Nagyszabású kampányt indított a Nyitottak vagyunk és az ELLE
hirdetés
100 hazai cégvezető együtt állt ki a Nyitottak vagyunkés az ELLE közös kezdeményezésében azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak a munkahelyükön. A Közös Ügy elnevezésű kampány beharangozója és kommünikéje a magazin legfrissebb, év végi lapszámában található. A projekthez már csatlakozók 50 fotóján minden cég képviseletében egy női, valamint egy férfi vezető párosa szerepel.
„Országos kutatások szerint ma még a nők az előléptetések során gyakran szembesülnek hátránnyal, ritkábban jutnak szóhoz a nyilvánosság előtt a szakmájukat érintő kérdésekben, és ugyanolyan munkakörben átlagosan kevesebbet keresnek mint a férfiak...” – így kezdődik az a nyilatkozat, amelyet azok a cégvezetők és cégek fogadtak el, akik vállalták hogy Magyarországon először egy nyilvános kampányban kiálljanak azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan esélyeket kapjanak a munkahelyükön.
hirdetés
A kampányhoz eddig 50, sok ezer embert foglalkoztató hazai, vagy itthoni leányvállalattal rendelkező cég csatlakozott. Ők a mindennapokban látják a nyitott munkahelyek előnyeit és azt is, hogy ezért időnként tenni kell.
„Pozitív változásokra van szükség, és szerencsére többségben vannak azok, akik erre vágynak. A Nyitottak vagyunkkal szeretnénk segíteni felgyorsítani ezeket a folyamatokat” – nyilatkozta Miklós Melinda, a Nyitottak vagyunk ügyvezetője. A nonprofit szervezet a Gemiusszal végzett országos reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a nők és férfiak 63-63%-a szerint nőként és férfiként együtt kell tenni azért, hogy a nők ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyeken, mint a férfiak. Ebből jött a Közös Ügy kampány ötlete, hogy a nők és férfiak együtt álljanak ki a változásokért.
Az első 50 páros fotóját a most megjelent, év végi ELLE lapszámban mutatják be, néhány vezető és cég történetével és jövőbeni vállalásával együtt. A magazinnak mindig is fontos volt, hogy megkérdőjelezze a nőkről alkotott sztereotípiákat, kihangsúlyozza a jogaikat, valamint az is, hogy a nemek egyenlő munkahelyi lehetőségei és esélyeik elfogadtatásáért is küzdjön.
„Fontos, hogy ne csak beszéljünk róla, de tegyünk is a változások előremozdításáért. Épp ezért vagyunk nagyon büszkék arra, hogy a Nyitottak vagyunkkal együtt a Közös Ügy élére állhattunk” – írja Liptai Lívia, az ELLE főszerkesztője a kampánybeharangozóban. „Ilyen nagy horderejű fotózás ritka a magyar sajtó történetében: több mint 100 ember állt a kameránk előtt. Ráadásul mindez nemcsak egy üres kampány, a vezetők konkrét vállalásokat fogalmaznak meg 2020-ra. Reméljük, 10 év múlva az ilyen cégvezetőknek és kampányoknak köszönhetően már nem kell erről beszélnünk.”
Forrás: Red Lemon Media