hirdetés

Partnereink

Felmérés készült a cégek digitális felkészültségéről

hirdetés

Felmérés készült a cégek digitális felkészültségéről

Soha nem látott mértékben hódítanak az ügyfélkezelésben az elektronikus megoldások a koronavírus-járvány megjelenése óta – mutat rá egy új magyar felmérés.

Idén 45 százalékkal nőtt az igény a korszerű, internetes alapú kommunikációs szoftver, a CRM-technológia iránt – derül ki a Moderator.hu felméréséből. A Customer Relationship Management, vagyis amikor egy cég nem a vevőszolgálati munkatárssal intézteti az összes megrendelésének az adminisztrációját, hanem digitális alapra helyezi azt át, már a mikro- és a középvállalatok körében is egyre népszerűbb.

hirdetés

Szakértők szerint erre szükség is van, hiszen a Magyar Nemzeti Bank 2020-as termelékenységi felmérése alapján a hazai vállalkozások 57 százaléka egyáltalán nem vagy alig rendelkezik digitális technológiával, ami 18 százalékkal rosszabb mutató, mint az Európai Unió átlaga.

Fáradhatatlan munkatárs 0-24-ben

A CRM-szoftver valójában egy profi asszisztens, aki nem megy betegállományba, ráadásul semmit sem felejt el. Ha például az adott céghez befut a megrendelés 10 darab telefontokra, egy autóflotta gumicseréjére vagy egy tanácsadási szolgáltatásra szóló árajánlatra, a rendszer mindig automatikusan, részletesen válaszol.

„Naprakészen foglalkozik a vásárló ügyével, értesítést ad fel arról, hogy a terméket mikor kaphatja meg a megrendelő, aki azt is egyszerűen jelezheti, hogy mikor és milyen formában szeretne fizetni” – sorolja Juhász Attila rendszer automatizálási szakértő, aki az elmúlt 7 év alatt több mint száz cégnél tanította be egy könnyen kezelhető CRM-szoftver használatát.

Kinek éri meg?

A szakmai tapasztalatok szerint a leggyakoribb félelem a vevők és a cégvezetők oldaláról is az, hogy a digitalizációval személytelen és lélektelen lesz az adott vállalkozás.

„Ha nem válaszolunk egy e-mailre időben vagy elkeveredik valamelyik megrendelés, az sokkal több kárt tud okozni az érintett cégeknek” – válaszolja erre Juhász Attila. A digitális asszisztens akkor sem jön zavarba, ha rengeteg technikai adatot, paramétert kap a vevőtől, aki ezt ráadásul éjszaka is el tudja juttatni a vállalkozáshoz, minden esetben megspórolva egy automata telefonközpont akár 10-15 percig is tartó, monoton aláfestő zenéjét. A rendszer előnye az is, hogy a CRM minden esetben névre szólóan, udvariasan kommunikál a vevővel.

Nőni fog az árbevétel!

A Moderátor RendszerÉpítő Kft. idén nyáron egy felmérésben kérdezte a cégeket arról, hogy a korlátozások után növekedésre vagy bizonytalanságra számítanak.

A kutatásukból az derült ki, hogy a 214 megkérdezett cég 57 százaléka növekedést vár, ez szinte egybe esik a CRM-szoftvert aktívan használó cégekkel. „A felmérés érdekessége, hogy a bizonytalan jövőt prognosztizáló cégek jellemzően nem használnak CRM-rendszert, a növekedésben lévő vállalkozások túlnyomó része azonban igen” – emeli ki Juhász Attila.

A szakértő hozzátette azt is, hogy a bevezetés mellett döntő ipari cégeknek 30 (!) százalékkal több lett az elfogadott árajánlata, mint azelőtt. Ez a Covid-járvány visszatérő hullámainak az ismeretében különösen jónak számít.

Forrás: akoczka.com

Fotó: Freepik

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.27.

Ma Virgil napja van.

10-ből 1 ember álma, hogy egyszer legyen egy saját vendéglátóhelye

Átfogó kutatást készített a meghatározó hazai gasztronómiai szereplőkből álló szakmai közösség, a Piqniq Budapest és a Mastercard.

  • 2021-11-27 10:33
3+1 tipp a sikeres és gyors ingatlanértékesítéshez

Lassan két éve lesz, hogy alapjaiban változott meg körülöttünk a világ, s vele együtt az életünk, a mindennapjaink is. Lenyomatokat hagyott a pandémia...

  • 2021-11-27 09:03
Ettél-e már valaha sütőtökös bablevest? Íme a Zuppa Frantoiana receptje

Ez a toszkán leves az őszi étkezések megtestesítője, amely kéz a kézben jár az olasz olívabetakarítással, amikor friss, új zöld extra szűz olívaolaj k...

  • 2021-11-27 07:59
A Halaknak megújulásra van szüksége

A párkapcsolatán és az önértékelésén is sokat javíthat egy kis megújulás.

  • 2021-11-27 07:00
Indul a karácsonyi szezon – az ünnepekre készülőket már várja a SPAR

Bőséges kínálattal és számos újdonsággal készül a SPAR az idei karácsonyi szezonra és a szilveszterre. Az áruházlánc széles ünnepi áruválasztékkal, ha...

  • 2021-11-27 05:30

hirdetés

A műanyag hulladék nem szemét!

Ha szétnézünk a háztartásunkban, szinte nem tudunk olyan területre pillantani, ahol a szemünk ne akadna meg műanyag terméken. Az ajtó, az ablak, a ber...

  • 2021-11-26 23:45
Páratlan lehetőség a pályakezdő zenei előadóknak

A Petőfi Kulturális Ügynökség Nagylemez-programot hirdetett, ami a pályakezdő előadók karrierjének elindulását támogatja. A győztes nemcsak egy saját ...

  • 2021-11-26 22:37
Versenyelőny az energiahatékonyság

A fővárosban és környékén, valamint a legnagyobb városainkban akár kétszeres is lehet a korszerű, hűthető-fűthető, szigetelt, nagyobb belmagasságú rak...

  • 2021-11-26 21:13
Így készül a méteres tekercs

A krémet nyugodtan variálhatjuk gyümölccsel vagy más pudingport is használhatunk. A végeredmény ugyanúgy ízletes lesz!

  • 2021-11-26 19:55
Emmy-díjas a Call my agent

Nemzetközi Emmy-díjat kapott vígjáték kategóriában a Tíz százalék című sorozat negyedik évada.

  • 2021-11-26 18:41

Minden cikk

hirdetés

hirdetés