médiuma volt. Az akkortájt középkorú, egyszerű és zeneileg alapfokon művelt hölgy ugyanis különös transzállapotaiban nem kisebb elhunyt zeneszerzőkkel „találkozott", mint Liszt, Chopin, Schubert, Beethoven, Bach, Brahms, Schumann, Debussy, Berlioz, Montoverdi és Rahmanyinov.
A zeneszerzők „szellemei' Liszt Ferenc vezetésével Rosemarynek zenéket „adtak át", amit lekottázott, sőt zongoráján tőle szokatlan tehetséggel le is játszott. A több mint négyszáz lejegyzett „túlvilági" szerzeményt olyan neves zenei szakértők vizsgálták meg. mint például Leonard Bernsteib, akt azt nyilatkozta, ha nem tudná, hogy a szerzők már halottak, a műveket nekik tulajdonítaná. A Philips cég a szerzeményekből a hetvenes években egyébként nagylemezt adott ki. Rosemary amúgy saját médiumi tevékenységét természetesnek tekintette, ugyanis Liszt Ferenc -akivel a legszorosabb kapcsolatot tartótra - néhányszor már gyermekkorában is megjelent neki. A zeneszámok leírása örömteli élményeket jelentett számára, ilyenkor úgy érezte, mintha a kezét egy „varázskesztyű" vezetné, amit a jelenlévő zeneszerzők szelleme irányít.
hirdetés
Rosemary transzállapota szintén rendhagyó módon alakult ki, ugyanis többnyire fényes nappal, különösebb rituálék nélkül jutott egy könnyű révületéé, amely alig különbözött az éber tudatállapotától. Miután a „túlvilági" szerzemények páratlan színvonala vitathatatlan volt, a korszak pszichológiai és parapszichológiai kutatói Mrs. Brownt alapos vizsgálatoknak vetették alá, W. Tenhaeff professzor, a hollandiai Utrechti Egyetem Parapszichológiai Intézetének egykori igazgatója ügy nyilatkozott, hogy Rosemary-nél semmilyen szokásosan abnormális pszichés folyamat nem észlelhető, így kizárható a kriptomnézia és a disszociált tudattevékenységek működése is. Ez volt ugyanis az a két magyarázatkísérlet, amelyet a szkeptikus megfigyelők fölvetettek, vagyis az első esetben rejtett, eltemetett emléknyomok aktivizálódására gyanakodtak, a második feltevés szerint pedig Mis. Brown-nál egy, az agyában megkapaszkodott személyiség tehetsége eredményezte a zseniális művek születését. A vizsgálatok ezeket a hipotéziseket nem igazolták, a túlvilági közvetítés lehetősége azonban a már korábbról ismert paradoxonokkal volt terhes.
Ez a tér-idő korlátoktól független pszi-képességek szerepének a kizárhatatlanságából adódik, elméletileg ugyanis elképzelhető, hogy Rosemary tudata időt áthidalva, az említett zeneszerzők múltbeli tudattartalmaiból mentett telepatikusan. Nyilvánvaló, hogy itt nem a valóságban is megszületetett művek felidézéséről, hanem az illető zeneszerző esetleges tervéinek múltba ható megérzéséről lehetne szó. ám e bonyolult hipotéziseknél egyszerűbbnek tűnik az eredeti spiritiszta magyarázat. Eszerint tudatunk és személyiségünk a testi halál után egy másik dimenzióban tovább él, sőt akár tovább alkot, ez a másik világ pedig a médiumok útján érhető el.
A 2001-ben elhunyt Rosemary Brown által lejegyzett szerzemények eredetét illetően nem adhatunk megnyugtató választ, tény azonban, hogy személye a nehezen megfejthető kreatív médiumitásnak az egyik kiemelkedő példaképe lelt és maradt.
Mit is gondoljunk a fentebbiek alapján a kreatív médiumításról? Összegzésként megállapíthatjuk, hogy ezeket a rejtélyeket leginkább egy új, lassan körvonalazódó világszemléleti paradigmában értelmezhetjük majd, amiben a tudatkutatás mellett a részecskefizika és a kozmológia határterületei is egyre inkább hasonló valóságképet rajzolnak körül.
Forrás: Parapszichológia.hu
Képek: avilagtitkai.com, wikipedia